  • 381. Data: 2011-04-28 13:54:34
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 13:08, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Ach, kogo z dwukółkowców obchodzą czyjeś lusterka. Gorzej jak głupek na
    > dwu kółkach przy tej okazji wywynie orła.

    Jeśli jednak autentycznie nie zrozumiałeś: chodziło mi o skasowane
    lusterko motocykla - one wystają dalej poza resztę pojazdu niż samochodowe.

  • 382. Data: 2011-04-28 13:55:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kłamiesz.

    Nie używaj słów, których nie rozumiesz.

    > Podstawa prawna twojego twierdzenia?

    PoRD. Manwer (wyprzedzania) możesz rozpocząć jeśli się upewnisz że go możesz
    bezpiecznie zakończyć. I jeśli się upewnisz że nikt z tych których zamierasz
    wyprzedzić (czyli cały korek) nie sygnalizuje manewru kolidującego z twoim
    wyprzedzaniem.

    > Bredzisz.

    Nie. Doucz się.

    > Masz jezdnię podzieloną na pasy. Jakim cudem można jechać jednocześnie
    > po tej jezdni i nie po wyznaczonej na niej pasach? Lewitacja?

    Ocho, kolejny któremu się wydaje, że jego motocykl wraz z drajwerem jest
    obiektem dwuwymiarowym (i ma zerową szerokość). Jak obrys twojego pojazdu
    zachodzi na więcej niż jeden pas to jedziesz nie po wyznaczonych pasach.

    > Jest bezpieczny. Udowodnij, że nie jest.

    Liczba otarć, urwanych lusterek, itd.

    > Jak chcesz się ośmieszać...

    Na razie to sam się ośmieszasz wymyślając brak przepisów które są, opowiadając o
    kupinych wyrokach itd...

    > Bo nadal żyją.

    Mylisz kierunek implikacji.

    \SK

  • 383. Data: 2011-04-28 13:58:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 13:09, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jeśli kontynuują jazdę w ramach tego samoego pasa ruchu to nie manwrują.

    Pomijając wszystko inne - jak udowodnisz przed sądem, że tylko sobie
    "wężykowałeś" po pasie (swoją drogą - pijany, czy co??) a nie zawaliłeś
    rozpoczęcie manewru, hmm?

    Jak udowodnisz brak intencji zmiany pasa ruchu?

  • 384. Data: 2011-04-28 14:00:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Przed. Ale omawiamy sytuację, kiedy jest już "w trakcie".

    No i ja się upewniam, mam puste miejsce, zaczynam zmieniać pas... i
    czasem w połowie muszę odbijać z powrotem, bo zza samochodu przed który
    wjeżdżam wyskakuje motocyklista. (tak, ja patrzę w lusterka, ale przed
    siebie też muszę patrzyć bo ten z przodu może zahamować)

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 385. Data: 2011-04-28 14:08:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:

    > No i upewnia sie. Puszka jedzie swoim pasem, bez wlaczonego migacza,
    > motocykl zaczyna wyprzedzac i w tym czasie puszka hyc na sasiedni.
    > Czyja wina?

    To jest oczywista sytuacja.

  • 386. Data: 2011-04-28 14:12:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Bartek Kacprzak wrote:
> [...]
    jdzie do setki/dw ch setek od wiate
    > Czekaj, czekaj, okreslasz predkosc na ucho? OK juz wiem skad sie
    > bierze magiczne 200 km/h.

    Można stoperem zmierzyć czas na danym odcinku :)

    > Oczywiscie, ze kierujacy samochodami sa takimi samymi uzytkownikami
    > jak motocyklisci. I wlasnie to nie zwalnia tak jak was tak i nas od
    > myslenia. A jazda 20 km wiecej niz samochody nie jest niczym
    > szczegolnym w przypadku poruszania sie motocyklem w miescie. Do tego
    > przeciez motocykl nadaje sie bardziej niz samochod. Nie wiem czemu was
    > tak to razi.

    Ani mi to przeszkadza anie mnie to razi.

    Razi mnie pitolenie o "motocyklach które są wszędzie" (mają być na drodze i
    jechać zgodnie jeśli nie z przepisami to ze zdrowym rozsądkiem), razi
    dopominanie się prawa do łamania przepisów (PoRD wyraźnie mówi o jeździe
    wyznaczonym pasem gdy są takie wyznaczone, o upewnianiu się o możliwoście
    bezpiecznego zakończenia wyprzedzania przed jego rozpoczęciem, itd).

    > Oczywiscie, ze to kierujacy motocyklem wybiera "sciezke"
    > ale uwierz na slowo nikt nie robi tego, zeby sie zabic.

