  • 11. Data: 2017-09-30 11:15:31
    Temat: Re: Zarowki LED-owe H1 H7
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-30 o 10:18, spider pisze:

    > Załóżmy że są modele które nie oślepiają i generują strumień światła jak
    > zwykłe ale czy mają homologację? Będziesz zmieniał na halogeny przed
    > badaniem technicznym?
    > Diagnosta potrafi się przypieprzyć do ledów w postojówkach. I tak dobrze
    > że nie zwracają uwagi na ledy w podświetleniu tablicy rejestracyjnej.

    Nie wiem, co w tym "dobrego".
    Niejeden 25-ciolatek BMWe ma wkręcone w podświetlanie tablicy LEDy,
    które potrafią:
    a. oślepiać jadącego za nim,
    b. świecą tak mocno, żeby na zdjęciu/nagraniu nie dało się odczytać numerów.

    Zgodnie z przepisami białe światło może być tylko z przodu.
    Takie jasne podświetlenie sprawia, że w słabych warunkach widoczności
    można się pomylić, czy to tył auta, czy przód. Szczególnie jeśli ma
    jedną tylną czerwoną przepaloną, to z daleka w nocy nie wiadomo o co chodzi.

  • 12. Data: 2017-09-30 19:57:32
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-09-30 o 11:15, Poldek pisze:

    > Nie wiem, co w tym "dobrego".

    Nie przepalają się i ciągną mało prądu, może 2 zwykłe 5watówki to nie
    jest straszny pobór, ale po co marnować energię.

> [...]
    > które potrafią:
    > a. oślepiać jadącego za nim,
    > b. świecą tak mocno, żeby na zdjęciu/nagraniu nie dało się odczytać

    Nie trzeba od razu wstawiać najmocniejszych ledów, na rynku tego mnóstwo
    z różnymi mocami.

    > Zgodnie z przepisami białe światło może być tylko z przodu.

    Biały ciepły czy zimny to wciąż biały. Nie sądzę że w przepisach
    określono temperaturę barwową oświetlenia tablicy odpowiadającej zwykłej
    C5W.

> [...]
    > można się pomylić, czy to tył auta, czy przód. Szczególnie jeśli ma
    > jedną tylną czerwoną przepaloną, to z daleka w nocy nie wiadomo o co

    Jeżeli ktoś ma takie problemy to niech lepiej uda się do okulisty :)

  • 13. Data: 2017-10-01 18:27:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 19:57, spider pisze:

    > Nie przepalają się i ciągną mało prądu, może 2 zwykłe 5watówki to nie
    > jest straszny pobór, ale po co marnować energię.

    Palą się bo gówniane zaprojektowane odprowadzanie ciepła.
    A jak jeszcze kupisz tak zwane "CAN-Bus" to już tutaj dupa totalna, bo
    to "Can-bus" oznacza, że nie generuje błędu spalonej żarówki ciągnąć po
    prostu te 5W (jak zwykła) za pomocą równoległych rezystorów robiących za
    12-voltową grzałkę.

    Kumplowi lata na dnie lampy przedniej kawałek "żarówki" LED postojowej
    W5W, taki metalowy pierścionek, który miał niby pełnić rolę radiatora,
    ale się z gorąca odkleił i odpadł...

    Powodzenia.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2017-10-01 22:01:55
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-01 o 18:27, Irokez pisze:
> [...]
    > to "Can-bus" oznacza, że nie generuje błędu spalonej żarówki ciągnąć po
    > prostu te 5W (jak zwykła) za pomocą równoległych rezystorów robiących za

    Zamontowałem na allegroszu jakieś tanie bez radiatorów pod tablicę rej.
    i do wnętrza około 6 lat temu. Wszystkie działają do dzisiaj. Moje są
    bez rezystorków pod CAN'a

    > Kumplowi lata na dnie lampy przedniej kawałek "żarówki" LED postojowej
    > W5W, taki metalowy pierścionek, który miał niby pełnić rolę radiatora,
    > ale się z gorąca odkleił i odpadł...

    Miał pecha :) Niech kupi inne

  • 15. Data: 2017-10-03 09:40:24
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > Diagnosta potrafi się przypieprzyć do ledów w postojówkach. I tak dobrze
    > że nie zwracają uwagi na ledy w podświetleniu tablicy rejestracyjnej.

