    From: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: VAT od motocykla Wawa
    Date: Sat, 14 Mar 2009 01:24:19 +0100

    Użytkownik "saj" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:1236963945.806227@mamut...
    > bo nawet swego czasu w przepisy spojrzałem i nic nie było w temacie
    > obowiązku składania deklaracji/wniosku o jednorazowej amortyzacji. Czy
    > Pani w US się czyms podparła?

    tak, chodzi o to że jeśli chcesz skorzystać z prawa do jednorazowego odpisu
    takiej dużej kwoty to jest to traktowane jako pomoc de minimis czyli wolno
    ci odpisać w ciągu roku jednorazowo 50 tyś euro i składasz to aby Urząd
    Skarbowy mógł przeliczyć czy nie przekroczyłeś limitu. Np. możesz w ciagu
    roku kilka rzeczy w ten sposób odpisać a Skarbowy musi jakoś to na bierząco
    badać tak ja to widze
    Ale odpisać motor można mieści się on w 7 grupie środków trwałych o czym
    początkowo Pani z US nie wiedziała i na początek naszej rozmowy powiedziała
    że motocykla to nie można bo nie mieści sie w grupie od3do8:)

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc.