  • 1. Data: 2017-09-29 10:22:26
    Temat: Zarowki LED-owe H1 H7
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
    sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-09-29 16:55:38
    Temat: Re: Zarowki LED-owe H1 H7
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 10:22, miumiu pisze:
    > Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
    > sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    Ja bym raczej darował sobie takie wynalazki.
    Niby jak ma się chłodzić LED zamontowany na takim małym pierdolniku z
    alu-blaszki wynikającym z ograniczenia wielkości żarówki H1 czy H7?
    Mission impossible. To coś spłonie dość szybko.
    I według mnie te niby wiatraczki to takie chłodzenie homeopatyczne.
    Bo niby jak pod deklem ma być wymiana ciepła?
    O ile da się z tym homeopatycznym wiatrakiem założyć dekiel, bo jak nie
    to już kompletnie poroniony pomysł na zasyfienie sobie optyki w lampie.

    To już lepiej chiński xeon HID.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2017-09-29 17:05:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-09-2017 o 16:55, Irokez pisze:

    > Ja bym raczej darował sobie takie wynalazki.
    > Niby jak ma się chłodzić LED zamontowany na takim małym pierdolniku

    LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?
    Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie,
    grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

  • 4. Data: 2017-09-29 18:01:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?
    > Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie,
    > grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

    Nie mocniej się grzeją, tylko uszkadzają się od nawet niezbyt wysokiej
    temperatury, więc trzeba je chłodzić. Zwróć uwagę, że dobre LED-owe
    "żarówki", zwłaszcza mocne, są dość ciężkie - zawierają radiator
    odprowadzający ciepło od diod. Tu np. możesz poczytać:
    http://ep.com.pl/artykuly/10309-Dlaczego_trzeba_chlo
    dzic_diody_LED.html

  • 5. Data: 2017-09-29 18:13:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?
    >Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie
    >odwrotnie, grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

    Powinny znacznie mniej, w koncu 5-8W a 40W to duza roznica, ale jesli
    w domu to odczuwasz to gratuluje - gorace te LED jakby tez 40W mialy.

    W samochodzie jednak inna zabawa - zrodlo swiatla w takiej H1
    malutkie, pare mm, 6W odprowadzic to powazne wyzwanie.

    J.

  • 6. Data: 2017-09-29 18:17:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** miumiu pisze tak:

    > Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy
    > H7? Jak sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    i oczywiście brak linka które hehe :)

    a żarówek tam jak gwiazd na nieboskłonie.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2017-09-29 19:36:53
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-29 08:22, miumiu <a...@b...pl> wrote:
    > Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
    > sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    Źle. Nie świecą tak jak normalne żarówki.

  • 8. Data: 2017-09-29 20:58:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 17:05, Cavallino pisze:

    > LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?

    Mniej.

    > Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie,
    > grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

    ale ponad 60 stopni Celsiusza żywotność leci na łeb takich ledów.
    Głupie taśmy led co mają po kilkaset miliwat nagrzewają się znacznie, a
    taki led kilkanaście wat na aluminiowej zapałce?

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-09-30 09:24:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-29 o 10:22, miumiu pisze:

    > Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
    > sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    Przede wszystkim świecą nie tam, gdzie powinny, czyli po oczach innym na
    drodze. Przy kontroli problemy. W zeszłym roku na jesieni była akcja
    wyłapywania oślepiaczy.

  • 10. Data: 2017-09-30 10:18:38
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 10:22, miumiu pisze:
    > Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
    > sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

    Załóżmy że są modele które nie oślepiają i generują strumień światła jak
    zwykłe ale czy mają homologację? Będziesz zmieniał na halogeny przed
    badaniem technicznym?
    Diagnosta potrafi się przypieprzyć do ledów w postojówkach. I tak dobrze
    że nie zwracają uwagi na ledy w podświetleniu tablicy rejestracyjnej.