  • 61. Data: 2013-08-24 17:15:47
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 16:33:44 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Dziękuję. (także J.F.) Nie wiedziałem.
    > Mam nadzieję, że pojawią się odmiany Andka bardziej zorientowane na
    > użytkownika i dające mu większe uprawnienia do zarządzania systemem.

    Cyanogenmod.

    Ale jak sie mozna doczytac - np sterowniki nie do kazdego sprzetu sa
    dostepne w zrodlach (a w sumie czesc OS - wiec powinny).
    No i w efekcie CM nie jest dla wszystkich dostepny.

    J.

  • 62. Data: 2013-08-24 17:38:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 15:51:35 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > Jak program od lokalizacji uzależnia wyszukiwania ? To to jest podstawa. Nie
    > sądzę byś naprawdę chciał to wprowadzać ręcznie.

    Stacje ? czesto wprowadzam.
    Owszem - opcjonalne wyszukanie najblizszej moze byc zaleta.
    Ale tylko opcjonalnie, bo moze byc tez wada.

    > Samo w sobie jest zresztą
    > bezużyteczne. Groźne jest wraz z identyfikacją urządzenia czy użytkownika.

    Ale do tego pewnie tez wymagaja uprawnien.

    Rozklad w ogole wydaje sie bezuzyteczny, tzn znajomosc co kto ostatnio
    szukal ... az sie kiedys doczytasz ze cie podgladano i podsluchiwano
    przez taki niewinny program ..

    > No i co z tego jak producent programu widzi to inaczej ?

    A kto powinien decydowac - producent czy klient ?

    > Zresztą ja nie
    > widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie
    > korzystać z dokładnie wszystkiego.

    A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

    > Ten do rozkładu ma umieć pobrać
    > współrzędne by szukać z najbliższej stacji.

    > Gra może fajnie jakby umiała
    > odnaleźć graczy z twojej okolicy.

    Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

    > Więc te wszystkie uprawnienia są
    > zasadniczo zbyteczne. Potrzebna jest możliwość kontrolowania użycia tych
    > uprawnień, czyli właśnie to, że system poda programowi te współrzędne, ale
    > już nie umożliwi zidentyfikowania. Ale to szeroki temat jest.

    Wiec zacznijmy od rzeczy najprostszej - ustalenia czy w ogole system
    cos poda programowi.

    > Rety, zapisze w pliku i wyśle jak wrócisz. Inny problem teraz poruszasz.

    Ten sam. Telefon zyje wlasnym zyciem. Robi to, co sie producentom
    podoba. A mnie moze to przeszkadza.

    > Ale, że co ? Masz deklarację uprawnień jakich program oczekuje i jakie
    > system mu daje.

    I zmienic nie mozesz, bo nie.

    > Już nawet widać, że jakimś programem można ją zmienić tak,
    > że system mu ich nie da,

    a to jest juz bardzo ciekawe. Bez roota jako wlasciciel nie mozesz nic
    zmienic, a program dzialajacy w trybie uzytkownika moze.
    Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
    co, przeciez producent wie lepiej.

    J.

  • 63. Data: 2013-08-24 17:56:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-24 17:15, J.F. pisze:

    > Cyanogenmod.

    Osobiście korzystam, od dawna.

    > Ale jak sie mozna doczytac - np sterowniki nie do kazdego sprzetu sa
    > dostepne w zrodlach (a w sumie czesc OS - wiec powinny).

    Sterowniki nie są częścią OS - mogą nią być. Dostępne w źródłach
    być mogą, ale nie muszą

    > No i w efekcie CM nie jest dla wszystkich dostepny.

    A jak z Linuksem było, jest i będzie?

  • 64. Data: 2013-08-24 18:11:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-24 16:33, sqlwiel pisze:

    > Dziękuję. (także J.F.) Nie wiedziałem.
    > Mam nadzieję, że pojawią się odmiany Andka bardziej zorientowane na
    > użytkownika i dające mu większe uprawnienia do zarządzania systemem.

    Nie ma żadnych przeciwskazań, byś sam taką stworzył :P
    Jest tego trochę - zerknij na http://www.xda-developers.com/

  • 65. Data: 2013-08-24 18:38:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-24 17:56, Artur Maśląg pisze:

    > Osobiście korzystam, od dawna.

    > Sterowniki nie są częścią OS - mogą nią być. Dostępne w źródłach
    > być mogą, ale nie muszą

    > A jak z Linuksem było, jest i będzie?

    ... dla mnie na początku poważniejszym problemem jest jak zbackupować
    obecny system, żeby móc potem do niego w-razie-co wrócić. Jest gdzieś
    jakaś "instrukcja"?
    Kiedyś przypadkiem "udało mi się" przy uruchamianiu (tablet m723g u
    producenta znany jako OUIMEI 5x) wprowadzić mojego tableta w jakiś tryb
    awaryjny, czy inny "service mode", niestety wszystko po chińsku. Jakimś
    cudem udało mi się z tego wyjść. Czy w tych warunkach będę w stanie coś
    zgrać?
    Na oko, to wydaje mi się, że ten tryb jest na poziomie "odpowiednika
    BIOSu" i niewiele tu zdziałam.

