-
11. Data: 2013-11-17 02:01:44
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 17 listopada 2013 01:45:35 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:l691co$qq9$1@node2.news.atman.pl...
>
>
>
> > No i mi sie wydaje, ze puszczanie spalin przez chlodnice powietrza mija
>
> > sie z celem. Moze lepiej zastosowac jakas samochodowa chlodnice spalin od
>
> > jakiegos BMW do dogrzewania wody i stad brac cieplo.
>
>
>
> tylko jeszcze jedna sprawa - wymiennik powietrze-powietrze kombinowałem, bo
>
> jeden załatwiłby mi całość i byłoby szybkie nagrzewanie - momentalne.
>
>
>
> Wykorzystując chłodnicę egr trzeba zastosować obieg wody, do tego
>
> nagrzewnicę samochodową - i układ bedzie miał sporą bezwładność - a mi
>
> chodzi o to by po 2 minutach od odpalenia silnika miec ciepło.
>
>
>
> chyba żeby przez chłodnicę egr puścić powietrze zamiast wody - ale trzeba by
>
> mieć jakas sprezarke która odpowiednia ilosc powietrza przepompuje.
Jeśli silnik dwusuwowy to wydech jest ściśle dopasowany do silnika. Zastąpienie
jednej rurki taką samą drugą z innego materiału nie popsuje dostrojenia. Każda
przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy silnika dwusuwowego.
-
12. Data: 2013-11-17 02:07:51
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4@googlegrou
ps.com...
> Jeśli silnik dwusuwowy to wydech jest ściśle dopasowany do silnika.
> Zastąpienie jednej rurki taką samą drugą z innego materiału nie popsuje
> dostrojenia. Każda przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
> silnika dwusuwowego.
4T, 125ccm
-
13. Data: 2013-11-17 14:37:29
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 17 listopada 2013 02:07:51 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4@googlegrou
ps.com...
>
>
>
> > Jeśli silnik dwusuwowy to wydech jest ściśle dopasowany do silnika.
>
> > Zastąpienie jednej rurki taką samą drugą z innego materiału nie popsuje
>
> > dostrojenia. Każda przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
>
> > silnika dwusuwowego.
>
>
>
> 4T, 125ccm
Co 4T 125? jesteś debilem uważającym że jak Ty coś wiesz to znaczy ze wszyscy muszą
to wiedzieć? I po chuj odpisujesz. To była informacja nie wymagająca odpisywania. Jak
czterosuw to nie dotyczy jak dwusuw to nie zrobisz i nikt z wyjątkiem paru osób
zajmujących się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.
-
14. Data: 2013-11-17 21:42:56
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-11-17, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>>
>> 4T, 125ccm
>
> Co 4T 125? jesteś debilem uważającym że jak Ty coś wiesz to znaczy ze wszyscy muszą
to wiedzieć? I po chuj odpisujesz. To była informacja nie wymagająca odpisywania. Jak
czterosuw to nie dotyczy jak dwusuw to nie zrobisz i nikt z wyjątkiem paru osób
zajmujących się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.
>
Taki specjalista a nie wie co to 4T, 2T i ccm? 4T - czterotakt=czterosuw...
--
Artur
ZZR 1200
-
15. Data: 2013-11-18 07:06:14
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-11-17 02:07, Arbiter pisze:
> U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
> news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4@googlegrou
ps.com...
>
>> Je?li silnik dwusuwowy to wydech jest ?ci?le dopasowany do silnika.
>> Zast?pienie jednej rurki tak? sam? drug? z innego materia?u nie popsuje
>> dostrojenia. Ka?da przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
>> silnika dwusuwowego.
>
> 4T, 125ccm
>
Jak czterosuw, to można kombinować :)
Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
16. Data: 2013-11-18 07:07:25
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-11-17 02:07, Arbiter pisze:
> U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
> news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4@googlegrou
ps.com...
