  • 1. Data: 2017-09-29 21:48:10
    Temat: Polskie a niemieckie paliwo
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Wiele razy slyszalem/czytalem o tym jakie to w Polsce jest kiepskie
    paliwo w porownaniu do dostepnego w Niemczech. Kierowcy twierdzili, ze
    na niemieckim to i mniejsze spalanie, i mocy jakby wiecej. Ktos zrobil
    test i wyszlo, ze to efekt placebo?
    http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/polskie-pali
    wo-kontra-niemieckie-test/
    Co ciekawe test z "niemieckiej" gazety wiec teoretycznie powinni byc
    zainteresowani zeby wyszlo, ze najlepsze jest niemieckie...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2017-09-29 21:54:19
    Temat: Re: Polskie a niemieckie paliwo
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 21:48:10 +0200, Marcin napisał(a):

> [...]
    > Co ciekawe test z "niemieckiej" gazety wiec teoretycznie powinni byc
    > zainteresowani zeby wyszlo, ze najlepsze jest niemieckie...

    W Europie zasadniczo wiatry z zachodu, to spalanie jadąc z Niemiec
    niższe...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2017-09-29 21:54:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 21:48, Marcin pisze:
> [...]
    > paliwo w porownaniu do dostepnego w Niemczech. Kierowcy twierdzili, ze
    > na niemieckim to i mniejsze spalanie, i mocy jakby wiecej. Ktos zrobil

    Kupiłem w Berlinie sobie auto i tam zatankowane do pełna (benzyna)
    przywiozłem na lawecie.
    Jeździłem potem u siebie normalnie do pracy, sklepu, jak zwykle.
    Potem nalałem Lotosa.
    Nie ma różnic.

    Różnice w moim bolidzie za to czuć za to pomiędzy Lotosem a całą resztą
    stacji bazującą na Orlenie (od Orlenu po Auchan) w mojej wiosce. Na plus
    dla Lotosa.
    Może Orlen leje więcej biosyfu do benzyny?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-09-29 23:09:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do Polski z niemiec jeszcze niedawno wjezdzalo kilkaset cystern paliwa dziennie.
    Prawie wszystkie wwozily lewe paliwo. Przestepcy maja to do siebie ze staraja sie
    maksymalizowac zyski. Jesli mogli kupic gorsze i tansze paliwo to kupowali. W Polsce
    zmieszali z dobrym i jakos na kawalek chleba mogli zarobic. Teraz jest dobre paliwo.
    Mogli zrobic test trzy lata temu. W samochodzie z wtryskiem i roznymi bajerami
    sterujacymi zasilaniem paliwem roznica mogla byc malo zauwazalna, spalil troche
    wiecej. Mam samochod z malym slabym silnikiem i gaznikiem. Czasami po zatankowaniu
    jechac sie nie dawalo. Stukal, pierdzial, oleju przybywalo, gasl na wolnych obrotach.
    To takie typowe usterki w pracy silnika z gaznikiem jak paliwo chujowe. Od jakiegos
    roku problemy sie skonczyly.

  • 5. Data: 2017-09-30 00:42:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > paliwo w porownaniu do dostepnego w Niemczech. Kierowcy twierdzili, ze
    > na niemieckim to i mniejsze spalanie, i mocy jakby wiecej.

    A niemieckim paliwie w terenie zabudowanym ledwo się da wyciągnąć 60km/h, a
    na polskim bez problemu do 100 ;)

  • 6. Data: 2017-10-01 20:50:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    To takie typowe usterki w pracy silnika z gaznikiem jak paliwo chujowe. Od jakiegos

    Mafie paliwowe zarobiły krocie na niepłaceniu podatków od obrotu
    paliwem. Ewentualny zarobek na "gorszym, a tańszym" paliwie, to
    zawracanie głowy, szkoda by było wychodzić z domu dla takich orzeszków.

  • 7. Data: 2017-10-01 21:25:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To niby dlaczego moj samochod jezdzi teraz lepiej niz wtedy kiedy bylo sprowadzane
    lewe paliwo? Zludzenie optyczne wykluczam.

  • 8. Data: 2017-10-01 21:29:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 21:48, Marcin pisze:

    > Wiele razy slyszalem/czytalem o tym jakie to w Polsce jest kiepskie
    > paliwo w porownaniu do dostepnego w Niemczech.
    Kiedys jak jeszcze była granica celna z Niemcami
    i jeździłem załadowanym kombi z towarem, to na granicznej stacji
    po polskiej stronie lali jakieś byle co i nie mogłem
    jechać w Niemczech tyle ile chciałem. Robiłem testy i to nie było
    placebo :-)
    Ale teraz od kilkunastu lat nie widzę różnicy
    (ale też w Polsce nie tankuję w POMach ani innych ZiutekOilCenter)

  • 9. Data: 2017-10-01 21:42:57
    Od: p...@g...com

    Fajny tekst ale nie napisali czy paliwo z Lotosu czy może import ;-) BP w
    zachodniopomorskim bierze z rafinerii w Schwedt reszta chyba krajowe. Duzi gracze
    mają za dużo do stracenia ryzyko jest tylko na stacjach niemarkowych. Aha fenomen na
    stacjach Star w Niemczech nadal występuje znów 1 cent mniej niż na dystrybutorze a
    polski rzecznik prasowy milczy ;-)

  • 10. Data: 2017-10-02 07:16:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-10-01 20:50, Poldek wrote:

    > Mafie paliwowe zarobiły krocie na niepłaceniu podatków od obrotu
    > paliwem. Ewentualny zarobek na "gorszym, a tańszym" paliwie, to
    > zawracanie głowy, szkoda by było wychodzić z domu dla takich orzeszków.

    ale skoro juz robili jedno to przy okazji mozna zrobic drugie, szkoda
    nie wychodzic z domu po darmowe pieniadze

    przepracowany olej jest za darmo a dolanie 10% daje dodatkowe 10 tysiecy
    na czysto