  • 391. Data: 2011-04-28 14:48:18
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Ale on JUŻ WYPRZEDZA cały rządek samochodów. Dotrze to do ciebie?

    Jeśli to jest dla niego jeden manewr to robi to bezprawnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 392. Data: 2011-04-28 14:53:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Powiedzie się, jeśli np. ma nagranie dokumentujące, że już wtedy jechał
    > tym torem i ty mu na kurs wjechałeś. A coraz więcej motocyklistów
    > instaluje sobie kamery.

    Mówisz, że sam na siebie doniesie, że bezprawnie wykonywał manewr
    wyprzedzania?

  • 393. Data: 2011-04-28 15:17:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Te zasadę widze stosujesz dość wybiórczo. Czy przejeżdzając pomiędzy
    > samochodami jadącymi/stojącymi w korku równiez zostawiasz po 1 metrze
    > odstępu od samochodu po lewej i prawej stronie ?

    Dotrze do Ciebie, ze motocykl nie musi miec zachowanego 1 metra przy
    wyprzedzaniu?

    Cytat:
    ----------------
    Czy motocykliści mają prawo przeciskać się w pomiędzy sznurami
    samochodów stojącymi w korku i czy mogą w ten sposób wyprzedzać? Kto
    jest winny, jeśli kierowca poruszając się w ramach jednego pasa ruchu,
    nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy się z
    wyprzedzającym go motocyklistą?

    Odpowiada podinspektor Krzysztof Burdak, szef sekcji Ruchu Drogowego
    krakowskiej Komendy Miejskiej Policji:

    Wielu kierowców nie zna i nie respektuje praw motocyklistów. Co ważne,
    motocykliści nie potrzebują do wyprzedzania całego wolnego pasa (zresztą
    podobnie jak samochody). Motocykle przeciskając się środkiem pomiędzy
    stojącymi bądź poruszającymi samochodami, nie naruszają przepisów!
    Kodeks drogowy opisuje dokładnie taką sytuację: ,,Uczestnik ruchu może
    wyprzedzać prawą stroną jeśli porusza się w terenie zabudowanym drogą o
    dwóch pasach w jednym kierunku i poza miastem, jeśli jedzie drogą o
    trzech pasach w jednym kierunku". Ten przepis dotyczy wszystkich
    pojazdów. Oczywiście motocykliści powinni zachować szczególną
    ostrożność, przestrzegać znaków drogowych (zakaz wyprzedzania, linia
    ciągła itp.) i zachować bezpieczny odstęp, jednak nie jest on określony.
    Tymczasem kierowców aut przepisy zobowiązują do zachowania metrowego
    odstępu podczas wyprzedzania motocykla.

    Dlatego jeśli kierowca, który poruszając się w ramach jednego pasa
    ruchu, nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy
    się z wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie. Nawet
    jednak gdy motocyklista nie łamie przepisów, powinien pamiętać, że
    (szczególnie jadąc ze znaczną prędkością) może zostać niezauważony bądź
    dostrzeżony dopiero w ostatniej chwili przez kierowcę samochodu. Dlatego
    tak ważne są wzajemne zrozumienie i ostrożność wszystkich uczestników
    ruchu.

    A więc jednak można przeciskać się między autami, pamiętając jednak o
    ograniczeniach prędkości! Redakcyjnymi siłami wpadliśmy na pomysł nowego
    "znaku drogowego", który ma propagować nowe standardy na naszych
    drogach. Marzy nam się, aby wzorem paryskiej obwodnicy również na
    polskich drogach znalazło się miejsce dla motocyklistów. Wystarczy, że
    samochody na obu pasach ,,odsuną się" bardziej od siebie, a my
    znajdziemy już miejsce i jakoś się tam zmieścimy. Oczywiście akcja
    dotyczy jedynie motocykli bez wózków bocznych.
    ----------------

    Chyba, ze dla Ciebie zdanie Policji tez nie ma wiekszego znaczenia to
    nie mamy o czym rozmawiac.

    --
    Artur

  • 394. Data: 2011-04-28 15:20:17
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:39, Andrzej Ława pisze:

    > Ja? To ty masz problem z podstawowymi pojęciami.

    To prawda ciągle zapominam, że tylko Ty możesz mieć rację.

    > To jest jedno i to samo wyprzedzanie.

    Czyli jak książe Andrzej wjeżdża w korek, to wszyscy powinni stanąć na
    baczność i się nie ruszać. Nie ważne czy to będzie 100m czy 100km korek.
    Ważne, że Adaś rozpoczął wyprzedzanie. Rozumiem, że masz na to jakieś
    swoje przepisy?:) LOL

    A.

