  • 1. Data: 2010-09-13 17:14:20
    Temat: W czym rysujecie schematy?
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam.
    Szukam jakiegoś prostego w uzyciu programu do rysowania schematów
    elektronicznych. Musze narysować schemat ideowy ukladu elektronicznego na
    podstawie gotowej płytki PCB. Plytka jest jednostronna, okolo 200 elementow.
    Nie zależy mi na ponownym generowaniu PCB na podstawie schematu.
    Dotychczas uzywalem do schematów protela 99se ale w edytorze schematów nie
    ma mozliwosci uzywania "gumowych połączeń" pomiedzy elementami. Nie chce
    rownież instalowac duzych, wymagajacych zasobów komputera programow.
    Moje wymagania to:
    - prosty, malowymagający zasobow sprzetowych komputera.
    - "gumowe polaczenia" pomiedzy elementami.
    - eksportowanie do formatu pdf lub jpg.
    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2010-09-13 17:15:53
    Temat: Re: W czym rysujecie schematy?
    Od: "Czesiek" <a...@v...pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moje wymagania to:
    > - prosty, malowymagający zasobow sprzetowych komputera.
    > - "gumowe polaczenia" pomiedzy elementami.

    Poczytaj, może się nada
    http://kicad.sourceforge.net/wiki/index.php/PL:Downl
    oad

  • 3. Data: 2010-09-13 17:22:09
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 19:14, roxy pisze:
> [...]
    > Moje wymagania to:
    > - prosty, malowymagający zasobow sprzetowych komputera.
    > - "gumowe polaczenia" pomiedzy elementami.

    Co to sa gumowe polaczenia ?

  • 4. Data: 2010-09-13 17:38:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-13 19:22, konieczko wrote:
    > Co to sa gumowe polaczenia ?

    Zapewne to futurystyczna technologia pozwalająca na chwycenie rezystora
    na schemacie i przeniesienie go centymetr dalej bez zrywania połączeń.
    Wiele "profesjonalnych inaczej" programów ma z tym kłopot, wolą
    rozwiązania GUI z lat 60tych i rękodzieło w ponownym łączeniu scalaka z
    200 nogami.

  • 5. Data: 2010-09-13 17:57:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 19:38:48 +0200, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >Wiele "profesjonalnych inaczej" programów ma z tym kłopot, wolą
    >rozwiązania GUI z lat 60tych i rękodzieło w ponownym łączeniu scalaka z

    Czekaj czekaj - bo ja taka funkcje w paru programach pamietam, ale
    sens tego jest umiarkowany - i tak musisz przeprojektowac sciezke. No
    moze nie cala ale choc koncowke.

    J.

  • 6. Data: 2010-09-13 18:08:59
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

> [...]
    > "profesjonalnych inaczej" programów ma z tym kłopot, wolą rozwiązania GUI
    > z lat 60tych i rękodzieło w ponownym łączeniu scalaka z 200 nogami.

    A jak to działa w porównaniu z EAGLE czy Altium'em? bo w Altiumie mam sie
    ochote zabić deską bardzo często a w EAGLE jest hm trochę lepiej, ale żeby
    działało dobrze to nie powiem...

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 7. Data: 2010-09-13 18:16:39
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Czekaj czekaj - bo ja taka funkcje w paru programach pamietam, ale
    > sens tego jest umiarkowany - i tak musisz przeprojektowac sciezke. No
    > moze nie cala ale choc koncowke.

    _schemat_

    @

  • 8. Data: 2010-09-13 18:28:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-13 19:57, J.F. wrote:
    > Czekaj czekaj - bo ja taka funkcje w paru programach pamietam, ale
    > sens tego jest umiarkowany - i tak musisz przeprojektowac sciezke. No
    > moze nie cala ale choc koncowke.

    Nie musisz. Możesz ją automatycznie optymalnie poprawadzic zdając się na
    automat, to nie sa kosmiczne algorytmy. Tylko żeby się komuś chciało je
    zaimplementować :/ W Eagle jest trochę zaimplementowane co od razu
    ułatwia życie, ale jak to bywa w tym programie implementacja zakonczyla
    się w połowie.

    Swoją drogą brak tej funckjonalności to chyba jeden z powodow rysowania
    schematów typu "jeden centymetr ścieżki i nazwa" który wygląda wtedy jak
    kupka niepodłaczonych prostokątów z masa napisów naokoło. Co wcale nie
    twierdze jest złym pomyslem.

  • 9. Data: 2010-09-13 18:30:53
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Moje wymagania to:
    > - prosty, malowymagający zasobow sprzetowych komputera.
    > - "gumowe polaczenia" pomiedzy elementami.
    > - eksportowanie do formatu pdf lub jpg.

    ExpresSCH
    Mały, dosyć intuicyjny, bezpłatny, ma gumowe połączenia, eksportuje do bmp i
    metafile.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2010-09-13 18:37:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 20:28:39 +0200, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >schematów typu "jeden centymetr ścieżki i nazwa" który wygląda wtedy jak
    >kupka niepodłaczonych prostokątów z masa napisów naokoło. Co wcale nie

    Bynajmniej - tak jest po prostu rozsadnie.
    Po co sobie utrudniac rysowaniem linii, jesli etykiety sa znacznie
    wygodniejsze i czytelniejsze. Szczegolnie jesli masz magistrale i
    etykiete musisz dac.

    J.