  • 1. Data: 2009-05-23 16:59:35
    Temat: Dysk zenętrzny - z jakim interfejsem wybrać?
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Witam,

    Zastanawiam się nad zakupem dużego dysku zewnętrznego. Myślałem o którymś
    z WD My Book 1TB. I tak zastanawiam się który wybrać: Essential, Home czy
    Studio? Na korzyść dwóch ostatnich przemawia eSATA, ale czytałem negatywne
    opinie o tym rozwiązaniu.

    Czy warto pchać się w dodatkowe interfejsy, czy stare zwykłe USB starczy?
    Dysk ma słuzyć bardziej jako archiwum a nie do ciągłej pracy, czy wymiany
    danych między kompami.

    A może kupić dysk jakiegoś innegoproducenta? Segate?

    Aha. I zauwazyłem, że ostatnio jest ich mało na stanach magazynowych. Są
    tak popularne, że schodza na pniu? Czy może WD ma jakieś kłopoty w
    produkcji?

    Pozdrawiam,
    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

  • 2. Data: 2009-05-23 17:08:43
    Temat: Re: Dysk zenętrzny - z jakim interfejsem wybrać?
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Witam,

    Przpraszam za posta NTG, ale przez przypadek miałem wybraną
    pl.rec.foto.cyfrowa zmiast pl.comp.pecet. No i wygląda na to, że serwery
    neo nie obługuja cancel-postów.
    Ale gdyby ktoś z grupowiczów miał doświadczenie w używaniu takich dysków
    to z checią przeczytam jego uwagi.

    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2009-05-23 17:21:02
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Doc" napisał
    > Ale gdyby ktoś z grupowiczów miał doświadczenie w używaniu takich dysków
    > to z checią przeczytam jego uwagi.
    no cóż, mam essentiala 320 i nie mam powodów do narzekania, nie trafiłem
    jeszcze na kompa na którym by nie działał, nawet na starym laptopie z
    prockiem 500 MHz jest wszystko w porządku. kolega ma identyczny dysk i miewa
    problemy, nie wszystkie komputery dają odpowiednie zasilanie, no ale to już
    problem komputera a nie dysku. pewnym rozwiązaniem była by podwójna wtyczka
    tzn.z jednej strony normalne mini USB podłączane do HDD, na drugim końcu
    wtyczka rozdziela się na dwie. niestety takiego kabelka musiał byś poszukać
    gdyby coś nie działało. WD elite to to samo co essentials, różni się tylko
    obudową z aluminium (elite, essentials ma plastik). przy kopiowaniu dużych
    plików dysk wyciąga ok.22-23 MB/s, co myślę że jest prędkością zadowalającą

  • 4. Data: 2009-05-23 18:43:19
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Doc wrote:
> [...]
    > Studio? Na korzyść dwóch ostatnich przemawia eSATA, ale czytałem negatywne

    Jak Ci zależy na pojemności i cenie to wybierz dysk na eSATA. Jak Ci
    zależy na szybkości to poszukaj za Runcore SSD na eSATA - będzie
    najdroższy, ale szybkość jest powalająca :) Wyciąga do 250MB/s w
    nowoczesnych komputerach! :)

    > Czy warto pchać się w dodatkowe interfejsy, czy stare zwykłe USB starczy?

    Warto się w eSATA pchać. USB nie jest złe, ale wolniejsze.

    > Dysk ma słuzyć bardziej jako archiwum a nie do ciągłej pracy, czy wymiany
    > danych między kompami.

    Jak zależy Ci na kompatybilności to kup coś co ma dwa interfejsy - takich
    kieszonek było chyba kilka. Jeśli tylko masz eSata to korzystaj z niego.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2009-05-23 19:23:56
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Doc pisze:
> [...]
    > Studio? Na korzyść dwóch ostatnich przemawia eSATA, ale czytałem negatywne

    Ciekawe jakie, korzystam z kieszeni majacych eSATA i jest to fajne i
    szybkie. Niestety wymaga zewnetrznego zasilania, z drugiej strony USB
    czesto tez, albo jakis patentow typu podwojna wtyczka. Jedyny problem
    to, ze jeszcze ciagle sporo kompow i lapow nie ma eSATA. W domowym
    damontujesz bracket, ale jak idziesz do znajomego to kaplica. Dlatego,
    zeby rozwiazac problem kupilem ostatnio kieszen Wellanda, ktora ma
    eSATA, USB i FireWire, no i jestem kryty :)
    Najtansza kieszen na dysk 3,5 cala kupisz juz za kilkadziesiat zl, do
    tego dysk i jazda.

  • 6. Data: 2009-05-24 19:42:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Doc wrote:

> [...]
    > Essential, Home czy Studio? Na korzyść dwóch ostatnich przemawia
    > eSATA, ale czytałem negatywne opinie o tym rozwiązaniu.

    Negatywne o eSATA? To musieli byc spece...

    > Czy warto pchać się w dodatkowe interfejsy, czy stare zwykłe USB
    > starczy? Dysk ma słuzyć bardziej jako archiwum a nie do ciągłej
    > pracy, czy wymiany danych między kompami.

    Co jak co, ale USB do dysku o pojemności 1TB to dopiero zajefajny pomysł :-/
    Policz sobie ile bedziesz transferował dane przy predkosci <= 30MB/s...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-05-24 22:11:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" gvc838$qcu$...@a...news.neostrada.pl

    > Negatywne o eSATA? To musieli byc spece...

    IMO tylko patrzeć, jak ktoś dorzuci do tego zasilanie,
    nazwie SATAnizm III czy jakoś podobnie i obali USB na
    zawsze. :) Już są penflaszki z SATAnizmem. Problemem
    jest tylko zasilanie urządzenia peryferyjnego.

    USB to wyzwanie!!! Szybkość, zaborczość wobec CPU,
    drogocenne a powolne mostki USB-SATA czy USB-PATA...

    -=-

    Jeśli chodzi o łączenie kamer, aparatów czy temu podobnych urządzeń
    z kompem, SATAnizm powinien wyprzeć bez trudu USB czy FW, natomiast
    problemem są dyski czy inne urządzenia, które nie mają zasilania.

    3 Gbity/sekundę to jednak nieco ;) więcej niż 480 Mb/s czy 400 Mb/s
    a dostępność SATAnizmu w obecnych komputerach jest niemal obowiązkowa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-05-25 07:42:10
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Negatywne o eSATA? To musieli byc spece...

    Zdarzają się walnięte modele, jeśli chodzi o eSATA - np. Seagate kiedyś dało
    ciała - wiem bo kolega strasznie narzekał, a skończyło się zwrotem takiego
    rozwiązania.

    > Co jak co, ale USB do dysku o pojemności 1TB to dopiero zajefajny
    > pomysł :-/ Policz sobie ile bedziesz transferował dane przy predkosci
    > <= 30MB/s...

    Ja mam 500GB po siatce 100Mbit i jakoś żyję ;-)
    Ale oczywiście zależy to ile danych chcesz każdorazowo przerzucać.

    Ps. Też jestem fanem eSATA, tylko dobrze by było, żeby komputer też miał takie
    prawdziwe eSATA. Niestety z doświadczenia wiem, że są komputery z eSATA i
    'eSATA'. Niby porty opisane jako eSATA, niby działa, ale hot pluga zrobić nie
    można :-/ [taka przykładowa różnica między Dell Optiplexem 745 i 755]

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 9. Data: 2009-05-25 12:55:54
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Kupilem ostatnio wersje USB Home 1 TB no i srednio jestem zadowolony:

    Plusy:
    - ladnie wyglada :)
    - jest cichy

    Minusy:
    - masakryczny czas dostepu
    - chcac np. wejsc w moj komputer zamraza caly widok do czasu az sie nie
    rozkreci, nawet jak nic od tego konkretnego dysku nie chce.
    - nie wiem jaki to ma zwiazek bo dla mnie jest to lekko nie pojete, dzialam
    sobie ze 2 lata na przetaktowanym core 2 duo i po podlaczeniu tego dysku za
    kazdym razem po nastepnym wlaczeniu komp nie moze sie uruchomic - blokuje
    sie na etapie testowania dyskow albo automatycznie przywraca oryginalne
    parametry i dopiero laduje system.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2009-05-25 17:04:56
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > IMO tylko patrzeć, jak ktoś dorzuci do tego zasilanie,
    > nazwie SATAnizm III czy jakoś podobnie i obali USB na
    > zawsze. :) Już są penflaszki z SATAnizmem. Problemem
    > jest tylko zasilanie urządzenia peryferyjnego.

    To sie nazywa Power On SATA (POS) i jest juz opracowane :P

    > USB to wyzwanie!!! Szybkość, zaborczość wobec CPU,
    > drogocenne a powolne mostki USB-SATA czy USB-PATA...

    Fuuuu ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj