  • 11. Data: 2009-03-14 00:24:19
    Temat: Re: VAT od motocykla Wawa
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "saj" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:1236963945.806227@mamut...
    > bo nawet swego czasu w przepisy spojrzałem i nic nie było w temacie
    > obowiązku składania deklaracji/wniosku o jednorazowej amortyzacji. Czy
    > Pani w US się czyms podparła?

    tak, chodzi o to że jeśli chcesz skorzystać z prawa do jednorazowego odpisu
    takiej dużej kwoty to jest to traktowane jako pomoc de minimis czyli wolno
    ci odpisać w ciągu roku jednorazowo 50 tyś euro i składasz to aby Urząd
    Skarbowy mógł przeliczyć czy nie przekroczyłeś limitu. Np. możesz w ciagu
    roku kilka rzeczy w ten sposób odpisać a Skarbowy musi jakoś to na bierząco
    badać tak ja to widze
    Ale odpisać motor można mieści się on w 7 grupie środków trwałych o czym
    początkowo Pani z US nie wiedziała i na początek naszej rozmowy powiedziała
    że motocykla to nie można bo nie mieści sie w grupie od3do8:)

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc.

  • 12. Data: 2009-03-14 11:03:44
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Rafał Tomaszewski" <

    > Ale odpisać motor można mieści się on w 7 grupie środków trwałych o czym
    > początkowo Pani z US nie wiedziała i na początek naszej rozmowy
    > powiedziała że motocykla to nie można bo nie mieści sie w grupie od3do8:)

    tylko jeszcze sprawdz dodatkowy warunek - magiczne samochody osobowe

    --
    ania

  • 13. Data: 2009-03-14 20:08:36
    Od: saj <s...@w...net>

    Rafał Tomaszewski pisze:
> [...]
    > początkowo Pani z US nie wiedziała i na początek naszej rozmowy powiedziała
    > że motocykla to nie można bo nie mieści sie w grupie od3do8:)

    Oczywiscie, to jest pomoc de minimis, ale zglosic musiałbym (? -
    przeciez np. kwity za zeszły rok mają) w wypadku, gdybym ubiegał sie o
    wydanie zaswiadczenia o udzielonej pomocy: takie zaswiadczenie potrzebne
    by mi bylo, gdybym ubiegał sie o inna pomoc unijna. a sie chwilowo nie
    ubiegam, wiec nie potrzebne mi zaswiadczenie. nie ma przepisu mowiacego
    o obowiazku zglaszania 'przyjetej' pomocy (dopiero w przypadku innej
    pomocy, w innych formularzach jest np pytanie o udzielona wczesniej
    pomoc i do tego zaswiadczenie jest niezbedne).

    czy sie myle? anyway ja nie zglaszalem,

    pzdr,
    saj

  • 14. Data: 2009-03-14 21:06:46
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "saj" <s...@w...net> napisał w wiadomości
    > czy sie myle? anyway ja nie zglaszalem,

    Pani mi powiedziała na informacji że muszę, ale sam nie wiem po co jak to
    pierwszy raz i wiadomo że limitu nie przekrocze, ale pani w ogóle jakaś taka
    mało kumata mi się wydała zresztą jak to panie na informacji:)

    Rafał
    450exc