  • 61. Data: 2010-01-24 14:35:23
    Temat: Re: Walka z kretynstwem
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > owszem, ale to długo potrwa. Poza tym, rządzenie w demokracji polega na
    > manipulacji i to się nie zmieni.
    >
    > B.

    demokracja polega na sprawowaniu wladzy przez mniejszosc ale w ten
    sposob , ze wiekszosc sadzi , ze to ona sprawuje wladze.

  • 62. Data: 2010-01-24 14:39:31
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał ...

    >demokracja polega na sprawowaniu wladzy przez mniejszosc ale w ten
    >sposob , ze wiekszosc sadzi , ze to ona sprawuje wladze.
    ==================
    10/10... Złota myśl do zapisania..:)

    --
    Pozdrowienia
    JJ

  • 63. Data: 2010-01-24 16:04:29
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1) Gwardia Narodowa to formacja rezerwowa, rodzaj armii wewnetrznej
    =================
    Nie wiem, co rozumiesz przez "armię wewnetrzną". W PL był KBW (Korpus
    Bezpieczeństawa Wewnetrznego) - podlegał MSW... To, ze GN jest "rezerwowa"
    to tylko forma organizacyjna. Gdyby była skoszarowana, to by wiecej
    kosztowała i się rozpijała. A tak to żony przypilnują...:)

    ZOMO (od roku 1989 OPMO - Oddziały Prewencji MO, a od roku 1990 OPP-
    Oddziały Prewencji Policji). Oddziały Milicji/Policji podległe temu samemu
    MSW, ale w dyspozycji KG Policji. Jak widać mamy ciągłość... :) Nazwy sie
    tylko zmieniają... Przez długi czas nawet mundury mieli takie same. Teraz
    dostali bardziej "amerykanske". A służą do tego samego. Ostatnio walczyli
    z... protestujacymi robotniakami pod Pałacem Kultury...

    Zmienia się tylko bocian i żaba...

    NIe mogę się powstrzymać od zacytowania XXYY:
    "...demokracja polega na sprawowaniu wladzy przez mniejszość, ale w ten
    sposob , że wiekszość sądzi , że to ona sprawuje wladzę..."

    --
    Pozdrowienia
    JJ

  • 64. Data: 2010-01-24 16:17:51
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Jan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > =================
    > Nie wiem, co rozumiesz przez "armię wewnetrzną".

    armie, czyli militarna formacje uzbrojona
    wewnetrzna, do uzycia wewnatrz kraju

    o usanskiej GN mozna poczytac chociazby na wiki.

> [...]
    > MSW, ale w dyspozycji KG Policji. Jak widać mamy ciągłość... :) Nazwy sie
    > tylko zmieniają... Przez długi czas nawet mundury mieli takie same.

    No i ? Oczekiwalbys zmiany mundurow wraz ze zmiana wladzy ? Na szczescie nie
    ma u nas takich bizantyjskich zwyczajow :]

    Teraz
    > dostali bardziej "amerykanske".

    "amerykanske" to maja czapki - sa zupelnie do niczego - podobnie jak
    mundury, beznadziejne "czarne moro" i jeszcze bardziej beznadziejne mundury
    typu dostawca pizzy.

    A służą do tego samego. Ostatnio walczyli
    > z... protestujacymi robotniakami pod Pałacem Kultury...

    i co w tym dziwnego ? mamy "demokracje", to oddzialy zwarte powinny glaskac
    palami a nie palowac ? Bardzo dobrze, ze paluja - niech to beda nawet
    Sztafety Ochronne - nie podoba mi sie rozpieprzanie miasta w imie
    jakichkolwiek idealow.

    p, zul

  • 65. Data: 2010-01-24 16:20:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-01-24 14:53:29 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Czy ty, przy calej swojej niezlomnej pewnosci siebie, dostrzegasz
    > roznice pomiedzy latami 1974-76 a okresem stanu wojennego? Bo sadzac
    > z twoich absolutystycznych wypowiedzi, to raczej masz mierne pojecie
    > o warunkach poboru w tamtym okresie.

    No więc ja służyłem w latach 85-87, mój starszy brat w latach 82-84.
    Obaj byliśmy w liniowym pomorskim okręgu, obaj mamy podobną wiedzę,
    która pokrywa się w 100%.
    Od samego wręczenia biletu zaczynał się werbunek na zasadzie, "lepsze
    żarcie, więcej urlopu, częstsze przepustki..." W jednostce po unitarce
    było podobnie. "nie będziesz jeździł na poligony" -POW to okręg liniowy
    i poligony to chleb powszedni, ja w artylerii spędziłem pod namiotami
    jakiś 9 m-cy w sumie).
    Nie przyjeżdżali i na siłę nie brali. Namawiali, kusili. Żołd też był
    większy i nie nazywał się żołdem.
    Nie twierdzę, że wszędzie tak było, być może były jakieś odosobnione
    przypadki. Ale odosobnione.
    Pogadajcie z tymi co byli w wojsku w tamtym czasie, a nie byli w ZOMO,
    nikt tego nie potwierdzi. Za to byli ZOMO-wcy dość często głoszą takie
    prawdy, że ich na siłę wzięli.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2010-01-24 16:25:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-01-24 14:53:17 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Nie - wytłumaczyłeś, że Ciebie usiłowali wziąć i się nie dałeś - unikając
    > wcielenia za w sumie niezbyt wysoką cenę pobytu na poligonie. Jest to dowód,
    > ale zupełnie innej tezy - ze były przypadki nakłaniania do służby w milicji
    > przed którymi dawało sie wybronić. Nie stanowi natomiast żadnego dowodu, że
    > nie było pzrypadków przed którymi wybronić się nie dało - gdyż cena była
    > niemożliwa do zapłacenia.

    Marku. Przejście z zawodowej służby w armii do MO wiązało się zawsze z:
    Awansem o jeden stopień (przypominam, że stopnie były identyczne w WP i MO).
    Wzrostem wynagrodzenia niewspółmiernie wyższym niż wynikałoby to z awansu.
    To wiem z ust porucznika, który stał się kapitanem. Nie miał powodu
    kłamać bo poszedł do MO na własną prośbę.
    Chętnych wielu nie było.
    Więc z tym wcielaniem na siłę bym był ostrożny. Może faceci mieli wyrok
    i wybór ZOMO, albo ZK? Wcale bym się nie zdziwił.
    BTW, po wyroku i tak trzeba było iść do armii.

  • 67. Data: 2010-01-24 17:10:51
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

> [...]
    > i wybór ZOMO, albo ZK? Wcale bym się nie zdziwił.
    > BTW, po wyroku i tak trzeba było iść do armii.

    Taki argument też zapewne czasem był używany - i prawdopodobnie skutkował.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 68. Data: 2010-01-24 17:36:20
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    ... nie podoba mi sie rozpieprzanie miasta w imie
    > jakichkolwiek idealow.
    Hmmm... Jakbym słyszał Gomułkę, albo Cyrankiewicza jakiegoś... :)
    Ale masz rację. Tylko rozpiprzający się z tym nie zgadzali/ją...

    --
    Pozdrowienia
    JJ

  • 69. Data: 2010-01-24 17:37:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:

> [...]
    > z: Awansem o jeden stopień (przypominam, że stopnie były identyczne w
    > WP i MO). Wzrostem wynagrodzenia niewspółmiernie wyższym niż

    no i dostęp do dobrego żarcia i innych bonusów.

  • 70. Data: 2010-01-24 17:41:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Możesz sprzedawać i kupować dowolnie. Ale spróbuj coś pobudować :P

    jak sobie wyobrażasz społeczeństwo w którym niema żadnych ograniczeń, każdy
    robi co mu sie podoba? To jest kompletnie sprzeczne z ideą życia
    społecznego.

    Jak chcesz sobie robić całkiem co chcesz to pozostaje wyprowadzka gdzieś do
    dżungli z dala od innych ludzi.

    Ograniczenia są często zbyt duże co często wynika z tradycji czy innych
    uwarunkowań.

    co do budowania chciałbyś alby koło twojego pięknego domu ktoś zbudował
    tucznie świń albo śmietnisko?
    bo jak wolność to wolność.