    Na razie brak mi odwagi... ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 66. Data: 2013-08-24 18:40:45
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > zgrać?
    > Na oko, to wydaje mi się, że ten tryb jest na poziomie "odpowiednika

    Majac roota nie ma problemu zeby:
    1. zastosowac odpowiedni program do backupu (bez root tez mozna ale
    efekty sa rozne)
    2. zrobic zrzut calego systemu

  • 67. Data: 2013-08-25 09:25:15
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-23 17:24, atm pisze:

    > Wg kafla aplikacji Battery telefon traci 6% na godzine. Lumia niewiele
    > uzywana w tym czasie, czyli cos co siedzi w pamieci ciagnie prad.
    > Sadzilem, ze tak zamkniety i ograniczony system jak WP bedzie na takie
    > wlasnie atrakcje odporny.

    Aż się wierzyć nie chce!.. No nic - dzięki za każde info. Tej Nokii to
    już pewno nie kupię, bo niedawno kupiłem inny nowy, ale następny telefon
    będzie z WP, tak że każda informacja na temat tego systemu jest cenna.

  • 68. Data: 2013-08-25 10:58:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-25 09:25, Trybun wrote:

    > Aż się wierzyć nie chce!.. No nic - dzięki za każde info. Tej Nokii to
    > już pewno nie kupię, bo niedawno kupiłem inny nowy, ale następny telefon
    > będzie z WP, tak że każda informacja na temat tego systemu jest cenna.

    Pisalem juz w ktoryms poscie tutaj, ze przyczyna tak szybkiego
    rozladowania byla najprawdopodobniej dzialajaca w tle nawigacja (badz
    inny program). Obecnie poziom rozladowania wynosi ok 1.5-1.8% na godzine
    wiec jest ok. L620 jest calkiem przyjemnym telefonem, wyswietlacz jak
    dla mnie troche za maly ale w zamian dostajesz dosc male urzadzenie.
    Przejrzalem wczoraj najlepsze darmowe aplikacje, bez problemu znalazlem
    youtube hd z mozliwoscia zapisywania video, cos a'la google maps dajace
    dostep do map satelitarnych i innych nalezacych do googla, cos na
    ksztalt google sky... Mysle, ze gdy dobrze sie poszuka to w mniejszym
    lub wiekszym stopniu da sie dogadac z WP. Tyle, ze w solidnym telefonie
    z Androidem np SGS2 wszystko to mialem i mam od dawna z wieksza swoboda
    wyboru, bardziej dopracowane z wieksza iloscia opcji konfiguracyjnych.
    Nadal nie znalazlem zadnego ficzera, ktory zachecilby mnie do
    przesiadki. Obecnie jest to dla mnie tylko ciekawostka do zabawy, po
    ktorej wroce do Androida.

  • 69. Data: 2013-08-25 15:43:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Stacje ? czesto wprowadzam.
    > Owszem - opcjonalne wyszukanie najblizszej moze byc zaleta.
    > Ale tylko opcjonalnie, bo moze byc tez wada.

    Tak, to prawda, programy mają opcje :-)

    > Ale do tego pewnie tez wymagaja uprawnien.
    >
    > Rozklad w ogole wydaje sie bezuzyteczny, tzn znajomosc co kto ostatnio
    > szukal ... az sie kiedys doczytasz ze cie podgladano i podsluchiwano
    > przez taki niewinny program ..

    A co kto ostatnio szukał ? Nic nie wiem. Myślałem, że to do stacji jest. Ale
    właśnie ... dla mnie do tego a program może to wykorzystać jak bądź np
    przesłać do innego programu dajmy na to zajmującego się aplikowaniem reklam
    w tv. I może nawet nie wymagać uprawnienia do identyfikacji użytkownika bo
    wystarczy mu lokalizacja. Tak, że ten problem jest nieogarnialny.

    > A kto powinien decydowac - producent czy klient ?

    Ten kto płaci. Zawsze możesz zlecić napisanie programu, to będzie działał
    jak chcesz. A jak bierzesz gotowy to robi to, co producent chciał. Nie
    dziwi. Kłania się koncepcja open source. Ale Android w tym sensie nie jest
    os.

    > A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

    Ja to rozumiem, ale rozumiem też, że ograniczając uprawnienia szybko kończy
    się przestrzeń dla działania programu tak, że przestaje działać.

    > Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

    ...a na razie nie będziesz używał bo tak producent zakodował, że się nie da.

    > Wiec zacznijmy od rzeczy najprostszej - ustalenia czy w ogole system
    > cos poda programowi.

    A mamy własny system operacyjny ?

    > Ten sam. Telefon zyje wlasnym zyciem. Robi to, co sie producentom
    > podoba. A mnie moze to przeszkadza.

    Przecież to program wyśle a nie producent telefonu.

    > I zmienic nie mozesz, bo nie.

    Ja bym chciał kontrolować udzielanie tych uprawnień, ale generalnie
    chciałbym kontrolować te usługi.

    > a to jest juz bardzo ciekawe. Bez roota jako wlasciciel nie mozesz nic
    > zmienic, a program dzialajacy w trybie uzytkownika moze.

    Jedno i to samo. Użytkownik tylko programów używa. Co może program to mu
    udostępnia i tylko tak cokolwiek zmienia.

    > Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
    > co, przeciez producent wie lepiej.

    No co Ty, siebie nie przeskoczy. Jeśli ma takie uprawnienie to ma i jakiś
    inny program też może mieć, czyli także użytkownik może mieć.

  • 70. Data: 2013-08-26 01:34:56
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-21 22:33, atm pisze:
    > Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
    > Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

    e tam system, ja pytam, czemu te Nokie musza wyglądać jak mydelniczka?

    --
    @foe_pl