eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od Nissana › Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.
    nl!198.186.194.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!postnew
    s.google.com!r21g2000prr.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JD <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Wed, 12 May 2010 08:37:04 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 20
    Message-ID: <2...@r...googlegroups.com>
    References: <h...@p...onet.pl>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@1...googlegroups.com>
    <c1.01.3L9wxn$IZE@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 210.230.131.28
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1273678625 7324 127.0.0.1 (12 May 2010 15:37:05 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 May 2010 15:37:05 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r21g2000prr.googlegroups.com; posting-host=210.230.131.28;
    posting-account=ykyDQQoAAAAhPsUszGEocnuymGSS-tMU
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100503 Firefox/3.6.4,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2279543
    [ ukryj nagłówki ]

    On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    >
    > Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów.

    Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z
    grubsza odwrotnie proporcjonalny do predkosci katowej (czyli daja
    stala moc niezaleznie od predkosci, cos jak skrzynia CVT). W praktyce
    dla omega=0 moment jest ograniczony indukcja nasycenia rdzenia ale
    poniewaz rdzen jest projektowany z duzym zapasem to ten maksymalny
    moment jest calkiem spory.

    Silnikiem synchronicznym steruje falownik, ktory ma duzo szersze pole
    dzialania od przelacznika. Moze przylozyc do uzwojen takie napiecie by
    w kazdym punkcie pracy przepuscic przez nie prad o maksymalnej
    dopuszczalnej amplitudzie (wynikajacej z pola przekroju rdzenia i
    drutu). Silnik jest lepiej wykorzystany (wiec mniejszy i lzejszy) ale
    ma staly moment uzalezniony wprost od jego fizycznych rozmiarow.

    JD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: