  • Data: 2014-01-09 23:19:57
    Temat: Re: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Jan 2014, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    ok.html

    > Ale w ofiarach mają już sporo większy udział.

    IMO, w ofiarach mają udział pewne kategorie pijanych.
    Patrz choćby wniosek ze statystyki "przyczyny wypadków"
    (jeden z niewielu, IMO wcale nie najważniejszy, ale dający
    się z istniejących statystyk wyczytać).

    > Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
    > Bo jeśli jest to grupa 2% kierujących, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
    > to jak najbardziej należy próbować to eliminować.

    IMO jak wyżej, eliminować należy tych "groźnych".
    Rozmycie "odpowiedzialności za morderstwa drogowe" na wszystkich
    "pijanych wg prawa" da ten sam skutek, co dała sankcja zrównująca
    rowerzystów z pozostałymi kierującymi: wsadzani będą ci, którzy
    powodują istotną MNIEJSZOŚĆ "procenta" wypadków (być może na poziomie
    porównywalnym z trzeźwymi).

    Cały problem w tym, że... trochę statystyk brakuje, aby móc się
    posłużyć liczbami.

    > Natomiast poczytałem ostatnio o tym jak sobie z problemem radzi Szwecja

    (a raczej jak NIE radzi, co Ci wyszło :))

    > Świadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
    > liczy się z żadną ustawą, żadnymi karami i żadnym prawem.

    Kara wsadzenia za kratki za to "liczy się z nim" jako jedyna przynajmniej
    okresowo skuteczna.
    Ale głównie DLATEGO nie wolno jej stosować dla tych, którzy prawdopodobnie
    NIE SĄ w grupie "zabójczej".

    To jest IMO dobry powód do dyskusji, ale nad sporządzeniem statystyk
    do ktorych dane źródłowe w końcu są. Tylko niedostępne publicznie.

    pzdr, Gotfryd