eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Walka" z nietrzeźwymi › Re: "Walka" z nietrzeźwymi
  • Data: 2014-01-10 00:58:24
    Temat: Re: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 9 Jan 2014 23:19:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > On Thu, 9 Jan 2014, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Dnia Wed, 08 Jan 2014 19:05:36 +0100, Jacek napisał(a):
    >>
    >>> Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
    >>> http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html
    >>> Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.
    >>
    >> Ale w ofiarach mają już sporo większy udział.
    >
    > IMO, w ofiarach mają udział pewne kategorie pijanych.

    Pewne kategorie oczywiście mają dużo większy, na pewno w rozważaniach
    przydałby się histogram dzielący te skutki jeszcze wg. ilości promili czy
    pokazujący procentowy udział.

    Natomiast mimo wszystko nie da się ukryć, że grupa nietrzeźwych (0.5%%+)
    jeździ ogólnie dużo bardziej niebezpiecznie niż średnia.

    Natomiast daleki jestem od przeceniania tej statystyki - różnica między
    statystyką nietrzeźwych i trzeźwych pod względem śmiertelności wypadków
    wypada podobnie jak różnica między wypadkami w poniedziałki i wtorki...

    > Patrz choćby wniosek ze statystyki "przyczyny wypadków"
    > (jeden z niewielu, IMO wcale nie najważniejszy, ale dający
    > się z istniejących statystyk wyczytać).
    >
    >> Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
    >> Bo jeśli jest to grupa 2% kierujących, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
    >> to jak najbardziej należy próbować to eliminować.
    >
    > IMO jak wyżej, eliminować należy tych "groźnych".

    No tylko kto tak naprawdę jest "groźny", a przy okazji próba jest jeszcze
    sensownej wielkości?

    > Rozmycie "odpowiedzialności za morderstwa drogowe" na wszystkich
    > "pijanych wg prawa" da ten sam skutek, co dała sankcja zrównująca
    > rowerzystów z pozostałymi kierującymi:

    Oczywiście można się zastanawiać czy próg nietrzeźwości powinien wypadać
    przy 0.5%% czy może 0.8%% czy może jeszcze gdzieś indziej.
    Ale też należy pamiętać żeby nie zacząć walczyć z jakimś naprawdę
    nieznaczącym marginesem (najbardziej pijanym).


    Natomiast dość ciekawe wnioski można wysnuć ze statystyk czasowych.
    Bo policja bardzo chwali się swoimi akcjami "trzeźwy poranek", gdzie jak
    się domyślam najłatwiej nabić statystyki łapiąc masę kierowców na kacu.

    Statystyka wypadków z udziałem nietrzeźwych jednak pokazuje że o poranku
    nietrzeźwi nie stanowią dużego problemu - sądzę że dlatego, że ostro
    skacowany kierowca, nie jest w stanie jechać po naszych dziurach
    odpowiednio szybko żeby kogoś zabić.

    Z kolei jakoś policja nie bierze się za akcje "trzeźwy wieczór", czy
    "trzeźwa noc", gdzie nietrzeźwi kierowcy są sprawcami bardzo dużej ilości
    wypadków.

    O godzinie 8.00-8.59 nietrzeźwi są sprawcami 3.5% wypadków, z kolei między
    23.00-23.59 już 43% wypadków.



    > wsadzani będą ci, którzy
    > powodują istotną MNIEJSZOŚĆ "procenta" wypadków (być może na poziomie
    > porównywalnym z trzeźwymi).

    Pytanie czy wsadzanie do więzień działa?


    >> Świadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
    >> liczy się z żadną ustawą, żadnymi karami i żadnym prawem.
    >
    > Kara wsadzenia za kratki za to "liczy się z nim" jako jedyna przynajmniej
    > okresowo skuteczna.

    Ale z racji ilości jeżdżacych na bani wsadzanie na dłuższy okres czasu nie
    wchodzi w grę - zabrakło by więzień.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: