  • 21. Data: 2017-10-03 10:48:44
    Temat: Re: Zarowki LED-owe H1 H7
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2017-10-03 o 10:24, J.F. pisze:
> [...]
    -LED-Headlight-bulb-_p_83.html

    >Ja nie mówię,ze się nie da, ale jest trudno. Tanie diody są za słabe,
    >to je lutują w zestawy i to jest najczęściej stosowane, a wtedy
    >optyka reflektora bierze w łeb. Pewnie by homologacji nie przeszło,
    >bo plama świateł mijania ma swoje określone parametry.

    Homologacji to nie przejdzie, bo ma byc prawdziwa zarowka i koniec :-)

    >A ta H4 to jak na długich świeci? Wtedy ma dawać światło dookólnie z
    >drugiego żarnika. Nie mamy zdjęcia z drugiej strony tej żarówki.

    Trudno powiedziec, moze jest druga, moze i na jednej dobrze swieci -
    na dlugich wymagania mniejsze.

    J.

  • 22. Data: 2017-10-03 10:52:52
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Załóżmy że są modele które nie oślepiają i generują strumień światła jak
    > zwykłe ale czy mają homologację?

    Nawet jeśli mają, to reflektor już na pewno nie ma homologacji na działanie
    z LED.

    > Będziesz zmieniał na halogeny przed badaniem technicznym?

    Zmieni też podczas kontroli drogowej.

  • 23. Data: 2017-10-03 10:53:17
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Zebys sie nie zdziwil - moze miec 5W mocy i swiecic jak 50W zarowka.

    Pewnie, tylko pod warunkiem, że jest zrobiona z przyzwoitych diód. Jest
    spora różnica między diodą np. SMD5050 - 23lm i cree xml2 ponad 1000lm :)

    Pzdr

  • 24. Data: 2017-10-03 15:02:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-03 o 09:40, miumiu pisze:

    > Widze tam jakie? H1 zrobione z 13 diód SMD 5050. Te na pewno nie o?lepiej?,

    Na pewno rażą.
    W przypadku żarówek H4, H7, H1 źródło światła - żarnik - jest w
    dokładnie określonym miejscu i świeci dokładnie tak, jak to
    zaprojektowano do współpracy z reflektorami do tych żarówek.
    To jest zespół ściśle dopasowanych elementów - żarówka - reflektor.

    Taka pseudożarówka z 13 diód ma inne źródło światła i reflektor odbija
    to światło tak, że zamiast formować ładną wiązkę zgodnie z przepisami,
    to wali gdzie popadnie.

    > przecie? to ?wieciae musi jak 5W ?arówka :)

    Dlaczego musi? Nie musi i nie świeci jak 5W żarówka, bo to nie jest
    żarówka 5W.

    > Bardziej bym sie obawia? niedo?wietlenia po takich ?arówkach ni?
    > prze?wietlenia.
    >
    > A tak w ogóle to jakim cudem ?arówki ledowe mia?yby o?lepiaae? Za jasno
    > ?wiec?? Przecie? klosz nie zmienia geometrii po zmianie ?arówki takiej na
    > inn?...

    J.w. - żarówka jest inna, klosz ten sam. Wynik - przypadkowa wiązka
    światła, która sieje gdzie popadnie. Doskonale to widać na naszych
    drogach. Takie auto z daleka się wyróżnia rażącym światłem, siejącym po
    lusterkach jadącym przed nim i po oczach jadącym z przeciwnego kierunku.

  • 25. Data: 2017-10-04 07:34:02
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>