  • 11. Data: 2009-11-14 12:08:18
    Temat: Re: Zamieniętrochęprocentów na stare komputery :-)
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Ja to popieram i przewiduje, ze z komputerami bedzie zupelnie
    > podobnie. I chwala mu za to, z tym, ze oprocz pomyslu trzeba miec
    > jeszcze odpowiednia kubature do skladowania tego zlomu.

    Ano, stare radio Beckera wystawilem na allegro i poszlo za 300zl, kupic za to
    mozna przyzwoite radio na nasze czasy ;-) A Becker mial FM i mechaniczna pamiec
    2 stacji, cacko co ;)

  • 12. Data: 2009-11-14 12:54:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Papkin pisze:

    > Ano, stare radio Beckera wystawilem na allegro i poszlo za 300zl, kupic
    > za to mozna przyzwoite radio na nasze czasy ;-) A Becker mial FM i
    > mechaniczna pamiec 2 stacji, cacko co ;)

    U mnie na strychu leży stary, lampowy Pionier (pierwsza polska
    konstrukcja po wojnie) którego mam zamiar reanimować w nieokreślonej
    przyszłości oraz już tranzystorowa radiola z lat sześćdziesiątych lub
    siedemdziesiątych.
    Generalnie sprzęt ma jedną zaletę w stosunku do współczesnych
    konstrukcji - odporność na atak elektroniczny przy użyciu EMP. ;)

    Poza tym niestety AM w nowych odbiornikach (np. samochodowych) brzmi
    koszmarnie, naprawdę nie ma porównania. Próbowałem kiedyś słuchać 225
    kHz na Panasonicu w samochodzie. Zwyczajnie się nie dało... Stare radia
    radzą sobie z tym o wiele lepiej. Oczywiście ograniczenia wynikające z
    pasma i modulacji AM pozostają, ale brzmienie o wiele bardziej
    naturalne. Nie mówiąc już o tym, że w nowym radiu AM oznacza tak
    naprawdę tylko fale długie, podczas gdy najciekawsze rzeczy można złapać
    na krótkich podczas dobrej propagacji. :)

  • 13. Data: 2009-11-14 14:28:02
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > naturalne. Nie mówiąc już o tym, że w nowym radiu AM oznacza tak
    > naprawdę tylko fale długie,

    Długie??? A gdzieś Ty widział ostatnimi czasy radio, które na zakresie "AM"
    fale długie odbiera? Na zgniłym zachodzie jako "AM" od zawsze średnie
    funkcjonowały i w klasie odbiorników popularnych na ogół nic innego nie ma.

    J.

  • 14. Data: 2009-11-14 16:03:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > "AM" fale długie odbiera? Na zgniłym zachodzie jako "AM" od zawsze
    > średnie funkcjonowały i w klasie odbiorników popularnych na ogół nic

    Chociażby mój wspomniany Panasonic w samochodzie. :) Warszawa I na 225
    kHz to przecież nie średnie. Poza tym mam jeszcze radiobudzik Grundig w
    którym istotnie AM to fale średnie, niemniej z instrukcji dość jasno
    wynika, że w sprzedaży jest dostępna również wersja z długimi (zamiast
    średnich, nie obok nich).

  • 15. Data: 2009-11-14 17:16:58
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > Chociażby mój wspomniany Panasonic w samochodzie. :)

    Ale to oznacza tylko tyle, że da się kupić radio, w którym AM = LW. Nie
    dowodzi to słuszności zdania "w nowym radiu AM oznacza tak naprawdę tylko
    fale długie", bo w 90% przypadków (jeśli nie 99% nawet) będą to fale
    średnie.

    J.

  • 16. Data: 2009-11-14 18:59:27
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarek P. pisze:

    > tylko fale długie", bo w 90% przypadków (jeśli nie 99% nawet) będą to
    > fale średnie.

    Fakt. Pisząc powyższą wypowiedź miałem na myśli "długie albo średnie"
    ale ta druga część jakoś nigdy nie wyszła spod klawiatury. ;)
    Zresztą najbardziej chciałem ponarzekać na brak krótkich, gdzie przecież
    tyle ciekawych stacji można wyłapać...

  • 17. Data: 2009-11-15 10:12:58
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]
    > ale ta druga część jakoś nigdy nie wyszła spod klawiatury. ;)
    > Zresztą najbardziej chciałem ponarzekać na brak krótkich, gdzie przecież

    Apropos i zupełnie juz offtopicznie w stosunku do wątku:

    Wyjeżdżając ze stolycy trasą wyjazdową numer 8, tuż przed Jankami mamy
    odbicie w prawo na Sokołów. Z głównej drogi nie widać, ale jak na tenże
    Sokołów tam skręcimy, to jakieś 50m od skrzyżowania mamy dość duży,
    ogrodzony teren, pokryty jakąś potworną liczbą najprzedziwniejszych anten
    krótkofalowych.
    Jeżdżę tamtędy od czasu do czasu i co prawda zza kierownicy ciężko mi się
    przyglądać uważnie, ale tak na oko, jest tam cała zawartość "poradnika
    antenowego dla krótkofalowców", w dodatku powtarzana po wielokroć.

    Całość wygląda podejrzanie wojskowo, ale jednoczesnie nie widać tam żadnych
    objawów obecności armii. Takie tajne, czy takie w dobie UHFu i mikrofal
    zapomniane?

    Ktoś wie, co tam się dokładnie mieści?

    J.

  • 18. Data: 2009-11-15 17:09:28
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 15:03:34 +0100, GK napisał(a):

    > Witam,
    > Szukam starych komputerów, im starszy tym lepszy. Konkretniej to szukam
    > np. starych komputerów Mera, Elwro, Meritum, 8-bitowców, Commodore,
    > Atari, Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT,
    > 5150, 5160, 5170 itp. Może ktoś ma i chce się pobyć lub wymienić?
    > Oczywiście niekoniecznie za procenty ;-)
    > Proszę o kontakt.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    A starą konsolą Unimex Mark IX też byłbyś zainteresowany?
    Taka jak na tej aukcji: http://tiny.pl/hx9xd (aukcja nie moja).

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2009-11-15 19:42:18
    Od: GK <g...@g...pl>

    GLaF pisze:

    > A starą konsolą Unimex Mark IX też byłbyś zainteresowany?
    > Taka jak na tej aukcji: http://tiny.pl/hx9xd (aukcja nie moja).

    Witam,
    A w wersji box jak na tamtej aukcji czy goła?
    Owszem, też mnie konsole interesują - kwestia ceny - aczkolwiek mniej
    niż komputerki.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 20. Data: 2009-11-15 20:40:53
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 20:42:18 +0100, GK napisał(a):

    > Witam,
    > A w wersji box jak na tamtej aukcji czy goła?
    > Owszem, też mnie konsole interesują - kwestia ceny - aczkolwiek mniej
    > niż komputerki.

    Jest pudełko oryginalne, konsola, kartridż, 2 dżojstiki i chyba zasilacz.
    Parę lat temu ją sprawdzałem, wszystko działało oprócz jednego
    potencjometru w jednym dżojstiku. Sprawdzę na dniach czy działa i jak
    będzie coś warta to wystawię na allegro i dam znać.

    --
    GLaF