  • 1. Data: 2010-09-14 00:23:10
    Temat: Antena do komputera
    Od: "AdamN" <a...@o...eu>

    Pracuję w linii prostej jakieś 30-40 metrów od miejsca w którym mieszkam. W
    pracy jest sieć bezprzewodowa. Czynna cały czas. Mam do niej hasło bo jej
    używam. W domu komputer widzi sieć ale sieć go nie widzi. Pomiędzy moim oknem a
    miejscem gdzie jest sieć jest budynek. I to chyba on zasłania. W komputerze nie
    mam żadnego gniazdka do podłączenia lepszej anteny. W pracy nie robią żadnych
    problemów żebym pociągnął net od nich do domu. zwłaszcza że i w domu czasami coś
    dla nich robię. W domu mam teraz internet na kablu z 5 razy wolniejszy niż w
    pracy. Zrezygnował bym z niego. Co zrobić? Pomożecie jak mawiał Gierek?

  • 2. Data: 2010-09-14 00:36:46
    Temat: Re: Antena do komputera
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2010-09-14 02:23, AdamN pisze:
    > Pracuję w linii prostej jakieś 30-40 metrów od miejsca w którym mieszkam. W
    > pracy jest sieć bezprzewodowa. Czynna cały czas. Mam do niej hasło bo jej
    > używam. W domu komputer widzi sieć ale sieć go nie widzi.
    A sprawdzałeś ustawienia sieci ?
    Pracuje w domenie czy grupie roboczej ?
    Czy na swoim masz to ustawione ?
    itd, itd.

    > W komputerze nie mam żadnego gniazdka do podłączenia lepszej anteny.
    Czyli najprawdopodobniej laptop. Weź go do pracy i sprawdź.
    A po pierwsze porozmawiaj z administratorem sieci.

    A.

  • 3. Data: 2010-09-14 00:50:02
    Od: "AdamN" <a...@o...eu>

> [...]
    > Czyli najprawdopodobniej laptop. WeĹş go do pracy i sprawdĹş.
    > A po pierwsze porozmawiaj z administratorem sieci.

    W pracy laptop działa normalnie. O co spytać administratora? Byłem z laptopem u
    sąsiada. Mieszka w tym domu co zasłania. U niego działa. Widzę ze tak jak ja
    spać nie możesz.

  • 4. Data: 2010-09-14 05:15:21
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    AdamN wrote:

    > W pracy laptop działa normalnie. O co spytać administratora? Byłem z
    > laptopem u sąsiada. Mieszka w tym domu co zasłania. U niego działa. Widzę
    > ze tak jak ja spać nie możesz.

    poszukaj karty wifi na usb, i do tego najlepiej ~2m kabla (wiecej raczej bym
    nie dawal, chociaz usb niby moze do 3, ale w praktyce to moze sprawiac
    problemy)

    karte najlepiej wypozycz do testow przed zakupem . jest z nimi zwykle sporo
    problemow, kiepskie sterowniki itd.
    sama karta jakas szczegolna byc nie musi, taka do ~100 pln wystarczy.

    jesli nie uda ci sie przy jej pomocy zlapac dobrego sygnalu, to sprobuj uzyc
    jakiejs sporej parabolicznej powierzchni (np. metalowa miska) do
    zaimprowizowania prowizorycznej anteny.
    http://en.wikipedia.org/wiki/WokFi dla inspiracji...

    http://www.google.pl/images?q=wok-
    fi&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=128
    0&bih=935

    jesli to zadziala to mozna myslec o czyms bardziej 'profesjonalnym' ,np.
    nanostation, ew. jakies potworki z allegro typu yagi)
    do stwiedzenia czy link jest w ogole mozliwy powinny wystarczyc zabawy z
    patelniami ;) jesli to sie nie uda to znaczy ze problemow jest wiecej, np.
    zaklocenia

    zycze powodzenia. btw. pl.comp.sieci.bezprzewodowe ;)

  • 5. Data: 2010-09-14 05:31:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c8f04e9$0$27034$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > bym
    > nie dawal, chociaz usb niby moze do 3, ale w praktyce to moze sprawiac

    Chciałeś powiedzieć do 10 :)

  • 6. Data: 2010-09-14 05:58:35
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 14.09.2010 02:23, AdamN pisze:
> [...]
    > pracy. Zrezygnował bym z niego. Co zrobić? Pomożecie jak mawiał Gierek?

    Kup sobie Acces Point i podłącz go do jak klienta do tamtej sieci. Tego
    acces pointa możesz zainstalować w dogodnym(dla sygnału, nie Ciebie)
    miejscu, dodatkowo możesz mu zamontować zewnętrzną antenkę, ale od razu
    odpuść sobie jakieś parabole czy inne miednice, jakiś malutki panel
    będzie aż nadto. Jak na panelu nie będzie działać to na żadnej nie
    będzie działać dobrze, trzeba wtedy poszukać innej lokalizacji,
    najlepiej takiej żeby była widoczność optyczna.
    Od acces pointa do mieszkania prowadzisz kablem ethernetowym. W
    mieszkaniu możesz dać drugi acces point jako nadajnik.

    Kolejnym krokiem będzie dodanie anteny przy nadajniku w firmie, lecz nie
    wiem czy tu już warto w to wchodzić, choćby ze względu na bezpieczeństwo
    firmy - zwiększa się zasięg tym samym ryzyko włamania do sieci firmowej.

    Jeżeli naprawdę masz 30-40m to może pokombinuj jak tam jakiś przewód
    dorzucić.
    Jeżeli już na początku masz problemy z sygnałem, to może się okazać że
    nie da się tak zestawić połączenia żeby jakość internetu Cie zadowoliła.
    Choć wcale nie musi tak być.

    Poza tym NTG:)

  • 7. Data: 2010-09-14 08:34:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprobuj uzyc
    > jakiejs sporej parabolicznej powierzchni (np. metalowa miska) do

    Albo inna inspiracja
    http://www.radio-tele.com/pmr/dx/

    J.

  • 8. Data: 2010-09-14 11:22:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.09.2010 07:58, Rafał pisze:
> [...]
    A to zależy co znaczy "5 razy wolniejszy" - przy 30-40 metrach z
    budynkiem po środku (mikrofalówki, inne wifi) może udać się uzyskać
    stabilne połączenie ale np max 2..4Mbps.

    > Kolejnym krokiem będzie dodanie anteny przy nadajniku w firmie, lecz nie
    > wiem czy tu już warto w to wchodzić, choćby ze względu na bezpieczeństwo
    > firmy - zwiększa się zasięg tym samym ryzyko włamania do sieci firmowej.
    Z opisu wynika, że nadajnik w firmie jest ok, to laptop nie daje
    wystarczająco mocnego sygnału.

    Michoo