  • 11. Data: 2010-09-13 19:43:03
    Temat: Re: W czym rysujecie schematy?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Zapewne to futurystyczna technologia pozwalająca na chwycenie rezystora
    > na schemacie i przeniesienie go centymetr dalej bez zrywania połączeń.
    > Wiele "profesjonalnych inaczej" programów ma z tym kłopot, wolą
    > rozwiązania GUI z lat 60tych i rękodzieło w ponownym łączeniu scalaka z
    > 200 nogami.

    Efekt ponownego łączenia występuje najczęściej gdy przed monitorem
    siedzi "profesjonalny inaczej" projektant. Wątkotwórca będący dotychczas
    użyszkodnikiem Protela 99 nie dopatrzył się funkcji Drag w menu
    Edit>Move. Zapewne jak przesiądzie się na posiadający GUI z lat
    sześćdziesiątych pryszczerski program KiCad to nie dopatrzy się w nim
    funkcji "przesuń element" siedzącej pod prawym klawiszem. Być może
    wyposażony w GUI z 21 wieku Schematic z Altium Designera ma gumowe
    połączenia w odpowiedni sposób podane na tacy profesjonalnym projektantom.

    MD

  • 12. Data: 2010-09-13 19:47:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 20:30, Desoft pisze:

    > ExpresSCH
    > Mały, dosyć intuicyjny, bezpłatny, ma gumowe połączenia, eksportuje do
    > bmp i metafile.

    KiCad - mały bezpłatny, bez ograniczeń, plotuje do dxf, ps, svg,
    schowka. Eksport do pdf robię drukując Bullzipem. Ma też pcb z
    tworzeniem dokumentacji produkcyjnej. Zachwalam jako świetny zamiennik
    Eagle czy Protela99.

    MD

  • 13. Data: 2010-09-13 20:25:04
    Temat: Re: [OT] W czym rysujecie schematy?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-13 21:43, Mario wrote:
    > Efekt ponownego łączenia występuje najczęściej gdy przed monitorem
    > siedzi "profesjonalny inaczej" projektant.

    Jest intuicyjny. I nie "ponownego łaczenia". Przeciagania połaczeń
    istniejących. Być może z rozsuwaniem połaczeń istniejących. Z jakąś
    logiką routowania schematu którą można w rozsadny sposób kontrolować na
    żywo zamiast kupki nic nie znaczacych luźnych kresek.

    Identyczne argumenty stosowali zwolennicy CP/M|DOS kiedy pojawily się
    normalne wieloznakowe nazwy plików w normalnych systemach operacyjnych.
    Profesjonalisci siedzacy nad ukradzionym Norton Commanderem wykręcali
    się z obrzydzeniem na nieprofesjonalne dlugie nazwy plików u
    pryszczatych unixowców i głupich Amigowców. Wielu z nich siedzac dzisiaj
    przed KiCADem dalej je stosuje spluwając przez ramie z obrzydzenia na
    czteroznakowe rozszerzenia plików i trzyma wszyskie pliki w C:\.

> [...]
    > sześćdziesiątych pryszczerski program KiCad to nie dopatrzy się w nim
    > funkcji "przesuń element" siedzącej pod prawym klawiszem.

    Dlaczego nie można go chwycić i przemiescić bez strat połączeń? czy
    napewno domyślą funkcją po chwyceniu elementu ma być jego wypięcie? Po
    ch.. mam klikac w menu kiedy operacja drag'n'drop jest oczywista i każdy
    się z nią rodzi wbudowaną w rękę?

    Może z tej samej przyczyny co pewien bardzo drogi program ma funkcje
    "kopiuj" nie pod pryszczerskim i lamerskim Ctrl+C ale pod profesjonalną
    kombinacją Esc-tylda. Przyzwyczajenia z dziada pradziada z pod CP/M z
    wersji 1.0. Bo to jest ergonomiczne, kurna i profesjonalne i od zawsze
    tam było i nie da się inaczej.