    Jak widziałem debila który niemal wslalomował się w łyżkę koparki (koparka nie
    robiła manewerów, jechała swoim pasem). W dodatku debil chóć sam w pełnym
    rynsztunku wiózł dziewczynę co prawda w kasku, ale w kusym tiszercie, to miałem
    wrażenie że planują wpólne samobójstwo.

    > Wypadki w takich sytuacjach powodowane sa wlasnie przez nieuwage
    > innych kierujacych.

    Często tak, ale nie rzadko właśnie z winy samego motocyklisty, który musiał się
    wcisnąć pomiędzy jadące samochody, bez zachowania ani bezpiecznego odstępu, ani
    upewnienia się przed wciśnieciem się (zwanym zapewne wyprzedzaniem) czy nikt nie
    sygnalizuje konkurencyjnego manewru.

    > A tlumaczenie: "Panie, nie widzialem go bo on na
    > pewno robill wziiuuuu a nie brum, brum" biora sie z wykonywanie
    > manewrow na slepo.
    > Jezdze motocyklem codziennie do pracy i to co pisalem wczesniej o
    > czynnosciach kierowcow aut wynikaja z codziennych obserwacji.

    To co piszemy (bo nie tylko ja) o czynnościach kierowców motocykli wynika z
    codziennych obserwacji.

    > Wiesz, zaoszczedzenie klikudziesieciu minut dziennie jakby zalatwia
    > sprawe. Masz problem z bagazem, strojem, potem?
    > Kup skuter i nie siedz w korku. :) W razie dzwonka i tak za wszystko
    > placi ubezpieczyciel sprawcy, nawet za Twoje mega kosztowne bagaze.

    Zakładasz, że sam nie będziesz sprawcą. Prawie każdy sprawca kolizji/wypadku nie
    zakłada, że będzie sprawcą. Nawet jeśli przyjmiemy że 2/3 wypadków moto vs auto
    jest z winy kierowcy auta to nadal 1/3 jest z winy kierowcy moto.

    > ROTFL, a juz myslalem, ze rozsadek przez Ciebie przemawia :)
    > Wkurwione 99% populacji przez dwuslady? Naprawde musicie sie leczyc :)
    > ALe mam dobra rade dla Ciebie i reszty z tej populacji.
    > Skonczcie gadac przez komorki z klientami, gmerac przy radiu, klimie,
    > papierach, jajach. Zacznijcie patrzec w lusterka to nie bedziecie tak
    > wkurwieni i zaskoczeni pojawieniem sie dwusladu obok was.
    >
    > pozdrawiam
    > Bartek Kacprzak
    > naprawde skupiony podczas jazdy na moto

    Bo motocykle są wszędzie, również tam gdzie nie mają prawa być :)

    pzdr
    \SK

  • 387. Data: 2011-04-28 14:18:07
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-27 17:10, Andrzej Lawa wrote:

    > 1. bo to i tak nic nie da - i tak nie będzie przepisowego metra czyli i
    > tak nie da się wyprzedzić.

    Te zasadę widze stosujesz dość wybiórczo. Czy przejeżdzając pomiędzy
    samochodami jadącymi/stojącymi w korku równiez zostawiasz po 1 metrze
    odstępu od samochodu po lewej i prawej stronie ?

    Ktoś tu podesłał film z przejazdu motorem przez miasto. Pięknie na nim
    widać wielkość odstępu od samochodów podczas ich omijania/wyprzedzania -
    często poniżej 0.5m

    > 2. bo zaraz skręca w lewo, tylko fiut w samochodzie nie rozumie, co
    > oznacza włączony kierunkowskaz

    Skoro skręcasz w lewo, to dlaczego nie zjedziesz do osi jezdni aby mógł
    Cię ominąć/wyprzedzić po Twojej prawej stronie ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 388. Data: 2011-04-28 14:24:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Ktoś tu podesłał film z przejazdu motorem przez miasto. Pięknie na nim
    > widać wielkość odstępu od samochodów podczas ich omijania/wyprzedzania -
    > często poniżej 0.5m

    Gratuluje umiejetnosci oceny odleglosci na podstawie filmu z zamontowana
    kamera na przodzie. Predkosc pewnie oceniasz na podstawie dzwieku?

    PS. Motocyklem.
    --
    Artur

  • 389. Data: 2011-04-28 14:46:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:

    > Gdyz poniewaz??
    > Nigdy nie zazylo Ci sie wyprzedzic na prostej drodze wiecej niz dwoch
    > aut naraz?

    Z tego samego powodu dla którego w ogóle możesz zacząć wyprzedzać ten
    pierwszy samochód jeśli ja mam włączony kierunkowskaz.

  • 390. Data: 2011-04-28 14:47:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Wyprzedzanie to wyprzedzanie, niezależnie od użytego pasa ruchu.
    > Zapoznaj się łaskawie z ustawową definicją wyprzedzania.

    Znam ją i ponawiam powyższe pytanie.