  • 11. Data: 2013-11-17 02:01:44
    Temat: Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 01:45:35 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > tylko jeszcze jedna sprawa - wymiennik powietrze-powietrze kombinowałem, bo
    >
    > jeden załatwiłby mi całość i byłoby szybkie nagrzewanie - momentalne.
    >

    > Wykorzystując chłodnicę egr trzeba zastosować obieg wody, do tego
    >
    > nagrzewnicę samochodową - i układ bedzie miał sporą bezwładność - a mi
    >
    > chodzi o to by po 2 minutach od odpalenia silnika miec ciepło.
    >

    > chyba żeby przez chłodnicę egr puścić powietrze zamiast wody - ale trzeba by
    >
    > mieć jakas sprezarke która odpowiednia ilosc powietrza przepompuje.

    Jeśli silnik dwusuwowy to wydech jest ściśle dopasowany do silnika. Zastąpienie
    jednej rurki taką samą drugą z innego materiału nie popsuje dostrojenia. Każda
    przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy silnika dwusuwowego.

  • 12. Data: 2013-11-17 02:07:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    ps.com...

> [...]
    > Zastąpienie jednej rurki taką samą drugą z innego materiału nie popsuje
    > dostrojenia. Każda przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy

    4T, 125ccm

  • 13. Data: 2013-11-17 14:37:29
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 02:07:51 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > 4T, 125ccm

    Co 4T 125? jesteś debilem uważającym że jak Ty coś wiesz to znaczy ze wszyscy muszą
    to wiedzieć? I po chuj odpisujesz. To była informacja nie wymagająca odpisywania. Jak
    czterosuw to nie dotyczy jak dwusuw to nie zrobisz i nikt z wyjątkiem paru osób
    zajmujących się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.

  • 14. Data: 2013-11-17 21:42:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-17, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]
    zajmujących się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.

    Taki specjalista a nie wie co to 4T, 2T i ccm? 4T - czterotakt=czterosuw...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2013-11-18 07:06:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-17 02:07, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    ps.com...

    > 4T, 125ccm

    Jak czterosuw, to można kombinować :)

    Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
    zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
    wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2013-11-18 07:07:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 4T, 125ccm

    Jak czterosuw, to można kombinować

    Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
    zwój przy zwoju (jak nić na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest

  • 17. Data: 2013-11-18 08:36:51
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 07:07, Adam pisze:
> [...]
    > zwój przy zwoju (jak nić na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest
    > wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.

    O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozsądna, to cała idea IMHO jest
    bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła
    spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.
    Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
    ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat
    sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić
    stałocieplności organizmu robić swoje".
    BTW - pamiętam z b. dawnych lat, gdy zimą celowałem w kałuże, bo szpryce
    wody po łydkach były jednak cieplejsze, niż opływające powietrze... ;)
    Ja wiem, że postęp zawdzięczamy tym, którzy nie przyjmują do wiadomości,
    że "tak się nie robi", albo że się nie da.
    Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływającego
    żebrowanie cylindra i głowicy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-11-18 08:45:00
    Temat: Uzup. Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 08:36, sqlwiel pisze:

    > Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
    > ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat

    Japończycy (podobno mądry naród) wymyślili (odkryli?), że efektywne jest
    dostarczanie zewnętrznego ciepła w miejsce między splotem słonecznym, a
    pępkiem. Podobno stamtąd najlepiej się rozchodzi. Od dziesięcioleci
    popularne są w Japonii "osobiste podgrzewacze" pracujące na
    katalitycznym spalaniu benzyny (bez wydechu), wielkości zippo, które
    nosi się właśnie tam. Np:
    http://www.mathaba.net/shop/pocket-heater-summary.ht

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-11-18 08:58:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno
    > zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest

    też o tym myslalem, tyle ze nagrzeje się to po 10 -15 min, a wiec w czasie w
    którym juz nie potrzebuje ciepła (jezdze odcinki po 10 min) i ogrzewanie juz
    mam (z chłodnicy) ale wolno sie nagrzewa

  • 20. Data: 2013-11-18 21:54:07
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozsądna, to cała idea IMHO jest
    > bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła

    koncepcja jest bardzo dobra!

    > spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.

    skomplikowana a przede wszystkim czasochłonna tzn grzanie zacznie działać po
    10 min, moze 5, a moze 15? To jedyny problem bo potrzebuje ciepła 2 min po
    odpaleniu wiec najlepszy byłby przetwornik powietrze-powietrze i taką opcję
    w pierwszej kolejności rozważalem

    > Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
    > ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat

    Ciepło bedzie dostarczane wyłącznie pod koc. Juz teraz jest dostarczane z
    chłodnicy, tylko problemem jest czas bo zaczyna grzać po 3km

    > sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić
    > stałocieplności organizmu robić swoje".

    to wymaga specjalnego ubierania się - chodzi o spodnie. I dlatego kombinuje
    ogrzewanie aby jezdzic w zwyklych spodniach

    > Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływającego
    > żebrowanie cylindra i głowicy.

    silnik jest chłodzony cieczą i ciepło z chłodnicy juz wykorzystuję bo takie
    ogrzewanie mam juz zrobione:
    http://arbiter.pl/galeria/mods.SH125i