  • 11. Data: 2011-09-20 08:26:38
    Temat: Re: Zapraszam do...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 10:16, ...::QRT::... pisze:
    > koszmarna nawigacja - jakieś połączenie połamanego breadcrumba z menu -
    > skąd ten pomysł?

    Z głowy.

    > Breadcrumb jesli ma być nie bedzie ale niech sie na litość nie łamie, a
    > normalne menu obok tego.

    Normalne menu (uproszczona nawigacja raczej) jest (właściwie będzie, bo
    na razie tam niewiele) w mapie strony.

    > Po chwili w wgryzania można skumać jak to działa, ale zdecydowanie bym
    > polecał przemyślenie tego raz jeszcze :D

    Bardzo przemyślane. To nie jest strona z rozkładem jazdy tramwajów tylko
    coś, co ma być nieco inne kosztem nawet wygody. Nie zależy mi na
    usability ani na masowych odwiedzinach :)

    --
    pozdrawia Adam
    /who ostrzega: życie grozi śmiercią!/

  • 12. Data: 2011-09-20 08:28:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-20 07:37, Janko Muzykant pisze:

    > Nawet nic, tylko... po co mi to, jak dziś każdy używa googla.
    > Ale może sobie zrobię.

    No właśnie chce sobie obejrzeć Twoje zdjęcia, wpisuje "Janko Muzykant"
    i... nie ma zdjęć.

    A.

  • 13. Data: 2011-09-20 08:35:20
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 10:26:38 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Bardzo przemyślane. To nie jest strona z rozkładem jazdy tramwajów tylko
    > coś, co ma być nieco inne kosztem nawet wygody. Nie zależy mi na
    > usability ani na masowych odwiedzinach :)

    Tyle ze ta inność nie polega na innowacyjności/nowatorstwie ale udziwnianiu
    na siłe.
    Ale rozumiem. Twój cyrk twoje małpy.

  • 14. Data: 2011-09-20 08:35:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 10:28, Arek pisze:
    > No właśnie chce sobie obejrzeć Twoje zdjęcia, wpisuje "Janko Muzykant"
    > i... nie ma zdjęć.

    E tam, trzeci w goglach :)
    Wpisz Adam Śmiałek. Janka Muzykanta z nowelki, obowiązkową lekturę,
    ciężko przebić.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 15. Data: 2011-09-20 08:36:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 10:35, ...::QRT::... pisze:
    > Tyle ze ta inność nie polega na innowacyjności/nowatorstwie ale udziwnianiu
    > na siłe.
    > Ale rozumiem. Twój cyrk twoje małpy.

    Dokładnie. Mnie się podoba, a to _tu_ jest najważniejsze.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja ulubiona lektura? - moje curriculum vitae/

  • 16. Data: 2011-09-20 08:39:47
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 10:36:15 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Dokładnie. Mnie się podoba, a to _tu_ jest najważniejsze.

    spoko jak robiłem swoją stronę chyba 5 lat temu ( www.warszawski.info ) to
    mnóstwo osób łacznie z najbliższymi też mnie zjechało za nawigacje ale
    zostawiłem bo taki mi sie podbało :)

  • 17. Data: 2011-09-20 08:50:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > No cóż, za rok - dwa każda komórka będzie dysponowała 1280x768. Może
    > przesadzam, ale wszystko stacjonarne zdąża ku HD
    [...]

    Ty o technice - ja o ergonomii i psychologii/usability. :))

    Opisałem psychiczny szok, gdy widać ledwie końcówki pozycji menu.
    Głębokie poczucie zagubienia i to pomimo komfortowej sytuacji, w której
    zostałem z góry uprzedzony o problemie i sposobie jego rozwiązania!

    Natknięcie się na taki problem już w pierwszym kontakcie po wejściu
    na stronę z marszu, z sieci od razu "skaża" wizerunek i rodzi
    uprzedzenia do dalszego eksplorowania witryny - skoro autor był taki
    "pomysłowy"/niezdarny (bo nie wiadomo skąd te kłopoty), to za każdym
    kliknięciem mogą posypać się następne problemy - od razu przypominają
    się zalania wyskakującymi oknami, przekierunkowania, jazgotliwe flashe
    10 Hz, itp. najgorsze wspomnienia.

    Najlepiej gdy witryna jest "przezroczysta" ergonomicznie, to znaczy
    o wartości stanowi nie forma, ale treść - mając (dosłownie!) sekundy na
    rozpoznanie sytuacji szkodzą wszystkie formalne "uatrakcyjnienia"
    łamiące standardy.

    Rozwiązanie kompromisowe - walnąć wielkimi literami na samym środku
    strony startowej: Wyskaluj obraz w przeglądarce... Ctrl+rolka na
    myszce... To choć trochę złagodziłoby szok.

    Mariusz [mr.]

  • 18. Data: 2011-09-20 08:51:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 10:39, ...::QRT::... pisze:

    > spoko jak robiłem swoją stronę chyba 5 lat temu ( www.warszawski.info ) to
    > mnóstwo osób łacznie z najbliższymi też mnie zjechało za nawigacje ale
    > zostawiłem bo taki mi sie podbało :)

    Nie wiem dlaczego, to jest bardzo fajne dla celów, dla których zostało
    stworzone. Strasznie tylko dziś małe, ale 5 lat temu - wiadoma sprawa.

    Tak na marginesie, reklama w sieci (komercyjna promocja siebie) ma
    znacznie mniejszy sens niż się wydaje. To właśnie producenci tejże
    stworzyli świadomość, że dobra strona przyciągnie klientów
    instytucjonalnych. A tym czasem liczą się znajomości. Większość znanych
    mi takich jednostek (od firm jednoosobowych po całkiem niemałe
    przedsiębiorstwa) nie znalazło poważniejszych kontaktów za pomocą tylko
    swej strony.
    Co nie znaczy, że dobrze taką mieć jako dodatek do wizytówki dla kogoś
    wstępnie już zainteresowanego. Ale np. dla swojej głównej działalności
    (komputery) nie zamierzam nigdy stworzyć strony, bo nie tylko nie
    przyniosłoby to żadnego dochodu, to jeszcze mogłoby przyciągnąć
    maruderów (co wielokrotnie miało miejsce w przypadku działalności foto
    czy elektronicznej).

    --
    pozdrawia Adam
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/

  • 19. Data: 2011-09-20 08:53:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 10:50, Mariusz [mr.] pisze:
    > Ty o technice - ja o ergonomii i psychologii/usability. :))

    Ja tylko o wymiarze, jedynym dla mnie świadomym problemie :)

    > Rozwiązanie kompromisowe - walnąć wielkimi literami na samym środku
    > strony startowej: Wyskaluj obraz w przeglądarce... Ctrl+rolka na
    > myszce... To choć trochę złagodziłoby szok.

    Ale jest takie... niepasujące do reszty :)
    Pomyślę o tym.

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - często miewam inne zdanie!/

  • 20. Data: 2011-09-20 09:01:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Ale jest takie... niepasujące do reszty :)

    No wiem... :))

    > Pomyślę o tym.

    Ale pomyśl. :) (chyba że faktycznie ma to być strona "moja i tylko
    dla mnie". :)

    Mariusz [mr.]