  • 11. Data: 2011-08-27 13:58:18
    Temat: Re: Wycieraczki Bosch
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-08-27 09:16, G Nowak pisze:
    > Witam,
    > Moje wycieraczki wolaja o pomste do nieba. Znalazlem tanie Bosche ale
    > opinie co do nich sa podzielone, niektorzy twierdza, iz parcieja i sa do
    > wyrzucenia w bardzo krotkim czasie. Czy waszym zdaniem warto "palowac"
    > sie z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza cene?
    >
    > Ostatnio przeczytalem na forum mazdy "swiece Boscha wrzuc do kosza".
    > Kiedys ta firma byla synonimem jakosci, te pralki dzialajace pokolenia
    > itp. Czyzby cos sie zmienilo?

    Ja wycieraczki wymieniam raz do roku a robię ca. 55 tys km rocznie.
    Wycieraczki chyba Bosch - wymiana w ASO przy okazji przeglądu. I tyle,
    nic nie skacze, nic nie piszczy i normalnie zbiera przez cały okres
    użytkowania. Sprawdź sobie czy aby przednią szybę masz ok. Czy nie na na
    niej jakiś mikro odprysków. W poprzednim aucie tak miałem, dopiero
    wymiana szyby zdecydowanie poprawiła zbieranie wycieraczek.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 12. Data: 2011-08-27 14:15:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin neoniusz

    > Po zimie i tak prawie zadne wycieraczki nie beda sie nadawaly do uzytku.
    > Oczywiscie jesli ktos oczekuje dobrze umytych szyb. Bo juz wielokrotnie
    > widzialem auta, ktorych wlasciciele sprawiali wrazenie, ze zapomnieli w
    > ogole o czyms takim jak wycieraczki. Szczegolnie kobiety z pytaniem - "a
    > to sie w ogole wymienia?".

    To bardzo zależy od auta (i być może od samych wycieraczek). W jednym
    aucie mam wycieraczki (ok. 50 zł) już 3 lata i nadal działają jak trzeba.
    Do drugiego trudno znaleźć takie, które będą działały dobrze jako nowe.

  • 13. Data: 2011-08-27 15:29:43
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-27 09:16, G Nowak pisze:

    >Czy waszym zdaniem warto "palowac"
    > sie z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza cene?

    Od kilku lat używam Valeo Silencio X-TRM i jestem z nich bardzo
    zadowolony. W tej chwili jest to chyba mój drugi komplet o ile dobrze
    pamiętam. Mam je założone od 1,5-2 lat i jeszcze sporo pociągną, bo
    nadal chodzą cichutko i zbierają bardzo dobrze bez smużenia.

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 14. Data: 2011-08-27 16:14:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Ostatnio przeczytalem na forum mazdy "swiece Boscha wrzuc do kosza".
    > Kiedys ta firma byla synonimem jakosci, te pralki dzialajace pokolenia
    > itp. Czyzby cos sie zmienilo?

    Mialem niedawno Bosza i po trzech miesiacach (letnich) zaczely mazac a nie
    wycierac.
    W trasie zaczal padac deszcz, wkurzylem sie i kupilem wycieraczke (jedna)
    firmy Unipoint (czy jakos tak, niebieskie opakowanie) - tak, zeby dojechac
    do domu i poszukac czegos porzadnego ew. kupic oryginaly.
    Wycieraczka kosztowala 19 zl i ... mam juz ja ponad miesiac i stwierdzam, ze
    póki co spelnia wszelkie moje oczekiwania co do wycieraczek. Jest cicha,
    dobrze zbiera, nie skacze nawet przy duzych predkosciach (znaczy sie
    testowane do ok 150km/h).
    Sam jestem ciekaw jak dlugo da rade ...
    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    ps. to jest wycieraczka z tych plaskich.

  • 15. Data: 2011-08-27 17:15:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-27 11:31:51 +0000, G Nowak <g...@g...com> said:

    > Mozesz cos wiecej, jak to sie zowie?

    Niewidzialna wycieraczka.
    W sklepach z częściami samochodowymi, z kosmetykami samochodowymi, w
    lepszych warsztatach, na stacjach benzynowych...

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-08-27 17:16:40
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-08-27 10:23, Sawa pisze:
    Bosche do 170 w
    > deszczu robia bez problemu.

    a przy 230 dają radę?

    --
    wypindalać mnie z tą polityką :D

  • 17. Data: 2011-08-27 18:16:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 13:17:20 +0200, blachu napisał(a):
    > W takim przypadku bardzo polecam "wycieraczkę w płynie"
    > Popsikasz, wypolerujesz i o 60 - 70 km /h w górę w ogóle nie musisz włączać
    > wycieraczek.
    > Efekt przy 100km jest na prawdę fajny.

    A ja zdecydowanie polecam najpierw wypucowac tym pol szyby po stronie
    pasazera, i poczekac na deszcz. Bo efekt moze byc zupelnie niefajny,
    a usunac to trudno bardzo.

    J.

  • 18. Data: 2011-08-27 18:42:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-27 18:16, J.F. pisze:

    > A ja zdecydowanie polecam najpierw wypucowac tym pol szyby po stronie
    > pasazera, i poczekac na deszcz. Bo efekt moze byc zupelnie niefajny,
    > a usunac to trudno bardzo.

    Eee tam, trudno. Izopropanol, miękka ircha i trochę machania.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2011-08-27 20:09:16
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    Użytkownik "Diabełson" <h...@s...org> napisał w wiadomości

    > a przy 230 dają radę?

    Witam
    Niewiem moja C8 wyciąga tylko 205 ;-/ Na tepomacie latam przewaznie w
    granicach 160-170 więcej nie jechałem w deszczu.

    Sawa

  • 20. Data: 2011-08-27 20:43:12
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Czy waszym zdaniem warto

    > Ja kupiłem wycieraczki BOSCH na wiosnę tego roku. Już skaczą po szybie.
    > Forsa poszła psu w zad. Teraz to będę sobie kupował wycieraczki Alca i
    > ewentualnie zmieniał je co miesiąc. Na jedno wyjdzie.

    Czemu co miesiąc? Mi spokojnie starczają na pół roku normalnego użytkowania
    (tzn. bez odszraniania nimi szyby - tak, wiem, nie można, ale czasem czasu
    brak).
    Zbierają bardzo ładnie, a za jednego Boscha mam 3 komplety na całe auto...

    Pzdr
    Paweł