    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] W czym rysujecie schematy?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 22:42:55 +0200

> [...]
    > Profesjonalisci siedzacy nad ukradzionym Norton Commanderem wykręcali
    > się z obrzydzeniem na nieprofesjonalne dlugie nazwy plików u
    > pryszczatych unixowców i głupich Amigowców. Wielu z nich siedzac dzisiaj
    > przed KiCADem dalej je stosuje spluwając przez ramie z obrzydzenia na
    > czteroznakowe rozszerzenia plików i trzyma wszyskie pliki w C:\.

    > Dlaczego nie można go chwycić i przemiescić bez strat połączeń? czy
    > napewno domyślą funkcją po chwyceniu elementu ma być jego wypięcie? Po
    > ch.. mam klikac w menu kiedy operacja drag'n'drop jest oczywista i każdy

    Bo to kretyński program jest. Upowszechnił się dzięki darmowym trialom
    łatwym do crackowania.

> [...]
    > wersji 1.0. Bo to jest ergonomiczne, kurna i profesjonalne i od zawsze
    > tam było i nie da się inaczej.

    > Gumowe intuicyjne połączenia miał nawet pierdoła electronic workbench.
    > Im wyżej w profesjonalizm tym niżej w normalność GUI. Już jestem
    > zmęczony, szczególnie że większość CADów wygląda jak wyjęta z 2 metrów
    > pod ziemią jesli chodzi o wygodę. Na rynku nie ma ani jednego programu
    > który nadawał by się do robienia płytek, mial edytor schematów i edytor
    > ten nie powodował by ochoty rzucania monitorem o scianę. Eagle jest
    > najbliżej, ale to dalej kilometry od celu.

    Klient szuka prostego, zapewne taniego programu który umożliwia
    przeciąganie. Protel umożliwia. Owszem nie pod lewym klawiszem myszki
    bo trzeba się dobić przez menu albo ciągiem klawiszy. Ale taka jego
    pokręcona filozofia. Kicad ma pod literką G złapanie elementu w celu
    przeciągania. Według mnie dość przyjazne rozwiązanie. Ty narzekasz że
    programy nie mają rozpchania połączeń. No nie mają i rastrowe programy
    nie będą miały, chyba ze będą rozpychały i połączenia i symbole. Ale to
    już nie jest temat na proste darmowe programy do rysowania schematów.

    MD