  • 1. Data: 2012-04-24 20:58:59
    Temat: dodatkowa antena: Aero2 jest, orange brak
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Zainwestowałem w internet z Aero2. Oczywiście zasięg jest
    problematyczny. No to kupiłem antene. taką prawdziwą, drabinka (70cm)
    logarytmiczno jakaś tam. (nie dam linka do producenta bo używana była)
    zakres - 900-2100. zysk 9 dB i wydaje się być realny - w przeciwieństwie
    do "bacików" 14dB!!!
    Windowsowy topnet info pokazywał 20% sygnału, po wywaleniu modemu na
    kabelku za okno - trochę ponad 30. Po podłączeniu (antena na dachu,
    wycelowana w nadajnik 1km, jeden budynek zasłania) sygnał 77%. Tego
    mniej więcej oczekiwałem. Transfer z aero2 oczywiście marny, ale pingi
    się poprawiły - czyli mniej milisekund.

    Do modemu włożyłem kartę orange. Btsearch.org informuje że nadajnik
    Orange jest w tym samym miejscu(co aero2), albo bardzo bardzo blisko.
    Zasieg na G3 był 20%, po wywaleniu modemu za okno - maks47% po włączeniu
    anteny.. 25%. Co do cholery? posprawdzałem 3 razy, wszystko działa.
    modem na podłodze - 15%. modem na podłodze+antena na dachu - 25%. Czyli
    zero zysku? Jak to możliwe? Sprawdzam (top net info) CIDy, i LACe -
    wprawdzie słabo mi idzie, ale wszystko wskazuje że to ten a nie inny
    BTS! Możecie mi powiedzieć o co chodzi?
    Przełączyłem modem na sztywno na GPRS. Moc sygnału 91%! Cholera nie wiem
    co się dzieje.

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-04-24 21:23:47
    Temat: Re: dodatkowa antena: Aero2 jest, orange brak
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 20:58:59 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > BTS! Możecie mi powiedzieć o co chodzi?
    > Przełączyłem modem na sztywno na GPRS. Moc sygnału 91%! Cholera nie wiem

    Pewnie to, że w 3G możesz być połączony z więcej niż jednym BTS na raz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 3. Data: 2012-04-26 21:01:52
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    24.04.2012 20:58 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> w wiadomości
    <news:jn6t5l$iv8$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Do modemu włożyłem kartę orange. Btsearch.org informuje że nadajnik
    > Orange jest w tym samym miejscu(co aero2), albo bardzo bardzo blisko.

    A skąd pewność, że dane na btsearch są aktualne/poprawne?

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 4. Data: 2012-04-26 22:41:24
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2012-04-24 20:58, ToMasz wrote:

> [...]
    > logarytmiczno jakaś tam. (nie dam linka do producenta bo używana była)
    > zakres - 900-2100. zysk 9 dB i wydaje się być realny - w przeciwieństwie

    A ja obstawiam ze to antenka na 900.
    I na 2100 sobie nie radzi. Czytaj: maly zysk, albo wrecz spore
    niedopasowanie.
    Patrz np anteny z Dipolu - maja tam wlasnie takie fajne na 900

    Poza tym jak podajesz wartosci sygnalu to podawaj jak czlowiek w dBm a
    nie w jakichs procencikach czegostam.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."