  • 11. Data: 2009-07-27 08:03:05
    Temat: Re: Wywoływanie RAW pod linuxem
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Sun, 26 Jul 2009 22:50:26 +0200, Mikolaj Tutak wrote:

    > Zupełnie bez sensu. Do rawów najlepsze sa programy które obok oryginalnego
    > rawa zapisuja parametry jego obróbki, tak aby w kazdej chwili mozna bylo je
    > zmodyfikować (bez utraty jakości).

    Jeśli znasz takie programy na Linuxa to powiedz jakie to są, jeśli nie
    znasz to przestań manifestować swoją obecność ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 12. Data: 2009-07-27 10:27:30
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Dariusz Zygmunt napisał tak:

    > Jeśli znasz takie programy na Linuxa to powiedz jakie to są, jeśli nie
    > znasz to przestań manifestować swoją obecność ;-)

    Ufraw potrafi zapisac plik z parametrami RAWa a nawet potem obrobic obrazek
    wsadowo na jego podstawie, ale jak dotad nie umie przy otwieraniu go
    wczytac.
    Mam nadzieje ze to niewielki problem i w jednym z nastepnych wydan dojdzie
    ta opcja.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 13. Data: 2009-07-27 10:40:05
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Krzysztof Chajęcki napisał tak:

    > Nie wiem, czy UFRaw
    > sobie nie radzi, czy ze mnie d...pa nie operator... ;-)

    UFRaw jest bardzo w porzadku, natomiast podstawa to opanowanie krzywych
    (wszystkich) i profili barwnych. Po prostu niewiele jest w stanie zrobic z
    automatu.
    RawTherapee jest bardziej przyjazny ale tak koszmarnie wolny ze ja go
    wykluczylem z rozwazan.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 14. Data: 2009-07-27 18:51:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Dariusz Zygmunt wrote:

    > Jeśli znasz takie programy na Linuxa to powiedz jakie to są, jeśli nie
    > znasz to przestań manifestować swoją obecność ;-)

    RawTherapee tak nie robi? Używałem go pod Windowsem, ale mam wrazenie iż
    zapisywał jakieś pliki z prametrami obok Rawów.... z tym iż nie chce mi się
    go instalować ponownie...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-07-27 19:54:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mikolaj Tutak napisał:
    > RawTherapee tak nie robi? Używałem go pod Windowsem, ale mam wrazenie iż
    > zapisywał jakieś pliki z prametrami obok Rawów.... z tym iż nie chce mi się
    > go instalować ponownie...

    Robi tak.

    m.
    --
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

  • 16. Data: 2009-07-27 21:41:43
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > To zmartwię cię, że RawTherapee jest po prostu sam z siebie wooolny. ;)

    wolny, to wolny, ale przed dołożeniem pamięci (było 512MB) load w którymś
    momencie przekroczył 13... ;-) podbiłem do ca 1,3GB i teraz nie dobija do
    4... ;-)

    > Podziel się efektami sprawdzania :)

    Sobotnia wycieczka do Powsina

    http://picasaweb.google.pl/krzysztof.chajecki/Powsin
    ?feat=directlink

    plus to z mojego ogródka... ;-)

    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/D5jqOYUxwBwLN_WS
    n8wWDg?feat=directlink

    Wszelka krytyka mile widziana.... ;-) nawet równająca z podłożem.... byle
    konstruktywna... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 17. Data: 2009-07-27 21:46:18
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    JohnDoe wrote:

    > Krzysztof Chajęcki pisze:
    > <-ciach->
    >>
    > <-ciach->
    >
    > Miałem kiedyś s7000.
    > Pod wine zobacz s7raw - jest zdecydowanie lepszy od tego co fuji

    sprawdzę

    > dostarczało na płycie z s7K. Aktualnie do obrabiania raw z 300D używam
    > (pod wine) RawShooter ale on nie czyta raw z s7K...
    > Z dostępnych na linux a nie wymienionych wcześniej jeszcze krita.
    > Myślę jednak że na początek wystarczy Ci ufraw.

    UFRaw właśnie doprowadził mnie prawie do rozpaczy.... ;-) terapią okazał się
    RAWTherapee... ;-) jak znajdę s7raw to też obejrzę. Dzięki za sugestie.

    --
    pzdr
    meping

  • 18. Data: 2009-07-28 19:10:58
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Krzysztof Chajęcki wrote:

    > wolny, to wolny, ale przed dołożeniem pamięci (było 512MB) load w
    > którymś momencie przekroczył 13... ;-) podbiłem do ca 1,3GB i teraz
> [...]

    Nuda, nuda, bałagan w tle i naduzywanie "fill light".

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 19. Data: 2009-07-28 19:12:03
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Krzysztof Chajęcki wrote:

    > UFRaw właśnie doprowadził mnie prawie do rozpaczy.... ;-)

    Nie Ciebie pierwszego i nie ostatniego ;-)
    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-07-30 22:19:04
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Mikolaj Tutak wrote:

    ?feat=directlink

    > Nuda, nuda, bałagan w tle i naduzywanie "fill light".

    Może i nuda... miałem ochotę pocykać kwiatki... nie każdy to lubi. Tak samo
    nie każdy lubi urozmaicone tło, chociaż zgodzę się, że na kilku zdjęciach
    jest ciut za wyraźne (za duża głębia) - niedługo dojdzie do zestawu komplet
    soczewek, ale i tak nie sądzę, abym dokładał więcej niż 1-3 dioptrie (jak
    kiedyś robiłem na analogu). Po prostu lubię jak coś tam w tle widać. Nie do
    końca czuję pojęcie "fill light", ale jeśli je dobrze rozumiem (czyli w
    skrócie rozjaśnianie obrazu pierwszoplanowego) to jest to efekt
    zamierzony - tak mi się podoba. Poważnym problemem jaki wyszedł na tych
    zdjęciach jest ostrość ustawiana nie zawsze na to, na co mam ochotę (nawet
    z ręcznymi poprawkami) i nie za bardzo wiem jak to przeskoczyć (na tym
    sprzęcie) mając na uwadze moją wadę wzroku (korygowaną na szczęście w
    większości na wizjerze) oraz możliwości (czy raczej ich brak) cyfrowego
    wyświetlacza i wizjera. Niestety, od czasów pożegnania się z manualnym
    analogiem bardzo mi brakuje solidnej matówki z przeciętym polem (czy jak to
    się nazywa po polsku??? Uczyłem się focić we Francji z książek w tamtejszym
    języku, tam to się nazywa microprisme a champ coupe... ;->), co pozwalało
    doskonale kontrolować punkt na który ostrość jest nastawiana. Na razie nie
    mam kasy na lepszy sprzęt, więc będę musiał się bardziej przykładać ;-)
    chociaż to i tak nie będzie to samo... ;-(

    Za tydzień jadę w Bieszczady - mam nadzieję przywieść trochę ciekawszego
    materiału... W szczególności początek dawno planowanego cyklu (cykli),
    których realizacja była odwlekana z braku odpowiedniego sprzętu - cerkwie i
    dawna architektura drewniana... A oprócz tego oczywiście trochę makro, masa
    widoków, moich dzieciaków i zapewne trochę pijackich fotek... ;-) Na
    zwierzynę nie liczę - moje potwory (dwie sztuki lat cztery)
    wypłoszą.... ;-D

    meping