    Date: Sat, 14 Mar 2009 21:08:36 +0100
    From: saj <s...@w...net>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: VAT od motocykla Wawa

    Rafał Tomaszewski pisze:
    > tak, chodzi o to że jeśli chcesz skorzystać z prawa do jednorazowego odpisu
    > takiej dużej kwoty to jest to traktowane jako pomoc de minimis czyli wolno
    > ci odpisać w ciągu roku jednorazowo 50 tyś euro i składasz to aby Urząd
    > Skarbowy mógł przeliczyć czy nie przekroczyłeś limitu. Np. możesz w ciagu
    > roku kilka rzeczy w ten sposób odpisać a Skarbowy musi jakoś to na bierząco
    > badać tak ja to widze
    > Ale odpisać motor można mieści się on w 7 grupie środków trwałych o czym
    > początkowo Pani z US nie wiedziała i na początek naszej rozmowy powiedziała
> [...]

    Oczywiscie, to jest pomoc de minimis, ale zglosic musiałbym (? -
    przeciez np. kwity za zeszły rok mają) w wypadku, gdybym ubiegał sie o
    wydanie zaswiadczenia o udzielonej pomocy: takie zaswiadczenie potrzebne
    by mi bylo, gdybym ubiegał sie o inna pomoc unijna. a sie chwilowo nie
    ubiegam, wiec nie potrzebne mi zaswiadczenie. nie ma przepisu mowiacego
    o obowiazku zglaszania 'przyjetej' pomocy (dopiero w przypadku innej
    pomocy, w innych formularzach jest np pytanie o udzielona wczesniej
    pomoc i do tego zaswiadczenie jest niezbedne).

    czy sie myle? anyway ja nie zglaszalem,

    pzdr,
    saj