  • 1. Data: 2010-09-12 21:45:52
    Temat: Jaki RTC ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Założenia:

    a) RTC z podtrzymywaniem bateryjnym

    b) bateria najlepiej zaszyta w środek obudowy. Kawarc też :D

    c) liczenie sekund, godzin, ... lat (z automatycznym uwględnianiem
    przestepności)

    d) I2C

    e) jak by sam liczył/przeliczał czas do unixtime było by znakomicie

    f) smd w ostateczności dip

    g) wykalibrowany fabrycznie (bez potrzeby stosowania trymera)

    h) dostepny w gdzieś w okolicy a nie na Taiwanie paczkowany w kontenerach.

    i) *TANI*. Idealnie w cenie porównywalnej z PCF8583 + bateria.

    j) dopuszczam rozjechanie się o 5 minut tygodniowo.

    Używam PCF8583 ale to jest katastrofa (nie ma roku i trzeba go osobno
    liczyć poza, ręcznie kalibrowanie trymerem). Ekstra RAMu nie potrzebuję.
    W zasadzie cokolwiek będzie lepsze.

  • 2. Data: 2010-09-12 22:26:14
    Temat: Re: Jaki RTC ?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Używam PCF8583 ale to jest katastrofa (nie ma roku i trzeba go osobno
    > liczyć poza, ręcznie kalibrowanie trymerem). Ekstra RAMu nie potrzebuję. W

    nie spełnia wszystkich parametrów ale.. ogladałes ds1307?

  • 3. Data: 2010-09-12 22:47:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-13 00:26, nuclear2001 wrote:
    > nie spe?nia wszystkich parametrów ale.. oglada?es ds1307?

    Ogładałem, to taki "odpowiednik" PCF8583, szukam jednak czegoś bardziej
    wypasionego. Ideałem jest układ bezobslugowy, wykalibrowany i bez
    elementow zewnętrznych. Kiedys były kostki na płytach głównych ze
    zintegrowaną baterią ...

  • 4. Data: 2010-09-12 23:20:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-13 00:47 Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > wypasionego. Ideałem jest układ bezobslugowy, wykalibrowany i bez
    > elementow zewnętrznych. Kiedys były kostki na płytach głównych ze

    DS12887. Jest dostępny m.in. w TME.
    Nie spełnia jedynie warunku cenowego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-09-13 12:16:40
    Od: "Mirtek" <p...@p...pl>

> [...]
    >
    > Używam PCF8583 ale to jest katastrofa (nie ma roku i trzeba go osobno
    > liczyć poza, ręcznie kalibrowanie trymerem). Ekstra RAMu nie potrzebuję. W

    http://www.phuelektronik.pl/imlist.html?ID=pt0 - tu masz parę fajnych
    zegarków

  • 6. Data: 2010-09-19 06:49:55
    Od: "MM" <m...@t...pl>

> [...]
    >
    > Używam PCF8583 ale to jest katastrofa (nie ma roku i trzeba go osobno
    > liczyć poza, ręcznie kalibrowanie trymerem). Ekstra RAMu nie potrzebuję. W

    Takie coś mi dzisiaj Maxim zaspamował:
    http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/6861
    brakuje mu tylko baterii i konwersji na unixtime.
    No i nie wiem jak cena poniżej 1k sztuk.
    MM

  • 7. Data: 2010-09-20 19:37:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/09/2010 07:49, MM wrote:

    > Takie coś mi dzisiaj Maxim zaspamował:
    > http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/6861
    > brakuje mu tylko baterii i konwersji na unixtime.
    > No i nie wiem jak cena poniżej 1k sztuk.

    Uklad niby fajny (w sensie posiadanych funkcji), ale So-16 to duuuza
    obudowa (vide cena plytki pod to przy 10k szt), wiec cena podobna do
    PCF8583 tego nie usprawiedliwia.

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2010-09-20 21:46:41
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    Uzytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisal w
    wiadomosci news:i78d5m$tpj$1@news.onet.pl...

    > Uklad niby fajny (w sensie posiadanych funkcji), ale So-16 to duuuza
    > obudowa (vide cena plytki pod to przy 10k szt), wiec cena podobna do
> [...]
    Ale zapowiadaja SO8 a przy 10k to moze i z ceny zejda...
    Jest jeszcze DS1337 i kilka innych:
    http://para.maxim-ic.com/en/results.mvp?fam=rtc
    MM