    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: "Żarówka" LED a PWM
    Date: Sun, 05 May 2013 21:27:53 +0200

    Eksperymentuję w tej chwili z przesyłaniem dźwięku za pośrednictwem
    światła widzialnego. Skleciłem prosty TRX wykorzystujący modulację PWM
    (bez uC, na LM311 i NE555).
    Na razie przeprowadziłem kilka prób z czerwoną diodą LED o mocy 3W
    (akurat taką miałem pod ręką) kluczowaną za pomocą IRF540. Główna wada
    takiego rozwiązania to straty mocy na szeregowym rezystorze,
    zapewniającym odpowiedni spadek napięcia.

    Jakiś czas temu natknąłem się na takie oto ledowe "żarówki":
    http://allegro.pl/i3212620732.html

    Na pierwszy rzut oka wydaje się to być tym czego szukam - odpowiednie
    napięcie zasilania, łatwość montażu itp.

    Tylko czy taka "żarówka" nadaje się do tego typu zastosowań? Co tak
    właściwie siedzi w środku? To po prostu zestaw połączo0nych szeregowo
    (szeregowo-równolegle?) diod LED, czy jest tam jeszcze jakaś
    elektronika, która mogłaby uniemożliwić jednoczesne zapalanie i gaszenie
    całości?