-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Date: Mon, 10 May 2010 18:12:28 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 138
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <3...@n...onet.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-223-240-139.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273533306 4766 76.223.240.139 (10 May 2010 23:15:06 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 May 2010 23:15:06 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278906
[ ukryj nagłówki ]"kogutek" <k...@v...pl> wrote in message
news:3461.0000259b.4be7e1f6@newsgate.onet.pl...
>> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
>> news:3461.0000255e.4be729b5@newsgate.onet.pl...
>> > poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w
>> > Ameryce w
>> > tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
>> > energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej
>> > produkcji samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może
>> > wzrosnąć i 10 razy w przeciągu 10 lat.
>>
>> Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków
>> doprowadziły?
>>
>> > Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
>> > wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie
>> > zrobią
>> > bo
>> > popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów.
>>
>> Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś?
>>
>> > Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową
>> > elektrownię
>> > termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na
>> > ulicach.
>>
>> Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach...
>>
> Jak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z
> trzy
> sztuki. To nie ten rząd wielkości. Widoczne to znaczy że co 10 będzie
> elektryczny. Na prądzie znam się bardzo dobrze. Ale nie mam zielonego
> pojęcia
> ile go jest na przykład w Polsce i jakie są rezerwy w jego produkcji.
> Skoro
> bronisz swojego zdania to masz na pewno te dane. Przedstaw je. Jeśli mnie
> przekonają to przyznam Ci rację. Żebyś nie miał wrażenia że stosuję
> spychologię
> i chcę się wykpić to napiszę skąd wziąłem dane. Z obserwacji tego co się
> dzieje
> za oknem.
Śmieszny jesteś... Z obserwacji tego co się dzieje u Ciebie za oknem wiesz
że prądu jest na styk??? Żartujesz chyba... Z obserwacji za oknem wiesz,
że zapotrzebowanie na prąd wzrośnie 10 razy?? Po prostu wyssałeś to
z palca.
Ja tu niczego nie "bronię", po prostu przedstawiłem notkę o samochodzie.
To Ty atakujesz sprawiając wrażenie że masz do tego dane - tymczasem
danych nie masz, wyssałeś swoje obawy z palca u nogi.
> W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie
> włączyli klimatyzatory.
???
Znów coś z palca wysysasz?
> W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co
> pobierają 1/4 mocy starych. Pan Telewizor twierdził że jak wszystkie
> gospodarstwa domowe w Europie przejdą na nowe żarówki to w rezerwie
> zostanie moc
> jaką wytwarza energetyka w Bułgarii. Kiedy używa się światła w domu?
> Wieczorem i
> w nocy. Czyli wtedy kiedy niby istnieją duże rezerwy mocy. Jeśli by były
> to w
> życiu nikt normalny nie wprowadzał by administracyjnie ograniczania jej
> poboru.
Pleciesz trzy po trzy. Ogranicza się energię elektryczną bo czerpie się ją
przeważnie ze spalania paliw kopalnych. Rezerwy mocy to jedno, a ilość
dymu i CO2 wypuszczanego przez kominy to druga sprawa... Żarówki
wymienia się aby wypuszczać mniej CO2 do atmosfery a nie dlatego, że
elektrownie wysiadają z przeciążenia w nocy, gdy właśnie ani przemysł
nie pobiera ogromnych ilości mocy ani klimatyzatory nie pracują tak
energicznie jak w południe...
> Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają.
> Elektryczny samochód to nie lodówka ani nawet klimatyzator. W litrze
> paliwa jest
> jakieś 10kWh. Jak masz auto co pali 8 litrów i codziennie robisz 20
> kilometrów
> to potrzebujesz z 20kWh z paliwa, albo z 10kWh z prądu. Rozkładając to na
> 10
> godzin ładowania wyjdzie że wprowadzisz dodatkowe obciążenie 1kW. Niby
> niewiele
> ale i podany przebieg też jest z dolnej półki. Co z takimi co robią 50
> albo 100
> kilometrów dziennie. Oni potrzebują odpowiednio 40 kWh z paliwa lub 20kWh
> z
> prądu i 80kWh z paliwa i 40kWh z prądu.
A co z tymi, co robią 5km dziennie?
Sam ze sobą pięknie polemizujesz :-)
> Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie będzie tylko w nocy.
> Ładować będą wtedy kiedy będą potrzebowali.
Ale czemu Ciebie o to głowa boli ile ktoś chce płacić za ładowanie auta?
Jak będzie ładował z drogiej taryfy to zapłaci więcej niż w nocy... nie
Twoja sprawa.
> Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa,
> lodówka się przed chwilą włączyła. Według mnie prądu jest na styku.
I wiesz to bo spoglądasz za okno :-))))
> To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma.
Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić
i początki zawsze są trudne bo ilości produkcji małe i ceny nie są
masowe, a więc wysokie. Jeśli akumulatory do Volta czy Leaf
będzie się robić w Chinach w milionach sztuk to będą tanie.
> Według mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu.
I wiesz to, bo spoglądasz za okno :-))))
> Jak wiesz to napisz jaka jest moc wszystkich elektrowni w Polsce.
> Jakie jest zużycie między godz 6 a 16 a jakie między 16 a 6.
Ty nie wiesz?
A pisałeś że jest na styk...
Proponuję abyś odrobił dobrze zadanie domowe i to obliczył
i napisał nam czy jest na styk czy nie jest na styk i dlaczego :-)
> Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli
> mnie przekonasz to nie będę pisał że brakuje prądu. Dla mnie to
> żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma.
Najpierw ty mnie przekonaj że jest na styk, bo Ci się to nie udało jeszcze
:-)
Wtedy jak mnie przekonasz to Ci przyznam rację że brakuje prądu :-)
Dla mnie to żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma. :-D
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.10 01:15 Pszemol
- 11.05.10 04:28 Pszemol
- 11.05.10 04:37 Pszemol
- 11.05.10 04:36 Pszemol
- 11.05.10 04:34 Pszemol
- 11.05.10 04:33 Pszemol
- 11.05.10 04:42 Pszemol
- 11.05.10 07:07 JD
- 11.05.10 07:32 ALGI
- 11.05.10 08:44 Jacek Osiecki
- 11.05.10 09:20 Robert Rędziak
- 11.05.10 10:37 DoQ
- 11.05.10 11:18 Rafał
- 11.05.10 13:19 Pszemol
- 11.05.10 13:22 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-26 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-26 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-26 Warszawa => Gen AI Engineer <=