  • Data: 2013-05-05 22:22:52
    Temat: Re: "Żarówka" LED a PWM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-05 21:34, J.F. pisze:

    > FM zrob :-)

    To też rozważałem, ale zdecydowałem się zacząć od PWM, ze względu na
    prostotę tego rozwiązania. Kto wie, może za jakiś czas zbuduję też
    wersję z FM. ;)

    > Ale jaki jest cel tego przesylania ?

    Czysto dydaktyczny. Wielkich praktycznych zastosowań to raczej nie ma... ;)

    > Cos tam musi siedziec, co ograniczy prad diody.
    > Opornik czy przetwornica ? Bo na 12V to raczej nie kondensator.
    > No i zapewne mostek prostowniczy siedzi, a moze i kondensator
    > filtrujacy.

    Tam siedzi trochę więcej, niż jedna dioda. ;)
    Czyli krotko mówiąc bez przeróbek się nie obejdzie, gdybym chciał to
    sterować przez MOSFET-a sygnałem z modulatora PWM? Te "żarówki" są w
    ogóle rozbieralne, czy otworzenie obudowy bez jej uszkodzenia jest
    niemożliwe/mało prawdopodobne?
    Może już łatwiej byłoby zrobić własną matrycę z jasnych diod LED na
    kawałku laminatu?