    > Być może
    > wyposażony w GUI z 21 wieku Schematic z Altium Designera ma gumowe
    > połączenia w odpowiedni sposób podane na tacy profesjonalnym projektantom.

    Gumowe intuicyjne połączenia miał nawet pierdoła electronic workbench.
    Im wyżej w profesjonalizm tym niżej w normalność GUI. Już jestem
    zmęczony, szczególnie że większość CADów wygląda jak wyjęta z 2 metrów
    pod ziemią jesli chodzi o wygodę. Na rynku nie ma ani jednego programu
    który nadawał by się do robienia płytek, mial edytor schematów i edytor
    ten nie powodował by ochoty rzucania monitorem o scianę. Eagle jest
    najbliżej, ale to dalej kilometry od celu.

  • 14. Data: 2010-09-13 20:36:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/09/2010 18:38, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > Wiele "profesjonalnych inaczej" programów ma z tym kłopot, wolą
    > rozwiązania GUI z lat 60tych i rękodzieło w ponownym łączeniu scalaka z

    Czegos nie rozumiem, przeciez w Altium sie da, to czemu autor watku nie
    chce?

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2010-09-13 20:42:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > napewno domyślą funkcją po chwyceniu elementu ma być jego wypięcie? Po
    > ch.. mam klikac w menu kiedy operacja drag'n'drop jest oczywista i każdy

    Bo to kretyński program jest. Upowszechnił się dzięki darmowym trialom
    łatwym do crackowania.

> [...]
    > ten nie powodował by ochoty rzucania monitorem o scianę. Eagle jest
    > najbliżej, ale to dalej kilometry od celu.

    Klient szuka prostego, zapewne taniego programu który umożliwia
    przeciąganie. Protel umożliwia. Owszem nie pod lewym klawiszem myszki
    bo trzeba się dobić przez menu albo ciągiem klawiszy. Ale taka jego
    pokręcona filozofia. Kicad ma pod literką G złapanie elementu w celu
    przeciągania. Według mnie dość przyjazne rozwiązanie. Ty narzekasz że
    programy nie mają rozpchania połączeń. No nie mają i rastrowe programy
    nie będą miały, chyba ze będą rozpychały i połączenia i symbole. Ale to
    już nie jest temat na proste darmowe programy do rysowania schematów.

    MD

  • 16. Data: 2010-09-13 20:48:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-13 22:36, Jerry1111 wrote:
    > Czegos nie rozumiem, przeciez w Altium sie da, to czemu autor watku nie
    > chce?

    Może go nie stac. Mnie nie stac.

  • 17. Data: 2010-09-13 21:08:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    roxy przemówił ludzkim głosem:
    > Witam.
    > Szukam jakiegoś prostego w uzyciu programu do rysowania schematów
    > Dotychczas uzywalem do schematów protela 99se ale w edytorze schematów nie
    > ma mozliwosci uzywania "gumowych połączeń" pomiedzy elementami.

    Jeśli mnie pamięć nie myli w w protelu wystarczy przytrzymać CTRL przed
    chwyceniem elementu.

  • 18. Data: 2010-09-13 21:09:53
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/09/2010 21:48, Sebastian Biały wrote:

    > Może go nie stac. Mnie nie stac.

    Pisze ze dotychczas uzywal P99SE, wiec w czym problem? AFAIR P99SE tez
    mial przeciaganie polaczen.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2010-09-14 06:57:48
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Jeśli mnie pamięć nie myli w w protelu wystarczy przytrzymać CTRL przed
    > chwyceniem elementu.

    W Altiumie tak jest, ale nie pamiętam czy w P99 już było.

    BTW. Macie problemy z działaniem Altiuma? Mnie bardzo często wyskakuje acces
    violation. Szukałem rozwiązania problemu, ale nie znalazłem. Podobno jednym
    z podstawowych problemów jest karta graficzna, a drugi to jakieś
    niedozwolone znaki używane np. w bibliotekach.
    --
    Pozdr
    EM

  • 20. Data: 2010-09-14 12:26:27
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Dziekuje wszystkim za pomoc i udzial w dyskusji.