  • 21. Data: 2010-07-30 11:07:58
    Temat: Re: [OT] Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > zaraz, zaraz... to TVK musi dodatkowo płaćić za
    > przekazywane treści?

    Niestety ale tak :-(. Czyli te śmieszne stowarzyszenia
    pobierają wielokrotnie opłatę za to samo. Najpierw płaci
    nadawca, potem firma retransmitująca (np. Cyfra czy inna
    enka, jeśli to nie jego autorski program), następnie
    operator TVK, na końcu klient (bo przecież operator musi to
    wpisać w cenę). Za retransmitowanie jednej i tej samej
    treści, w jednym czasie :-))). To się nazywa zajebisty
    interes, godny oberrabinów :-)). Dla ścisłości: PISF to 1,5
    proc przychodu (nie zysku, tylko przychodu!!!), SFP - 2,2
    proc przychodu, ZAiKS trochę inaczej, ale wychodzi ok. 1
    proc. Gdyby to było od zysku to jeszcze bym przełknął, ale
    oni zakładają że każdy jest złodziejem i będzie kombinował,
    więc wprowadzili od przychodu ;-)))

    > Idąc tym tropem, dostawcy internetu też powinni płacic.

    Nie kracz, bo zaraz znajdzie się grupa której przyjdzie do
    głowy wprowadzić odpowiednią ustawę ;-). Jak na razie od
    początku roku na KAŻDYM dostawcy internetu ciąży obowiązek
    retencji danych (nota bene ta ustawa przeszła zupełnie bez
    echa, a MZ, i nie tylko moim, łamie podstawowe prawa
    obywatelskie). Czyli każde Twoje posunięcie w necie jest
    zapisywane, musi być przechowywane przez Twojego dostawcę
    bodajże przez 3 lata i udostępniane służbom (a jest ich od
    zajebania) nawet bez orzeczenia sądu!!! Każde logowanie,
    data, godzina nawiązania i zakończenia połączenia, host
    docelowy, maile itp. Akurat internet też dostarczam więc
    żywo mnie to interesuje ;-)))). Np. w Niemczech są bardzo
    silne protesty przeciwko temu, a taka np. Rumunia nie
    podporządkowała się, mimo że to tz. "prawo unijne" ;-))).

  • 22. Data: 2010-07-30 11:09:33
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ... Dslr za 1500 zł zrobi taką samą jakościowo
    > reprodukcję jak ten za 1500 ...

    To akurat dość logiczne ;-)))).

  • 23. Data: 2010-07-30 11:10:03
    Od: " fakej" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeżeli tak jak podaje ten artykuł:
    "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych przewiduje pobieranie opłat od
    producentów i importerów tych urządzeń oraz nośników, które mogą służyć do
    kopiowania utworów chronionych."
    to żądania wydawców w świetle tej ustawy są słuszne.

  • 24. Data: 2010-07-30 11:16:33
    Od: " fakej" <f...@W...gazeta.pl>

    Robert_J <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > silne protesty przeciwko temu, a taka np. Rumunia nie
    > podporządkowała się, mimo że to tz. "prawo unijne" ;-))).

    Za dużo się wymądrzasz, za mało płacisz.

  • 25. Data: 2010-07-30 11:42:26
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To akurat dość logiczne ;-)))).
    Sorki, adshaimer zjadł mi zero.

  • 26. Data: 2010-07-30 11:43:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krzysztof W." napisał
    > Złodziejstwo + pazerność - typowe
    >
    > Ja bym jeszcze opodatkował 1%:
    >
    > - długopisy i wszystkie materiały służące do "pisania"
    > - skanery, ksera nawet 50%

    Gapienie się, słuchanie, macanie i wąchanie też powinno być opodatkowane.
    W końcu każdym z tych zmysłów samplujesz, zapamiętujesz i mozesz odtworzyć
    ; )

    adam

  • 27. Data: 2010-07-30 11:45:02
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    No to jeszcze trzeba podniesć ceny długopisów (bo za ich pomoca mogę
    skopiować/przepisać książkę), a także farb i pędzli (bo mogę skopiować
    obraz) itp. Czy skanery też mają w cenie ten haracz ? A aparaty
    analogowe ? Też się da skopiować książkę ...
    Ale ludzie mają nasrane w głowach....

    EMPI

  • 28. Data: 2010-07-30 11:57:15
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W piątek, 30 lipca 2010 13:10, fakej wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > służyć do kopiowania utworów chronionych."
    > to żądania wydawców w świetle tej ustawy są słuszne.

    Ustawa to jedno a przepisy wykonawcze drugie, biorąc literalnie powyższy
    zapis opodatkowane powinny być także długopisy ponieważ jak najbardziej mogą
    służyć do kopiowania utworów chronionych. Należałoby także opodatkować
    niezwykle długi papier toaletowy pewnej firmy, bo jak pokazuje to reklama
    można na nim skopiować partyturę co najmniej jednego arcydzieła.

    Moim zdaniem, jeśli taki podatek by się pojawił w znaczącej wysokości
    należałoby występować do tych organizacji o jego zwrot w przypadku
    udokumentowanego użycia opodatkowanych urządzeń i nośników do celów innych
    niż kopiowanie utworów chronionych.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 29. Data: 2010-07-30 12:00:11
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > obraz) itp. Czy skanery też mają w cenie ten haracz ? A aparaty
    > analogowe ? Też się da skopiować książkę ...

    A komputery, monitory, oprogramowanie, bo to za ich głównie pomoca mozna
    kopiować, skanować, przegrywać, nagrywać. Tą droga można nałozyć też podatek
    na drewno - widomo, że można z niego zrobić papier... a tu już prosta droga
    do ksera ;-)))

    Kriss

  • 30. Data: 2010-07-30 12:03:03
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > należałoby występować do tych organizacji o jego zwrot w przypadku
    > udokumentowanego użycia opodatkowanych urządzeń i nośników do celów innych

    ... że papier użyłem w przysłowiowym kiblu ;-)))

    Kriss