    Date: Thu, 28 Apr 2011 14:12:25 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Warzywa znowu są wszędzie

    Bartek Kacprzak wrote:
> [...]
    jdzie do setki/dw ch setek od wiate
    > Czekaj, czekaj, okreslasz predkosc na ucho? OK juz wiem skad sie
    > bierze magiczne 200 km/h.

    Można stoperem zmierzyć czas na danym odcinku :)

    > Oczywiscie, ze kierujacy samochodami sa takimi samymi uzytkownikami
    > jak motocyklisci. I wlasnie to nie zwalnia tak jak was tak i nas od
    > myslenia. A jazda 20 km wiecej niz samochody nie jest niczym
    > szczegolnym w przypadku poruszania sie motocyklem w miescie. Do tego
    > przeciez motocykl nadaje sie bardziej niz samochod. Nie wiem czemu was
    > tak to razi.

    Ani mi to przeszkadza anie mnie to razi.

    Razi mnie pitolenie o "motocyklach które są wszędzie" (mają być na drodze i
    jechać zgodnie jeśli nie z przepisami to ze zdrowym rozsądkiem), razi
    dopominanie się prawa do łamania przepisów (PoRD wyraźnie mówi o jeździe
    wyznaczonym pasem gdy są takie wyznaczone, o upewnianiu się o możliwoście
    bezpiecznego zakończenia wyprzedzania przed jego rozpoczęciem, itd).

    > Oczywiscie, ze to kierujacy motocyklem wybiera "sciezke"
    > ale uwierz na slowo nikt nie robi tego, zeby sie zabic.

    Jak widziałem debila który niemal wslalomował się w łyżkę koparki (koparka nie
    robiła manewerów, jechała swoim pasem). W dodatku debil chóć sam w pełnym
    rynsztunku wiózł dziewczynę co prawda w kasku, ale w kusym tiszercie, to miałem
    wrażenie że planują wpólne samobójstwo.

    > Wypadki w takich sytuacjach powodowane sa wlasnie przez nieuwage
    > innych kierujacych.

    Często tak, ale nie rzadko właśnie z winy samego motocyklisty, który musiał się
    wcisnąć pomiędzy jadące samochody, bez zachowania ani bezpiecznego odstępu, ani
    upewnienia się przed wciśnieciem się (zwanym zapewne wyprzedzaniem) czy nikt nie
    sygnalizuje konkurencyjnego manewru.

    > A tlumaczenie: "Panie, nie widzialem go bo on na
    > pewno robill wziiuuuu a nie brum, brum" biora sie z wykonywanie
    > manewrow na slepo.
    > Jezdze motocyklem codziennie do pracy i to co pisalem wczesniej o
    > czynnosciach kierowcow aut wynikaja z codziennych obserwacji.

    To co piszemy (bo nie tylko ja) o czynnościach kierowców motocykli wynika z
    codziennych obserwacji.

    > Wiesz, zaoszczedzenie klikudziesieciu minut dziennie jakby zalatwia
    > sprawe. Masz problem z bagazem, strojem, potem?
    > Kup skuter i nie siedz w korku. :) W razie dzwonka i tak za wszystko
    > placi ubezpieczyciel sprawcy, nawet za Twoje mega kosztowne bagaze.

    Zakładasz, że sam nie będziesz sprawcą. Prawie każdy sprawca kolizji/wypadku nie
    zakłada, że będzie sprawcą. Nawet jeśli przyjmiemy że 2/3 wypadków moto vs auto
    jest z winy kierowcy auta to nadal 1/3 jest z winy kierowcy moto.

    > ROTFL, a juz myslalem, ze rozsadek przez Ciebie przemawia :)
    > Wkurwione 99% populacji przez dwuslady? Naprawde musicie sie leczyc :)
    > ALe mam dobra rade dla Ciebie i reszty z tej populacji.
    > Skonczcie gadac przez komorki z klientami, gmerac przy radiu, klimie,
    > papierach, jajach. Zacznijcie patrzec w lusterka to nie bedziecie tak
    > wkurwieni i zaskoczeni pojawieniem sie dwusladu obok was.
    >
    > pozdrawiam
    > Bartek Kacprzak
    > naprawde skupiony podczas jazdy na moto

    Bo motocykle są wszędzie, również tam gdzie nie mają prawa być :)

    pzdr
    \SK