>
>> Je?li silnik dwusuwowy to wydech jest ?ci?le dopasowany do silnika.
>> Zast?pienie jednej rurki tak? sam? drug? z innego materia?u nie popsuje
>> dostrojenia. Ka?da przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
>> silnika dwusuwowego.
>
> 4T, 125ccm
>
Jak czterosuw, to można kombinować
Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
zwój przy zwoju (jak nić na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
17. Data: 2013-11-18 08:36:51
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-11-18 07:07, Adam pisze:
> W dniu 2013-11-17 02:07, Arbiter pisze:
>> U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
>> news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4@googlegrou
ps.com...
>>
>>> Je?li silnik dwusuwowy to wydech jest ?ci?le dopasowany do silnika.
>>> Zast?pienie jednej rurki tak? sam? drug? z innego materia?u nie popsuje
>>> dostrojenia. Ka?da przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
>>> silnika dwusuwowego.
>>
>> 4T, 125ccm
>>
>
> Jak czterosuw, to można kombinować
>
> Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
> zwój przy zwoju (jak nić na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
> wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.
O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozsądna, to cała idea IMHO jest
bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła
spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.
Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat
sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić
stałocieplności organizmu robić swoje".
BTW - pamiętam z b. dawnych lat, gdy zimą celowałem w kałuże, bo szpryce
wody po łydkach były jednak cieplejsze, niż opływające powietrze... ;)
Ja wiem, że postęp zawdzięczamy tym, którzy nie przyjmują do wiadomości,
że "tak się nie robi", albo że się nie da.
Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływającego
żebrowanie cylindra i głowicy.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
18. Data: 2013-11-18 08:45:00
Temat: Uzup. Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-11-18 08:36, sqlwiel pisze:
> Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
> ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat
Japończycy (podobno mądry naród) wymyślili (odkryli?), że efektywne jest
dostarczanie zewnętrznego ciepła w miejsce między splotem słonecznym, a
pępkiem. Podobno stamtąd najlepiej się rozchodzi. Od dziesięcioleci
popularne są w Japonii "osobiste podgrzewacze" pracujące na
katalitycznym spalaniu benzyny (bez wydechu), wielkości zippo, które
nosi się właśnie tam. Np:
http://www.mathaba.net/shop/pocket-heater-summary.ht
m
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
19. Data: 2013-11-18 08:58:12
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:l6caon$um0$1@usenet.news.interia.pl...
> Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
> zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
też o tym myslalem, tyle ze nagrzeje się to po 10 -15 min, a wiec w czasie w
którym juz nie potrzebuje ciepła (jezdze odcinki po 10 min) i ogrzewanie juz
mam (z chłodnicy) ale wolno sie nagrzewa
-
20. Data: 2013-11-18 21:54:07
Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
news:5289c395$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...
> O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozsądna, to cała idea IMHO jest
> bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła
koncepcja jest bardzo dobra!
> spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.
skomplikowana a przede wszystkim czasochłonna tzn grzanie zacznie działać po
10 min, moze 5, a moze 15? To jedyny problem bo potrzebuje ciepła 2 min po
odpaleniu wiec najlepszy byłby przetwornik powietrze-powietrze i taką opcję
w pierwszej kolejności rozważalem
> Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
> ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat
Ciepło bedzie dostarczane wyłącznie pod koc. Juz teraz jest dostarczane z
chłodnicy, tylko problemem jest czas bo zaczyna grzać po 3km
> sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić
> stałocieplności organizmu robić swoje".
to wymaga specjalnego ubierania się - chodzi o spodnie. I dlatego kombinuje
ogrzewanie aby jezdzic w zwyklych spodniach
> Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływającego
> żebrowanie cylindra i głowicy.
silnik jest chłodzony cieczą i ciepło z chłodnicy juz wykorzystuję bo takie
ogrzewanie mam juz zrobione:
http://arbiter.pl/galeria/mods.SH125i