  • 11. Data: 2013-10-17 21:07:46
    Temat: Re: Z Wartą (nie) warto
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-17 19:58, Franc pisze:

    > Kierowałem się zapwnieniami sprzedawcy ubezpieczeń (multiagent) więc jemu
    > powinno to być rybka.

    Czyli kierowałeś się mocą. Tak, jemu to rybka co sprzedał...

    > :-)
    > Niestety, WARTA wg mnie korzysta z każdej możliwości, żeby było na jej
    > stronę.

    Tak postępuje każdy ubezpieczyciel, jak się nie podoba to do sądu iść
    trzeba. Żeby nie było - nie jestem obecnie klientem Warty.

    > O rozmowię z ASSISTANCE Warty nie wspomnę - kobita tak kierowała rozmową,
    > żeby tylko odmówić samochodu zastępczego.

    Jaki assistance? Sprawdź może o czym z 'kobitą' rozmawiałeś :>

  • 12. Data: 2013-10-17 21:30:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 17.10.2013 o 19:58 Franc <t...@w...pl> pisze:

> [...]
    > O rozmowię z ASSISTANCE Warty nie wspomnę - kobita tak kierowała rozmową,
    > żeby tylko odmówić samochodu zastępczego.

    Jeśli chcesz mieć spokój - wstaw auto do ASO i zapomnij o problemie. U
    mnie po gradobiciu wycena w Alianz 3k (czy coś koło tego), faktura z ASO
    11k (załatwiali to między sobą oczywiście :-)). Po dwóch latach dostałem
    jeszcze kwitek, że ASO biło się z Alianz o dodatkowe 300PLN i też je
    dostało. Wszystko z AC, auto zastępcze dostałem pod dom, sami sobie
    później przyjechali po odbiór - ja nic nie musiałem przy tej szkodzie
    robić.
    Co do Warty - mam same pozytywne doświadczenia (OC i AC platynowy na
    drugie auto). Szkoda z AC (gradobicie)- wszystko załatwiłem na maila,
    przyjechał rzeczoznawca - po tygodniu dostałem przyzwoitą kasę na konto.
    Ubezpieczenie domu + sprzęty - po uderzeniu pioruna kupa sprzętu
    "odparowała" - Warta wypłaciła odszkodowanie (już drugi raz) tylko na
    podstawie oświadczeń wysłanych mailem, nikt nie przyjeżdżał niczego
    oglądać.

    Podstawa przy ubezpieczeniach - trzeba wiedzieć co się kupuje, później nie
    ma zgrzytów. Ty kupiłeś AC z autem zastępczym na 5 dni (jest to dokładnie
    wyszczególnione w pdf'ach na stronie Warty) i masz pretensje, że nie dają
    Ci na dwa tygodnie :-).

    TG

  • 13. Data: 2013-10-17 21:41:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 17.10.2013 o 12:18 Franc <w...@w...pl> pisze:

    > Poza tym ciężko z czapki wymyśleć wszystkie możliwe scenariusze i
    > przepytać.

    Nic nie musisz wymyślać - bierzesz od agenta małą książeczkę która ma w
    tytule OWU i szukasz swojego ubezpieczenia. Na 2-3 stronach masz
    przeważnie w punktach wymienione co Ci się należy a o czy możesz
    "zapomnieć". Bez tego bałbym się cokolwiek podpisywać.
    Agent - jeśli to nikt z rodziny (lub nie serdeczny przyjaciel) myśli tylko
    o tym jakby tu większą prowizję wyciągnąć.

    Co do auta zastępczego - jest sposób aby je mieć za free na cały okres
    naprawy - kwestia Twojej "elastyczności" i zdolności "negocjacyjnych".

    TG

  • 14. Data: 2013-10-18 07:58:57
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 21:30:10 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jeśli chcesz mieć spokój - wstaw auto do ASO i zapomnij o problemie.
    Auto stoi w ASO, bo i tak nim jeździn nie mogę. Tzn. mógłbym na upartego,
    bo policja nie zabrała dowodu rejestracujnego, ale nie ma pół błotnika,
    ostre krawędzie - jeszcze komuś bym krzywdę zrobił.

