-
1. Data: 2014-06-02 18:52:29
Temat: Zakup felgi
Od: "Radomir" <r...@w...pl>
Witam
czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu stalową,
skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?
Pzdr
RK
-
2. Data: 2014-06-02 19:19:30
Temat: Re: Zakup felgi
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
Radomir wydumał(a) w news:lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl :
> Witam
> czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
> były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
> stalową, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?
Można jedną. Warunek aby miała taki sam rozmiar/cięzar jak pozostałe. W
przypadku różnych opon to raczej różnica w biezniku a co za tym idzie inne
"działanie" opony, stad stosuje się takie same dla osi.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
3. Data: 2014-06-03 00:26:35
Temat: Re: Zakup felgi
Od: Poldek <p...@i...pl>
Radomir wrote:
> czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
> były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
> stalową, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?
Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy może
być inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
same używane i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż
po drugiej stronie.
-
4. Data: 2014-06-03 00:34:43
Temat: Re: Zakup felgi
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"Poldek" wydumał(a) w wiadomości ID
news:538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl
> Radomir wrote:
>> czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
>> były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
>> stalową, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?
> Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy może być
> inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same
> używane i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po drugiej
> stronie.
Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
5. Data: 2014-06-03 15:41:06
Temat: Re: Zakup felgi
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData(R) pisze:
>> Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy może być inny
i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same używane i kołpaki
do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po drugiej stronie.
>
> Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment
bezwładności.
Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim zdaniem jest to
pomijalne.
--
JW
-
6. Data: 2014-06-04 00:21:18
Temat: Re: Zakup felgi
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"Jakub Witkowski" wydumał(a) w wiadomości ID
news:lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl
> W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData(R) pisze:
>>> Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy może być
>>> inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same
>>> używane
>>> i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po drugiej
>>> stronie.
>> Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
> Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment
> bezwładności. Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim
> zdaniem jest to pomijalne.
Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego rozłożenia masy,
przy tak sporym nacisku na oś jest to sumarycznie niemierzalne, nawet przez ABS.
Fizyka jest tutaj bezwzględna :)
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
7. Data: 2014-06-06 15:14:16
Temat: Re: Zakup felgi
Od: Poldek <p...@i...pl>
MichaelData(R) wrote:
> "Jakub Witkowski" wydumał(a) w wiadomości ID
> news:lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl
>> W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData(R) pisze:
>>>> Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy
>>>> może być
>>>> inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
>>>> same używane
>>>> i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po
>>>> drugiej stronie.
>>> Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
>> Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny
>> moment
>> bezwładności. Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS.
>> Teoretycznie. Moim
>> zdaniem jest to pomijalne.
>
> Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego
> rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oś jest to sumarycznie
> niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzględna :)
Co ma do tego nacisk na oś?
Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
się wcześniej niż drugie.
-
8. Data: 2014-06-06 15:30:41
Temat: Re: Zakup felgi
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
> Co ma do tego nacisk na oś?
> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
> się wcześniej niż drugie.
>
Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
felgi to przy tym pierdnięcie.
Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
-
9. Data: 2014-06-06 17:22:43
Temat: Re: Zakup felgi
Od: Poldek <p...@i...pl>
Tomasz Wójtowicz wrote:
> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>
>> Co ma do tego nacisk na oś?
>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
>> się wcześniej niż drugie.
>>
>
> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
> felgi to przy tym pierdnięcie.
>
> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
-
10. Data: 2014-06-06 17:39:11
Temat: Re: Zakup felgi
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> Tomasz Wójtowicz wrote:
>
> > W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>
> >
>
> >> Co ma do tego nacisk na oś?
>
> >> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
>
> >> się wcześniej niż drugie.
>
> >>
>
> >
>
> > Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
>
> > felgi to przy tym pierdnięcie.
>
> >
>
> > Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
>
> > wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
>
> > i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
>
>
>
> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że
nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inną masę a różnica
masy pomiędzy lewą i prawą stroną. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele
elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10
deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.