  • Data: 2014-01-09 22:24:23
    Temat: Re: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 08 Jan 2014 19:05:36 +0100, Jacek napisał(a):

    > Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
    > http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html
    > Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.

    Ale w ofiarach mają już sporo większy udział.

    Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
    Bo jeśli jest to grupa 2% kierujących, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
    to jak najbardziej należy próbować to eliminować.

    Natomiast poczytałem ostatnio o tym jak sobie z problemem radzi Szwecja -
    czyli kraj który zrobił już naprawdę wszystko co się da, żeby wyeliminować
    ofiary z dróg, dodatkowo mają podobnie pijackie tradycje jak Polska.
    Mają ogromne sukcesy w zmniejszaniu liczby ofiar wypadków drogowych, ale
    okazuje się że ginie u nich 70 osób rocznie w wypadkach powodowanych przez
    pijanych, czyli uwzględniając liczbę mieszkańców jest to odsetek bardzo
    podobny jak u nas.

    Świadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
    liczy się z żadną ustawą, żadnymi karami i żadnym prawem.