> [...]
    > "odparowała" - Warta wypłaciła odszkodowanie (już drugi raz) tylko na
    > podstawie oświadczeń wysłanych mailem, nikt nie przyjeżdżał niczego
    Mam nadzieję, że to się rozwiąże miło i bez większych zgrzytów. Oczywiście,
    że mogę mieć pretensje do siebie, ale jakoś się czuję wysterowany na minę
    przez panienkę z multiagenta - a jeszcze zapewniała, że te AC Komfort to
    dokładnie to samo, co mieliśmy w InteRisk pakiet "dealer".

> [...]
    > wyszczególnione w pdf'ach na stronie Warty) i masz pretensje, że nie dają
    Oparliśmy na zapewnieniach "specjalisty ds. ubezpieczeń komunikacyjnych" i
    mamy jak mamy.
    Na fali nerwów z tym AC poczytaliśmy OWU dla pakiety "szyby" - dokupiliśmy,
    a co :-(

    Okazało się, że w wyłączeniach jest
    WARTA nie pokrywa kosztów wymiany lub naprawy szyby w ubezpieczonym
    pojeździe, jeżeli uszkodzenie lub zniszczenie szyby: "powstało w wyniku
    uszkodzenia lub zniszczenia elementów wyposażenia pojazdu, które nie
    stanowią integralnego elementu konstrukcyjnego szyby, a są związane na
    stałe z szybą, jak uszczelki, listwy, folie antywłamaniowe lub
    przyciemniające, ogrzewanie, instalacja alarmowa, lusterka wsteczne i
    boczne"... i dużo innych.

    Po całym bałaganie wypowiadamy Wartę i spadamy gdzie indziej. Trudno,
    będziemy w plecy (na pewno), ale z takim zakresem AC + reszta pierdół to
    szkoda jeździć, bo tak naprawdę to tam nic nie ma.

    --
    Franc

  • 15. Data: 2013-10-18 09:42:49
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 21:41:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Agent - jeśli to nikt z rodziny (lub nie serdeczny przyjaciel) myśli tylko
    > o tym jakby tu większą prowizję wyciągnąć.
    Na stronie www jest taka zachęta:

    "Czy umowa AC Komfort będzie pozwalała na naprawę auta w Autoryzowanej
    Stacji Obsługi?

    Tak. AC Komfort jest dedykowany dla klientów, którzy chcą mieć pewność
    refundacji kosztów naprawy pojazdu w ASO. Podstawą wyceny jest bowiem
    średnia stawka za roboczogodzinę autoryzowanych stacji obsługi z danego
    województwa. W przypadku braku możliwości ustalenia średniej stawki,
    pokrywamy maksymalnie 120 proc. stawki za roboczogodzinę stosowanej przez
    dany warsztat w naprawach gwarancyjnych. W wycenie nie uwzględniamy też
    ubytku wartości części (amortyzacji), co pozwala wykonać naprawę na
    częściach oryginalnych z logo producenta auta."

    No i zonk - w OWU mówia już o częściach zamiennych.

    > Co do auta zastępczego - jest sposób aby je mieć za free na cały okres
    > naprawy - kwestia Twojej "elastyczności" i zdolności "negocjacyjnych".

    Bądź tak proszę miły i podpowiedź.

