  • 1. Data: 2012-04-24 20:24:29
    Temat: Zasięg 3G a dodatkowa antena.
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,

    Czy zakładając, że jest sobie lokalizacja na granicy zasięgu 3G, to czy
    jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Barek

  • 2. Data: 2012-04-24 20:26:51
    Temat: Re: Zasięg 3G a dodatkowa antena.
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 20:24:29 +0200, BAREK napisał(a):

    > Czy zakładając, że jest sobie lokalizacja na granicy zasięgu 3G, to czy
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    > zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Na lepszą na pewno. Na dobrą niekoniecznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 3. Data: 2012-04-24 21:32:55
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > Czy zakładając, że jest sobie lokalizacja na granicy zasięgu 3G, to czy
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę zewnętrzną,
    > to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Szansa jest. U znajomego na samym modemie, nawet na zewnatrz budynku, 3G
    nie bylo w ogole, EDGE strasznie kulawe. Po zalozeniu anteny jest stabilne
    polaczenie minimum 1Mb/s.

  • 4. Data: 2012-04-25 20:24:54
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-04-24 20:24, BAREK pisze:
    > jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Jest, jak najbardziej.
    P.

  • 5. Data: 2012-04-29 23:19:36
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    > zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    To powiedzcie mi jeszcze;

    -czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

    -gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?
    według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze
    GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na
    zewnątrz,

    -czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

  • 6. Data: 2012-04-30 07:06:37
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To powiedzcie mi jeszcze;
    >
    > -czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

    ja moge powiedzieć, bo użytkuje w tej chwili ZTE MF60, że jest o wiele
    lepszy od telefonu, sam sobie radzi całkiem nieźle, a na telefonie
    praktycznie nie mam zasięgu, na nim bez anteny mam 1 kreskę, z anteną 2.

    > -gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?
    gdzie chcesz, jak kupiłem na allegro zwykłą za 35 zł

    > według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze GPRS
    > wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,
    >
    > -czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

    raczej nie, moja ma z 5 m

  • 7. Data: 2012-04-30 10:49:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > -czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

    Chyba już teraz nie - w zasadzie wszystkie są robione na takich samych
    chipsetach.

    > -gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?

    http://www.dipol.com.pl/oferta-anteny-gprs-umts-lte,
    4378.htm

    Jestem zwolennikiem "klasycznych anten typu Yagi (tych wieloelementowych),
    chociaż niektórzy znajomi używają TRANS-DATA i też są zadowoleni

    > według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze
    > GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,

    a ile to jest od BTS-a?

    > -czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

    Tak, oczywiście. Każdy metr kabla ma tłumienie od ~1 do kilku dB, w
    zalezności od jakości. Jeżeli potrzebujesz np. 2 m kabel, a kupisz antenę z
    10 metrowym, sam sobie niepotrzebnie tłumisz sygnał np. o 10 dB, czyli
    dziesięciokrotnie.

  • 8. Data: 2012-04-30 13:02:15
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > a ile to jest od BTS-a?

    Co do odległości od BTS;
    -najbliższy to około 1km ale tylko GPRS,
    -drugi w odległości 4km też raczej na 99% tylko GPRS,
    -w promieniu jakiś 5-8km jeszcze dwa tylko GPRS,
    -HSPA+/lub UMTS na pewno jest w odległości 10-12km.

    Wszystko według serwisu/mapy BTS search i strony operatora.
    Wydaje mi się, że od kilku miesięcy zasięg HSPA+ tak jakby "zbliżył się"
    do mojej lokalizacji.

    Jest sens przymiarki do HSPA+ z zewnętrzną anteną?

  • 9. Data: 2012-04-30 15:20:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > do mojej lokalizacji.
    >
    > Jest sens przymiarki do HSPA+ z zewnętrzną anteną?

    Zależy od ukształtowania terenu, lasów czy zbiorników wodnych. Jeżeli
    kilometr-dwa bliżej możesz na telefonie odnaleźć zabłąkany sygnał 3G, jest
    duża szansa.

  • 10. Data: 2012-04-30 15:33:41
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-04-30 15:20, Maciej Bebenek pisze:

    > Zależy od ukształtowania terenu, lasów czy zbiorników wodnych. Jeżeli
    > kilometr-dwa bliżej możesz na telefonie odnaleźć zabłąkany sygnał 3G, jest
    > duża szansa.
    Nawet zmienił bym operatora, jeśli bym znalazł takiego z zasięgiem 3G :-)
    Czy można jakoś w prosty sposób znaleźć innych operatów 3G niż karta sim
    w telefonie?
    Może używając nieaktywnej karty zagranicznej tak by się dało?