  • 1. Data: 2017-09-27 20:51:05
    Temat: Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Czy ktos ma praktyczne doswiadczenia wlasne albo wiarygodne realacje z
    dzialania systemu automatycznie wzywajacego sluzby w razie wypadku?
    Bardziej mnie ciekawi wspolpraca takiego systemu bezposrednio
    dzwoniacego na 112 jak np. Ford:
    http://www.emergencyassistance.ford.com/Countries_M-
    R/Poland
    bo w systemie z dedykowanym call center jak w Oplu:
    http://www.opel.pl/onstar/onstar.html
    samochod poda dokladne polozenie do centrali a oni sie skontaktuja ze
    sluzbami i podejrzewam, ze czlowiek z czlowiekiem sie dogadaja jakos. No
    ale trzeba zaplacic prawie 350 PLN/rok za takie przyjemnosci.
    A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po
    bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i
    dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2017-09-28 10:00:10
    Od: p...@g...com

    --A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po
    bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i
    dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

    oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom informacje słowne
    dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu, jeśli są one dostępne.

    jesli masz navi to masz gps i auto zna swoja pozycje, telefon jest potrzebny tylko do
    powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych polaczen
    112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

    PS na rynku juz moga byc apki ktore to realizuja te funkcje (przez ODB2)

  • 3. Data: 2017-09-28 10:57:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom
    >informacje słowne dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu,

    -po angielsku ? :-)
    -w odpowiedzi na "wszystkie linie zajete, prosze czekac" ? :-)

> [...]
    >potrzebny tylko do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc
    >darmowa karte do darmowych polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta

    -mial byc jakis system automatycznego przekazywania pozycji, dla
    wszystkich telefonow,
    -sa rozwiazania "SIM-less" - do zadzwonienia na 112 wystarczy, sa tez
    jakies z "wbudowany SIM" - ford moglby skorzystac.

    J.

  • 4. Data: 2017-09-28 11:28:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-27 o 20:51, Marcin pisze:
> [...]
    > bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i
    > dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

    Tak to działa w praktyce - w każdym aucie jest koleś, który dzwoni.
    https://www.youtube.com/watch?v=aznx63ugdro
    T.

  • 5. Data: 2017-09-28 11:31:07
    Od: p...@g...com

    https://www.pace.car/de/features/automatischer-notru
    f-ecall

    tak jak myslalem juz jest na rynku wersja komercyjna

    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.pac
    etelematics.pacecar&rdid=de.pacetelematics.pacecar

    ciekawe czy pojdzie z kazdym donglem BT ?

  • 6. Data: 2017-09-28 12:59:34
    Od: p...@g...com

    pace potrzebuje dedykowanego dongla BT wiec odpada, kolejny do testow jest Dash wg
    ich www powinien pojsc na chinczyku aha gdyby ktos jednak zdecydowal sie na systemy
    producenta auta niech czuje sie ostrzezony:

    https://www.pcwelt.de/news/Datenkrake_Auto_dient_als
    _Beweismittel_gegen_den_Fahrer-Datenunsicherheit_auf
    _vier_Raedern-8804783.html

  • 7. Data: 2017-09-28 21:37:21
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-09-28 o 10:57, J.F. pisze:

    > -po angielsku ? :-)

    Z tego co pisza na stronie Forda to w jezyku lokalnym zaleznie od
    pozycji samochodu (chociaz tu moze byc problem na granicy krajow, gdy
    telefon zalogowany jeszcze do sieci innego kraju a samochod juz w
    innym). Co z tego wynika to kazdy kto ma Forda z systemem Sync2 lub
    Sync3 nawet bez firmowej nawigacji to ma odbiornik GPS i jakas
    uproszczona mape zeby samochod wiedzial po jakiemu gadac...

    > -w odpowiedzi na "wszystkie linie zajete, prosze czekac" ? :-)

    Jezeli to bedzie zanim telefon zostanie odebrany to moze zadzialac, ale
    jak juz sluzby odbiora i dopiero wtedy taki komunikat to moze byc problem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2017-09-29 00:27:45
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 28 Sep 2017 01:00:10 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:

> [...]
    do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych
    polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

    W C-Maxie, którym ostatnio jeżdżę, nie ma navi. Po połączeniu telefonu
    przez BT na wyświetlaczy Synca pojawia się info "Funkcja wzywania
    pomocy aktywna" czy coś w tym stylu. Wg tego co jest napisane w
    manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je bierze?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2017-09-29 08:48:54
    Od: p...@g...com

    --Wg tego co jest napisane w manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je
    bierze?

    cudow nie ma wiec jak nie ma gps/navi to zostaje telefon

  • 10. Data: 2017-09-29 18:46:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    -sa rozwiazania "SIM-less" - do zadzwonienia na 112 wystarczy, sa tez
    jakies z "wbudowany SIM" - ford moglby skorzystac.
    ---
    Raczej zwykły eCall https://pl.wikipedia.org/wiki/ECall