    --
    Franc

  • 16. Data: 2013-10-18 10:08:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-18 07:58, Franc pisze:

> [...]
    > stałe z szybą, jak uszczelki, listwy, folie antywłamaniowe lub
    > przyciemniające, ogrzewanie, instalacja alarmowa, lusterka wsteczne i

    Ale co tu ci nie pasuje? Ubezpieczenie szyb jest głównie ubezpieczeniem
    od ich pęknięcia wskutek uderzenia z zewnątrz, albo samoistnego
    pęknięcia. Natomiast powyższe wyklucza wypłatę odszkodowania, jak
    zawadzisz przy np. przebieraniu się o lusterko wsteczne, a że
    przykleiłeś je wcześniej na kropelkę bo ci się odklejało, to i urwiesz
    lusterko i szyba pęknie. Albo jak ci folia odbarwi szybę. Albo jak
    ogrzewanie rozwarstwi ją.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2013-10-18 10:45:55
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 10:08:31 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > przykleiłeś je wcześniej na kropelkę bo ci się odklejało, to i urwiesz
    > lusterko i szyba pęknie. Albo jak ci folia odbarwi szybę. Albo jak
    Wg mnie ubezpieczenie szyb wykupione dodatkowo jest po, żeby móc wymienić
    szybę bez względu na okoliczności w jakich pękła - czy to przejeźdzający
    obok samochód strzelił kamieniem w szybę, czy to szła banda debili w nocy i
    porywali listwy dookoła szyby i ta pękła, czy też pod supermarketem pękła
    sama z siebie.
    I to wymienić bez wchodzenia w szkodę z AC, z którego można zrobić taką
    wymianę za cenę rezygnacji ze ziżek za rok.

    --
    Franc

  • 18. Data: 2013-10-18 11:13:36
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-18 10:45, Franc pisze:

    > Wg mnie ubezpieczenie szyb wykupione dodatkowo jest po, żeby móc wymienić
    > szybę bez względu na okoliczności w jakich pękła

    To trzeba kupić takie ubezpieczenie szyb, jeśli ktoś oferuje.

    - czy to przejeźdzający
    > obok samochód strzelił kamieniem w szybę,

    To się u ciebie łapie

    > czy to szła banda debili w nocy i
    > porywali listwy dookoła szyby i ta pękła,

    To i tak pójdzie z AC przecież, bo nie wierzę, że banda debili nie
    uszkodziła lakieru, do tego te uszczelki...

    > czy też pod supermarketem pękła
    > sama z siebie.

    To się łapie pod ubezpieczenie szyb

    > I to wymienić bez wchodzenia w szkodę z AC, z którego można zrobić taką
    > wymianę za cenę rezygnacji ze ziżek za rok.

    Jw.

    Pozdr,

  • 19. Data: 2013-10-18 14:16:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 18.10.2013 o 07:58 Franc <w...@w...pl> pisze:

    > Po całym bałaganie wypowiadamy Wartę i spadamy gdzie indziej. Trudno,
    > będziemy w plecy (na pewno), ale z takim zakresem AC + reszta pierdół to
    > szkoda jeździć, bo tak naprawdę to tam nic nie ma.

    Aktualnie nie mam Warty, ale jak dostanę dobrą ofertę to z chęcią do niej
    wrócę.
    Wg. mnie mają bardzo czytelne i przejrzyste zasady co i za co się należy.
    Dodatkowo w tej samej cenie w moim przypadku dają więcej niż np. Allianz
    czy PZU (a w Allianz mam też inne produkty - wg agenta mam ofertę "VIP")

    Zanim przejdziesz gdzieś indziej przestudiuj dokładnie OWU - aby nie wpaść
    z deszczu pod rynnę...
    Zerknij przy okazji co oznacza "pakiet szyba" u innych :-)

    TG

  • 20. Data: 2013-10-18 14:18:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Auto stoi w ASO, bo i tak nim jeździn nie mogę. Tzn. mógłbym na upartego,
    > bo policja nie zabrała dowodu rejestracujnego, ale nie ma pół błotnika,
    > ostre krawędzie - jeszcze komuś bym krzywdę zrobił.

    Ale chcesz to naprawiać za gotówkę z ubezpieczalni? - jeśli tak to trochę
    kiepski pomysł :-) - jeśli ma być bezgotówkowo, podpisz upoważnienie w ASO
    - oni sobie dadzą radę.

    TG