  • 1. Data: 2014-05-29 12:29:18
    Temat: Zimówki używane w lecie
    Od: s...@g...com

    Drugie auto w rodzinie.
    Jeździ codziennie po pare km poniżej 300km/msc po mieście.
    I tak się zastanawiam czy nie zostawić w nim na stałe.
    Bo przy takich przebiegach opony będą niezdatne do użytku szybciej ze starości niż
    zużycia.
    Lepsze trzyletnie zimówki czy dziesięcioletnie letnie opony w sierpniu?

    Jakieś przeciwskazania?

  • 2. Data: 2014-05-29 12:41:07
    Temat: Re: Zimówki używane w lecie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >starości niż zużycia.
    >Lepsze trzyletnie zimówki czy dziesięcioletnie letnie opony w

    a) zuzycie gumy w upaly ,
    b) gorsza przyczepnosc na deszczu.

    W sierpniu co prawda deszczu malo, ale pazdzierniku wiecej.

    Z ciekawostek - Nokian WR, u nas zimowe, a w USA caloroczne.
    A przeciez w USA sa stany gdzie jest znacznie cieplej niz u nas.
    Tylko tak nie bardzo wiadomo czy to takie same opony ....

    J.

  • 3. Data: 2014-05-29 12:45:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-29 12:29, s...@g...com pisze:
> [...]
    zużycia.
    > Lepsze trzyletnie zimówki czy dziesięcioletnie letnie opony w sierpniu?

    Do auta o takich przebiegach należy kupować opony całoroczne. Natomiast
    latem zawsze lepsze są letnie opony. Więc niestety, ale niezużyte
    10-letnie opony letnie będą lepsze niż 3-letnie zimówki.

  • 4. Data: 2014-05-29 13:05:05
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    ps.com...
[...]

    Latem na zimówkach przy odrobinie szczęścia możesz wpaść w taki poślizg jak
    w zimę na letnich oponach.
    Przy wysokiej temperaturze i rozgrzanym asfalcie opony zimowe robią się mało
    skuteczne.

  • 5. Data: 2014-05-29 13:06:44
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > Doauta o takich przebiegach należy kupować opony całoroczne.

    Zasugerowalem takie rozwiazanie na jednym forum pytajac o opony do
    mojego autka (e46 330xi).
    Odpowiedzi mozna zasadniczo zebrac w "jak smiesz wsadzac do bmw opony
    caloroczne...."

    Anyway, rzeczywiscie caloroczne uznanych producentow sa takie zle, ze to
    auto nie bedzie sie na nich dobrze sprawowac?
    Przebiegi max 10k/rok

    --
    jarek

  • 6. Data: 2014-05-29 13:33:22
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jarek Pudelko nabazgrał(a):

> [...]
    > Anyway, rzeczywiscie caloroczne uznanych producentow sa takie zle, ze to
    > auto nie bedzie sie na nich dobrze sprawowac?

    W USA nie znają pojęcia zimowe/letnie i jeżdżą na tak zwanych u nas
    całorocznych :)

    No może przesadziłem z tym nie znają ale bardzo dużo ludzi jeździ na
    całorocznych a podział to tylko marketing na UE żeby wydoić 2x tyle kasy od
    kierowców.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-05-29 14:26:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-29 12:41, J.F pisze:

    > a) zuzycie gumy w upaly ,
    > b) gorsza przyczepnosc na deszczu.

    Przecież według specjalistów zimowe zakłada się przy +7C, więc 90% czasu
    jeżdżą w deszczu lub na suchym, a jak jeżdżę na letnich (deszczowych) w
    "zimie", a dopiero gdy przychodzi zima zakładam zimówki, to po mnie
    jeździcie na tej grupie :P

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-05-29 14:28:35
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-29 13:06, Jarek Pudelko pisze:

> [...]
    >
    > Anyway, rzeczywiscie caloroczne uznanych producentow sa takie zle, ze to
    > auto nie bedzie sie na nich dobrze sprawowac?

    całoroczne w 530d mam od niecałego roku (w aucie z małymi przebiegami),
    więc nie wiem jak się sprawują w zimie - bo w tym roku zimy nie było...
    Poza tym na deszczu i suchym ok.
    opony to Goodyear 4 seasons

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-05-29 15:27:23
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-29 13:05, semi pisze:

> [...]
    >
    > Jakieś przeciwskazania?
    >
    > Latem na zimówkach przy odrobinie szczęścia możesz wpaść w taki poślizg

    kurcze, nigdy takiego szczęścia nie miałem, a poślizgi lubię :)

    > Przy wysokiej temperaturze i rozgrzanym asfalcie opony zimowe robią się
    > mało skuteczne.

    to prawda, ale 300km/m-c to i na wężu ogrodowym zrobi... :)

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-05-29 15:56:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 29 May 2014 12:45:22 +0200 osobnik zwany Tomasz
    Wójtowicz napisał:

    > Do auta o takich przebiegach należy kupować opony całoroczne. Natomiast
    > latem zawsze lepsze są letnie opony. Więc niestety, ale niezużyte
    > 10-letnie opony letnie będą lepsze niż 3-letnie zimówki.

    bzdury opowiadasz. 10;letnie letnie są już stwardniałe

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?