    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zamieni stryjek siekierkę na kijek ?
    Date: Tue, 26 May 2009 02:14:32 +0200

    On Sun, 24 May 2009, Marek wrote:

    > Koleżanka ma Minoltę A 200 i zamierza ją zamienić na lustro. Jest to aparat w
    > bardzo dobrym stanie, i chce mi go sprzedać za 550-600 PLN.
    >
    > Warto ? Kusi zakres ogniskowych od 28 mm, pierscień do zmiany ogniskowej, dość
    > bogate funkcje.

    Z tych powodów można polecić :)
    Jeszcze "dobre makro" (z daleka znaczy, na 200mm), obrotowy LCD.
    Prawie pełna obsługa lamp - znaczy manual na wbudowanej jest, nie ma
    (działającego w A2) sterowania "świetlnego" lampami zewnętrznymi
    przez lampę wbudowaną.

    > RAW z którym mozna poeksperymentować (tylko czy da się
    > wyciągnąć więcej niż soft aparatu produkując jpg-i ?) ...

    Da się.
    Przy ISO 50 w cieniach jest co nieco zapasu.

    > Z drugij strony
    > - podobno AF ni jest najlepszy (jak sobie radzić w pokoju wieczorem przy słabym
    > świetle, lub przy świecach ?)

    Doświetlać :>, niestety tu jest pewien ból.

    > - jak działa WB w porównaniu z V1 ?

    Nie wiem (jak w V1), ale AWB działa ... niespecjalnie.
    To już w serii Z (też Minolty, małe hybrydy) było lepiej.
    Z drugiej strony - na pewno Ci automatu potrzebny do szczęścia???
    No i z RAW się ta uwaga kłóci ;)
    Osobiście dobieram "właściwy" BW i już.

    Jeszcze uwaga - po zdjęciu aparat przy zapisie nie pozwala zrobić
    kolejnego zdjęcia nim skończy zapis.
    Po RAW jest to wyraźnie odczuwalne, bo serii RAW dochodzi do minuty(!),
    trochę zależy od karty, ale po serii 5 RAW 40s do rozważania "i po co
    mi to było" ;)
    Dla porządku - po analizie zdjęcia, podczas zapisu, działa podgląd
    (można ustawiać, tylko nie "pstryknąć").

    Nie znam V1, A200 mam.

    pzdr, Gotfryd