    Widzę tam jakieś H1 zrobione z 13 diód SMD 5050. Te na pewno nie oślepieją,
    przecież to świecić musi jak 5W żarówka :)
    Bardziej bym się obawiał niedoświetlenia po takich żarówkach niż
    prześwietlenia.

    A tak w ogóle to jakim cudem żarówki ledowe miałyby oślepiać? Za jasno
    świecą? Przecież klosz nie zmienia geometrii po zmianie żarówki takiej na
    inną...

    Pzdr

  • 16. Data: 2017-10-03 09:54:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 09:40, miumiu pisze:

    > A tak w ogóle to jakim cudem żarówki ledowe miałyby oślepiać? Za jasno
    > świecą? Przecież klosz nie zmienia geometrii po zmianie żarówki takiej na
    > inną...

    Klosz jest liczony na źródło światła punktowe, czyli np żarnik żarówki.
    Jak wsadzisz matrycę diód, to źródeł światła jest więcej, rozłożone na
    większej powierzchni. Niekoniecznie zmieszczą się wtedy w założonej
    przez producenta reflektora idealnej ogniskowej.
    Pamiętasz z fizyki jak zmienia się kierunek wiązki zwierciadła
    sferycznego gdy mu przesuniesz źródło w inne miejsce?
    Wtedy masz oślepianie, bo coś na pewno pójdzie Panu Bogu w okno.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2017-10-03 10:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >sferycznego gdy mu przesuniesz źródło w inne miejsce?
    >Wtedy masz oślepianie, bo coś na pewno pójdzie Panu Bogu w okno.

    Ale sa tez takie, co sprawiaja wrazenie przyzwoite
    https://www.cyclopsadventuresports.com/3800-Lumen-H4
    -LED-Headlight-bulb-_p_83.html

    Ale to H4 - tu latwiej, bo trzeba swiecic tylko w jedna strone.

    J.

  • 18. Data: 2017-10-03 10:26:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Widzę tam jakieś H1 zrobione z 13 diód SMD 5050. Te na pewno nie
    >oślepieją, przecież to świecić musi jak 5W żarówka :)

    Zebys sie nie zdziwil - moze miec 5W mocy i swiecic jak 50W zarowka.

    >A tak w ogóle to jakim cudem żarówki ledowe miałyby oślepiać? Za
    >jasno świecą? Przecież klosz nie zmienia geometrii po zmianie żarówki
    >takiej na inną...

    Zmienia. Wszystko zalezy od tego gdzie w tej "zarowce" jest zrodlo
    swiatla.
    W prawdziwej jest male i w konkretnym miejscu.

    J.

  • 19. Data: 2017-10-03 10:31:52
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 10:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ale sa tez takie, co sprawiaja wrazenie przyzwoite
> [...]

    Ja nie mówię,ze się nie da, ale jest trudno. Tanie diody są za słabe, to
    je lutują w zestawy i to jest najczęściej stosowane, a wtedy optyka
    reflektora bierze w łeb. Pewnie by homologacji nie przeszło, bo plama
    świateł mijania ma swoje określone parametry.

    > Ale to H4 - tu latwiej, bo trzeba swiecic tylko w jedna strone.

    A ta H4 to jak na długich świeci? Wtedy ma dawać światło dookólnie z
    drugiego żarnika. Nie mamy zdjęcia z drugiej strony tej żarówki.

    --
    viktorius

  • 20. Data: 2017-10-03 10:46:04
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 10:31, viktorius pisze:

    > A ta H4 to jak na długich świeci? Wtedy ma dawać światło dookólnie z
    > drugiego żarnika. Nie mamy zdjęcia z drugiej strony tej żarówki.

    OK, są tam na dole filmy :P
    Ona ma źródła światła po bokach, nie do góry i do dołu.
    A te od mijania mają reflektorek, jak w zwykłej H4.
    Co do jakości plamy świateł mijania, w szczególności krawędzi odcięcia
    to bym polemizował.
    Im gorsza jakość linii odcięcia, tym więcej oślepiania tych z
    naprzeciwka. Reflektor ten sam, więc widać jak na dłoni ile ledom
    brakuje do wolframu.
    Wodoodporność to chwyt marketingowy, bo reflektor sam w sobie nie może
    wpuszczać wilgoci w trosce o czystość odbłyśnika.

    --
    viktorius