  • 291. Data: 2011-04-28 10:50:19
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Ciągle się migasz. Gdzie to było?

    Nie chce mi się. I tak będziesz chrzanił jakbyś tam był, olać.

    wit

  • 292. Data: 2011-04-28 10:54:01
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Ale uogólnianie tego na teorię, że tak normalnie dana kategoria
    > kierujących pojazdami jeździ przeczy wieloletniej obserwacji i praktyce.

    Już zaznaczałem w tym wątku, że nie wszyscy motocykliści sie tak zachowują,
    a ty i tak się wymądrzasz na temat jednego przypadku, którego w dodatku nie
    widziałeś. Strata czasu.

    wit

  • 293. Data: 2011-04-28 10:55:45
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Ja nie pisałem wewnętrznie sprzecznych zeznań typu "nie wiem, jakie było
    > ograniczenie, ale na pewno było wyższe".

    Skoro nie wiesz jaką miał rejestrację to może to w ogóle nie był samochód? I
    nie chrzań, że na pewno jakąś miał.

    wit

  • 294. Data: 2011-04-28 10:57:37
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.04.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Kamera jest na samym przodzie motocykla na wysokosci pewnie 70-80 cm. Ja
    > siedzac na nim mam glowe powyzej dachu osobowki wiec widze duzo wiecej
    > niz pokazuje kamera.
    >
    > Co do 60 km/h to uwierz ze bylo, jezdze tam codzien to czasem patrze na
    > predkosciomierz ;-) Poza tym odkad zaczyna sie korek ~Broniewskiego do
    > mostu masz 3 kilometry, na filmie jest to ok 4 minut, biorac pod uwage
    > zwalnianie a czasami zatrzymanie sie to srednia wychodzi ok. 50-60 km/h.

    Średnia dla 3km w 4min zawsze była 45km/h, coś się ostatnio zmieniło ;)
    A i bardziej mi to wygląda na ~2,5km w ~4:30. Od Broniewskiego do zjazdu
    na centrum/Gdańsk. Co dało by _średnią_ ~33km/h i wydaje mi się bardziej
    prawdopodobne.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 295. Data: 2011-04-28 11:05:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 21:12, Bartek Kacprzak pisze:
    > 200 w miescie? W normalnym ruchu?
    > Gówno prawda
    Ależ norma, vide dyskutowana wcześniej Dolinka Służewiecka. Manetka na
    maksa, koło do góry i debil na szlifierce (znów nie mylić z
    motocyklistą) znika na łuku zanim większość prędkościomierzy w autach
    pokaże 20km/h. Dlaczego? Bo może? Raczej dlatego, że ma możliwość
    techniczną. Szkoda że zwykle z możliwościami umysłowymi gorzej.

    > Gówno prawda
    Subiektywne, ale mogę uznać.
    > Święta prawda
    To akurat to, jak tu raczyłeś ująć "gówno prawda". Jest takim samym
    użytkownikiem drogi jak pozostali. Nie ma specjalnych przywilejów. Jeśli
    chce się przeciskać między samochodami robi to na własną
    odpowiedzialność i to on ma uważać. Jadąc 10-20km/h pomiędzy jest w
    stanie uważać nawet na nieoczekiwane zachowania kierowców aut, a
    jednocześnie i tak oszczędzi czas. Nie musi zap..lać "wirtualnym pasem"
    50-60km/h. Ile w ten sposób oszczędzi a ile może stracić?
    > I tu Cię boli?
    Nie, mój wybór że wolę/czasem muszę autem. Na jednoślad nie wezmę
    ładunku, który w razie szlifu często przewyższyłby wielkością straty
    kilka samochodów wokoło razem. No i mogę sobie radia posłuchać i latem
    mogę w koszuli z krótkim rękawem jechać, a nie w kombinezonie ze
    wzmocnieniami i w kasku w strugach potu. Aaa..no i klienci w garniturach
    i współpracownicy jakoś chętniej wsiadają do klimatyzowanego auta niż na
    motor. Coś za coś. Może Ciebie to boli?

    > Spoko może kiedyś kupisz sobie motocykl/skuter żeby sprawnie poruszać się po
    > mieście.

    Raczej nie, jakby Ci to powiedzieć - wyrosłem. Mimo że A mam wbite w PJ,
    ale nieużywane od dobrych kilkunastu lat. Wyrosłem ze skuterów, z wiatru
    we włosach i komarów w zębach (taki żart:). Motoru nie miałbym zresztą
    gdzie trzymać, niestety garaży w mojej okolicy jak na lekarstwo. Jeśli
    rekreacyjnie to rowerem. Wolno mi, czy muszę kupić szlifierkę, żeby
    spełniać Twoje kryteria sprawnego poruszania się? Bo wyobraź sobie że
    autem też można "sprawnie się poruszać" i to w komforcie a przede
    wszystkim nie wkur..zając 99% populacji na drodze.

    --
    MZ

  • 296. Data: 2011-04-28 11:09:33
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.04.2011 wit <w...@m...aei.polsl.pl> napisał/a:
> [...]
    usterka-to-bzdura,nId,336801

    > Tylko zaraz przyjdzie jeden z drugium i zaczną wypisywać, że te 150km/h to
    > kłamstwa. Kurde, czarne skrzynki powinni w motocyklach i samochodach montować.

    No ja chciałbym to zobaczyć, to 150 w mieście, gdzie wszyscy inni zgodnie 70, na
    pindziesiątce. Taa wiem, zdarza się, pokazują coś takiego czasem w TV. Tyle że
    w realnym świecie, szansa na spotkanie czegoś takiego jest bardzo niewielka.
    A opowieści typu: ja też widziałem dafcę zapierdalającego czystanagumie, bardzo
    emocjonujące.

    --
    kakmartgmaildotcom

  • 297. Data: 2011-04-28 11:10:12
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 10:55, wit pisze:

    > Skoro nie wiesz jaką miał rejestrację to może to w ogóle nie był samochód?

    Bredzisz.

    > I nie chrzań, że na pewno jakąś miał.

    Nigdy nie widziałeś samochodu z brakującą tablicą rejestracyjną?

    Cóż - oznacza to, że masz zbliżone do zera doświadczenie w ruchu
    drogowym. Co wiele tłumaczy.

  • 298. Data: 2011-04-28 11:11:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 10:50, wit pisze:

    > Nie chce mi się. I tak będziesz chrzanił jakbyś tam był, olać.

    Czyli informacja dla ciebie jest niewygodna, zatem był to zapewne obszar
    zabudowany ze standardowym limitem.

  • 299. Data: 2011-04-28 11:14:48
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.04.2011 to <t...@a...xyz> napisał/a:

    > Debil zapieprzający pomiędzy autami 150 km/h nie jedzie po tym samym
    > pasie tylko bez przerwy je zmienia, niekiedy jadąc po linii.

    Czytnik wszystko zniesie, ale tak dla zachowania odrobiny zdrowego
    rozsądku. Weź ty się kiedyś przejedź 150 km/h, najlepiej pociągiem.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 300. Data: 2011-04-28 11:16:04
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 10:46, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > 1km + (norma w DC) i motocyklista przeciska się pomiędzy samochodami
    > zajmującymi niemal całą szerokość pasów ruchu, to napisz proszę, w
    > którym momencie on "rozpoczyna" manewr wyprzedzania? I dlaczego w ogóle
    > go rozpoczyna, skoro nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby mógł się
    > upewnić, że jest go w stanie bezpiecznie zakończyć? Motocykliści nie
    > "wyprzedzają" "dwóch lub trzech samochodów" tylko dwadzieścia lub
    > trzydzieści, bo w korku (zwykle) nie mają możliwości wjechać po
    > wyprzedzeniu kilku pomiędzy auta i przez to "permanentnie" są w statusie
    :) Powinienes sie w koncu zdecydowac, korek czy nie omijanie czy
    wyprzedzanie.
    5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
    ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia
    nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
    określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
    wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie
    narazi na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi
    za nim - pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas
    pierwszego wyprzedzania.
    b) (11) Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
    nie stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
    motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
    samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do
    kierujących pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny
    ciężar przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa
    szybkość konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
    całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej
    krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu
    tylko w celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju,
    z wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
    ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu
    5 lit. b) niniejszego artykułu.

    Mysle, ze to rozwjeje Twoje watpliwosci.

    pozdrawiam
    Bartek Kacprzak