  • 395. Data: 2011-04-28 15:22:12
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-04-27 11:33, Tomisk pisze:
    > Gdyby wszyscy robili to co wolno nie byłoby w ostatni weekend
    > prawie 2000 nachlanych kierowców i ponad 30 ofiar wypadków.

    W sensie dużo czy mało? Bo 30 osób to co dziennie umiera w większym
    szpitalu...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 396. Data: 2011-04-28 15:25:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:19, Bartek Kacprzak pisze:

    > Zakladasz, ze kierowcy motocykli jezdza z zamknietymi oczami?
    > Czytasz co piszesz?

    Nie mam pojęcia jak jeżdżą, ale zastanawiające jest dlaczego tak często
    atakują ich różne, wolno poruszające się obiekty.

    > Czyli mowimy o skrajnych przypadkach?
    > Okresl co jest przewidywalnym zachowaniem i kiedy.

    Tyle razy było o tym mowa w tym wątku, że kolejne powtarzanie, nie ma
    większego sensu.

    > Gowno prawda i pala z logiki.

    Gdzie jest błąd w rozumowaniu? Podpowiedź: kto na kogo wpada?

    A.

  • 397. Data: 2011-04-28 15:31:22
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:21, Andrzej Ława pisze:

    > Odpowiedź na twoje pytanie jest poniekąd zawarta w liście inicjującym
    > wątek - kierowcy samochodów się nie spodziewają takich "dziwnych"
    > pojazdów, które mieszczą się w "niemożliwych" miejscach.

    Spodziewają się przewidywalnego zachowania, patrzysz w lusterko widzisz
    motocykl po swojej prawej, trzy samochody za sobą. Patrzysz w lewe, nic
    nie ma. Włączasz kierunek, bo chcesz wjechać na pas po lewej bo będziesz
    niedługo skręcał. Wiesz że samochód Cię puszcza bo wyraźnie zwolnił.
    Skręcasz a tam tam już jest motocyklista który jeszcze chwilę temu był w
    zupełnie innym miejscu.

    A.

  • 398. Data: 2011-04-28 15:34:12
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 12:34, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 28 Apr 2011 11:59:50 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:

    > bzdura. Tak by było gdyby on uderzył w smochód, który nie zmieniał
    > kierunku. Jeżeli został uderzony lub uderzył bo samochód się przesunął to
    > winny jest kierowca puszki.

    Nie mówimy o sytuacji gdy samochód zmienił pas bez zasygnalizowania tego
    kierunkowskazem bo to jest sytuacja oczywista. Mówimy o wszystkich
    pozostałych przypadkach i właśnie w tych pozostałych to motocyklista
    jest winnym kolizji.

    A.

  • 399. Data: 2011-04-28 15:35:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:25, Andrzej Ława pisze:

    > Bredzisz.

    Nie mógłbyś się jakoś bardziej wysilić?

    > OK, to jak ktoś ciebie okradnie, to ty będziesz winny tej kradzieży, bo
    > byłeś na tyle głupi, że nie potrafiłeś się zabezpieczyć.

    Jeżeli zostawię otwarty samochód z kluczykami w środku to oczywiście, że
    tak.

    A.

  • 400. Data: 2011-04-28 15:44:06
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:32, Andrzej Ława pisze:

    > Bo to niestety prawda.

    Tylko w przypadku ślepych i tych bez PJ motocyklistów.

    > A widzisz jakiś zakaz?

    Ale te same przepisy obowiązują i samochody i motocykle, czy są różne w
    zależności od środka transportu?

    Jeżeli motocyklista może jeździć jak chce to chyba kierowca samochodu
    również?

    > A jak odróżnisz rozpoczęcie zmiany pasa od dojechania do krawędzi pasa
    > ruchu?

    Jaki przepis zakazuje dojechać do krawędzi pasa?

    > Manewr to manewr - masz obowiązek sygnalizować. I skąd się wzięła ta
    > dziura? Z nieba spadła? Nie patrzysz przed siebie?

    Fajnie jakbyś choć chwilę poświęcił na pomyślenie zanim coś napiszesz.

    Skąd się wzięła dziura?LOL! Ty znasz pochodzenie wszystkich dziur na
    drodze? I kolejna ciekawostka nam tu wyszła. Motocyklista ma prawo nie
    zauważyć samochodu, a kierowca ma znać na pamięć rozkład wszystkich
    dziur na drodze. Chyba, że potrafisz dojrzeć co jest pod samochodem
    który jest parę metrów przed Tobą.

    A.