  • 101. Data: 2012-06-24 21:37:18
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > Albo ty wyprzedzales nie zauwazajac ze nie ma miejsca na manewr :-)

    przecież gdzieś musiał uciekać bo właśnie ktoś sie z za zakrętu pojawił.

    lata uczą że pośpiech i nerwy nie są dobrym doradcą na drodze.

  • 102. Data: 2012-06-24 21:37:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > hm... nie każdy kto nie ma problemów z testosteronem jest kapelusznikiem
    > :)

    Obstawiam, że mówisz o takich którzy mają olbrzymi problem z testostronem -
    tzn. jego brak.
    A ich marudzenie na grupie tylko to potwierdza, bręczą jak baby.

  • 103. Data: 2012-06-24 21:47:27
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-24 21:35, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Niech kapelusz zachowa bezpieczny, odstęp i przyhamuje odpowiednio
    > wcześnie, to nie będzie miał problemu.
    > A jak woli udawać zaskoczonego, że ktoś po wyprzedzeniu go wjeżdża przez
    > niego - to z reklamacjami do rodziców, za brak rozumu.

    Ooo, to już kapeluszowi nie wolno jechać swoim stałym, _równym_ tempem?
    Ma hamować, bo jaśnie pan zapierdalający uważa się za ważniejszego?

    Żeby nie było - załóżmy, że za kapelusza mam w tym przypadku kogoś, kto
    jedzie zgodnie z ograniczeniem na odcinku, np. 90km/h (dodajmy, że to
    prędkość GPSowa, w związku z czym, prędkościomierz wskazuje mu ~95km/h :P).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 104. Data: 2012-06-24 22:43:34
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 24 Jun 2012 19:26:25 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > zdziwiłbyś się...

    Musisz wyciagac trolla spod mostu?
    Gadasz z czlowiekiem, ktory albo udaje, ze nie wie co to bezpieczna jazda,
    albo jest idiota. Takiego nie przekonasz.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 105. Data: 2012-06-24 22:46:52
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 24 Jun 2012 19:51:30 +0100, yabba
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Ja rozumiem też wyprzedzanych. Wjechanie komuś metr przezd maskę nie
    > jest bezpieczne. Nie można "na siłę" wciskać się w kolumnę.

    Otoz to! Jesli swoim manewrem zmuszasz mnie do przyhamowania to znaczy, ze
    wykonales go zle. Pewnie, ze czasem sie zdarzy (od tego sa awaryjki, zeby
    powiedziec "przepraszam"), ale jak ktos robi z tego norme...

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 106. Data: 2012-06-24 23:29:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ooo, to już kapeluszowi nie wolno jechać swoim stałym, _równym_ tempem?

    Wolno, ale ma psi obowiązek utrzymywać bezpieczny dystans od poprzednika.
    A jeśli robi to przy prędkościach drogowych, (a nie korka w mieście), to
    znaczy, że miejsca na wyprzedzenie kapelusznika jest kupa.

    > Ma hamować

    Tak, żeby nadal utrzymać bezpieczny dystans po wyprzedzeniu, musi
    przyhamować, zazwyczaj zresztą wystarczy zdjęcie nogi z gazu.
    Nie chce hamować - niech sam wyprzedza.

  • 107. Data: 2012-06-24 23:29:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:op.wgfc6wnyp8ku5w@radek-netbook...

    > Musisz wyciagac trolla spod mostu?
    > Gadasz z czlowiekiem, ktory albo udaje, ze nie wie co to bezpieczna jazda,
    > albo jest idiota.

    PLONK

  • 108. Data: 2012-06-25 09:48:04
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > zdziwiłbyś się...

    >Musisz wyciagac trolla spod mostu?
    >Gadasz z czlowiekiem, ktory albo udaje, ze nie wie co to bezpieczna jazda,
    >albo jest idiota. Takiego nie przekonasz.

    Gul mu skacze bo co człowiek w pojeździe o osiągach kosiarki może wiedzieć o
    normalnym wyprzedaniu. Zanim zacznie wyprzedzać to mu się miejsce kończy i
    musi się pakować przed maske pierwszemu leszemu który sobie odstęp zostawił
    zostawił.

  • 109. Data: 2012-06-25 10:02:43
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-23 12:40, RadekNet wrote:

    > Wtedy cala kolumna wyprzedza takiego delikwenta i dalej jedzie te
    > 100km/h ...

    Właśnie o tym piszę: Tak być powinno, a bywa różnie.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 110. Data: 2012-06-25 10:19:06
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-22 17:19, J.F wrote:

    > Bo to mniej wiecej tak wyglada - wracam sobie np z nart, zap* jak dziki
    > bo droga w miare pusta, az jakies 30 km przed Wroclawiem doganiam
    > kolumne.

    A jak by to było 60, 100, 200km, itd przed Wrocławiem ? Dlaczego ciągle
    skupiamy się na przypadku gdy jesteśmy niedaleko miejsca docelowego ?

    W tym wypadku oczywista wydaje się kalkulacja... wyprzedzę sprawnie i
    zaoszczędzęa albo po prostu nie warto...

    A samochodow w tej kolumnie od ch*, tzn powiedzmy ze 20 widac a
    > dalej nie. Ruch z naprzeciwka tez jest, wiec wyprzedzenie tych 20 zajmie
    > mi realnie liczac ze 20 minut. Załozmy ze na tych 20 sie kolumna
    > skonczy, wiec 10km przed miastem bede mogl sie rozpedzic i pojechac 100
    > a nie 60. Co mi da jakies 3 minuty zysku. Ale moze byc 5 minut, 500zl i
    > 10 pkt straty, jak sie trafi suszarka, bo juz od wiosek gesto. Moge tez
    > dogonic nastepna kolumne, ktora jedzie z przodu o 2 km - i w sumie to te
    > 2 km tylko zyskam, czyli jakies 2 minuty.
    > Zycie wielokrotnie narazac dla 2 minut ?

    Daleki jestem od twierdzenia, że wyprzedzać należy zawsze. Jak zbliżasz
    się do swojego miejsca zamieszkania, to orientujesz się w warunkach
    ruchu... czasem może opłacać się wyprzedzić, czasem nie. Czasem lepiej
    wybrać po prosru inną drogę, z mniejszym ruchem a krótszym czasem dojazdu.

    > Ale to jest rachunek jak zostalo 30 km do domu. Jakby bylo 300km ... 3
    > minutki zaoszczedzone w pol godziny to jednak 10% szybciej. I juz sie
    > robi pol godziny.

    Myślę, że zaoszczędzia się różne ilości czasu. Wszystko zalezy od tego
    jaki jest ruch w przeciwnym kierunku.

    > A nawet godzina, ale to raczej rzadkosc.

    Godzina przy jakim dystansie i czasie ogólnym przejazdu ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik