  • Data: 2014-01-08 19:05:36
    Temat: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
    http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html
    Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.
    Coś mi się wydaje, że politycy chcą tu raczej poprawić swoje własne
    notowania a nie bezpieczeństwo. Może też nie ma już jakiejś "mamy Madzi"
    i potrzebny jest nowy temat do odwrócenia uwagi.
    Ciekawe są też statystyki wypadków gdzie ofiarą jest pijany pieszy:
    56,4% - nieostrożne wejście na jezdnię 12,4% przejście w miejscu
    niedozwolonym, 10,5% leżenie ;-) lub stanie na jezdni.
    Wygląda, że pijani piesi sami się eliminują.
    Dlaczego nie podaje się statystyk? Może są one za trudne do zrozumienia
    przez polityków, ale dla średniego p.m.s -owicza nie są.
    Warto poświęcić 5 minut na poczytanie tej statystyki.
    Jacek