  • 1. Data: 2014-05-29 14:28:44
    Temat: Zdjęcie jako dowód miejsca przekroczenia szybkości
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Gdy 5 lat temu policja zrobiła mi zdjęcie z krzaków,
    po jakimś czasie przyszło wezwanie do Wydziału
    Ruchu Drogowego, gdzie pokazano mi to zdjęcie
    i po zapłaceniu mandatu sprawa się skończyła.

    Dzisiaj prawdopodobnie też zrobiono mi zdjęcie,
    ale teraz podobno nie można go zobaczyć.
    Nie chodzi mi o to czy ja jestem na tym zdjęciu
    czy nie, ale o miejsce gdzie zostało ono zrobione.
    A zostało zrobione zaraz po odwołaniu ograniczenia
    szybkości do 30 km/h. Miałem prawie 70 km/h.
    Przekroczenie było, ale w stosunku do 50 km/h,
    co może tylko pokazać zdjęcie.

    Jak to teraz jest? Czy w takiej sytuacji muszą pokazać
    mi zdjęcie czy nie? Czy jeżeli nie przyjmę mandatu,
    to w sądzie zdjęcie będą musieli pokazać?

    I tak przy okazji. Jak wygląda sprawa planowanej zmiany
    przepisów w sprawie odbierania prawa jazdy za dwukrotne
    przekroczenie dozwolonej szybkości? Na jakim jest etapie?

    Adam

  • 2. Data: 2014-05-29 15:19:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 29 May 2014 14:28:44 +0200
    "Adam" <A...@w...pl> wrote:

    > Jak to teraz jest?

    Polecam zapoznanie się z tą stroną http://3obieg.pl/mandaty/ a potem powinieneś
    wiedzieć co dalej ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-05-29 15:41:51
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    > Polecam zapoznanie się z tą stroną http://3obieg.pl/mandaty/
    > a potem powinieneś wiedzieć co dalej ;)

    Dzięki, to się może przydać, ale nie w tym wypadku.
    Tu chodzi o policję, a jeśli doczytałeś tę stronę do końca,
    to wiesz, że dotyczy ona GITD lub Straży Miejskiej.

    Adam

  • 4. Data: 2014-05-29 15:52:27
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 29 May 2014 15:41:51 +0200
    "Adam" <A...@w...pl> wrote:

    > Tu chodzi o policję, a jeśli doczytałeś tę stronę do końca,
    > to wiesz, że dotyczy ona GITD lub Straży Miejskiej.

    Błąd. Chodzi o zasadę.
    Jak dostaniesz wezwanie quiz, to niezależnie od kogo, masz te same mechanizmy obrony.
    Różnica jest tylko taka, że straż i gitd nie mogą Cię ukarać za niewskazanie.
    Zatem czekaj na wezwanie, a potem broń się jak możesz. Oczywistą oczywistością jest
    to, że możesz niepamiętać komu użyczałeś samochód i dopóki nie zobaczysz zdjęcia, nie
    będziesz w stanie na to pytanie odpowiedzieć. Zdjęcie pokazać Ci będą musieli, a
    jeśłi nie będą chcieli to ty zgodnie z tym co na stronie napisane, nie możesz
    odpowiedzieć na pytanie, bo możesz np fałszywie oskarżyć.
    Musza Cię również pouczyć o Twoich prawach itd, itp ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 5. Data: 2014-05-29 16:10:03
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

> [...]
    > możesz odpowiedzieć
    > na pytanie, bo możesz np fałszywie oskarżyć.
    > Musza Cię również pouczyć o Twoich prawach itd, itp ;)

    Napisałem wyrażnie, że nie chodzi mi o odpowiedź na pytanie czy to ja jestem
    na zdjęciu
    czy nie.
    Na razie nie myślę o obronie, bo może w ogóle nie będzie potrzebna.

    Proszę o odpowiedź na pytanie, którą grupowicze mogą znać z własnego
    doświadczenia:
    - czy komuś odmówiono pokazania - kto odmówił, w jakich okolicznościach, co
    było dalej?
    - czy komuś pokazano zdjęcie - kto pokazał, w jakich okoliczno

    lub czy komuś pokazano zdjęcie - w jakich okolicznościach.?

    Adam

  • 6. Data: 2014-05-29 16:14:00
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Przepraszam, durny Outlook Express znowu "sam" wysłał pocztę
    przed dokończeniem.

> [...]

    doświadczenia:
    - czy komuś odmówiono pokazania - kto odmówił, w jakich okolicznościach,
    - czy komuś pokazano zdjęcie - kto pokazał, w jakich okolicznościach

    Adam

  • 7. Data: 2014-05-30 05:41:19
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Zapytam prościej:
    Czy komuś ostatnio pokazano zdjęcie?
    Kto pokazał: policja, ITD, straż miejska?
    Jakiego zdarzenia to dotyczyło?

    Bardzo proszę o odpowiedź.

    Adam

  • 8. Data: 2014-05-30 10:26:31
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 30 May 2014 05:41:19 +0200, Adam napisał(a):

    > Zapytam prościej:
    > Czy komuś ostatnio pokazano zdjęcie?
    > Kto pokazał:
    > policja
    Policja nie robi zdjęć :-) Tylko suszy.

    > ITD,
    Dostałem raz quizz bez zdjęcia. Odpisałem im coś i minęły prawie 3 lata i
    cisza.

    > straż miejska?
    Pokazali fotkę. Było 75/50 - faktycznie tyle jechałem. Przyjąłem mandat /
    punkty i tyle.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2014-05-30 14:04:38
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

> [...]
    > cisza.

    > Pokazali fotkę. Było 75/50 - faktycznie tyle jechałem. Przyjąłem mandat /

    Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź.
    Z tego co piszesz wynika, że policja albo złapie, każe się zatrzymać i wlepi
    mandat, albo nie ma żadnych konsekwencji. Kiedyś tak nie było.

    Adam