  • 1. Data: 2013-11-16 11:52:31
    Temat: troche w temacie dci
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    Heja
    Moja krolewna uparla sie swego czasu na clio dci.
    Z ciekawosci policzylem koszt 100km dla Nissan Bluebird '90, 2.0 benzyna
    a Clio nie pamietam ktory rok, 1.5 dci
    oliczylem wszystko co mi tylko przyszlo do glowy, co moglem wyszacowac
    (nawet dedykowane wycieraczki do clio, nie uwzglednilem wymiany turbiny,
    ktora miala miejsce)

    Wyszlo mi, ze stary rupiec to 59 zl /100km
    Clio..... 52 zl /100km (przy znacznej inwestycji początkowej w zakup
    pojazdu)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 2. Data: 2013-11-16 13:21:09
    Temat: Re: troche w temacie dci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:52:31 +0100, MarcinJM napisał(a):
> [...]
    > ktora miala miejsce)
    >
    > Wyszlo mi, ze stary rupiec to 59 zl /100km

    Rozumiem ze ostatnio, gdy ON w cenie benzyny ?
    Ja bym go zagazowal :-)

    > Clio..... 52 zl /100km (przy znacznej inwestycji początkowej w zakup
    > pojazdu)

    Ale w nissana tez byla "inwestycja".

    J.

  • 3. Data: 2013-11-16 14:43:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Ale w nissana tez byla "inwestycja".

    Nissan to "japończyk" i w nim nic się nie psuje. ;-)

  • 4. Data: 2013-11-16 15:04:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >
    > Wyszlo mi, ze stary rupiec to 59 zl /100km
    > Clio..... 52 zl /100km (przy znacznej inwestycji początkowej w zakup

    Czyli co, jeździć starym śrumpem i jeszcze do tego dopłacać?
    Kiepski interes.

  • 5. Data: 2013-11-16 15:51:56
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-16 15:04, Cavallino pisze:

> [...]

    Nieśmiało zauważę, że skoro Vincent pozwala odpisać (wpisać w koszta)
    ponad 1zł za 1 km przebiegu samochodu, to na 100% rzeczywiste koszta są
    wyższe, a nie niższe. Rozumiem, że kalkulacja Marcina ma na celu jedynie
    porównanie dwóch podobnych samochodów i nie stanowi wszystkich kosztów.

    > Czyli co, jeździć starym śrumpem i jeszcze do tego dopłacać?
    > Kiepski interes.

    Alternatywa, to dać sobie wcisnąć marketingowy kit i wziąć nówkę z
    bajerami, których się nie rozumie, nie wie po co są, nikt ich jeszcze
    nie przetestował, dają 5gr oszczędności na 1km, a które się rozsypią pół
    roku (albo 20kkm) po gwarancji. Dodać trzeba, że ta nówka w pierwszym
    roku eksploatacji straci na wartości 30%.
    To dopiero interes!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-11-16 17:42:36
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-16 13:21, J.F. pisze:

    > Rozumiem ze ostatnio, gdy ON w cenie benzyny ?
    > Ja bym go zagazowal :-)

    W zeszlym roku.

    > Ale w nissana tez byla "inwestycja".

    tak: 1000zl :)

  • 7. Data: 2013-11-16 17:51:15
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    .pl...

    > Czyli co, jeździć starym śrumpem i jeszcze do tego dopłacać?

    Bardziej chodzi o to, ze róznice w koszcie przejchania 1 km nie są
    jakies powazne.
    Ja zawsze jezdziłem "trupami" (w nowszych zawze wku**ly mnie dziesiatki
    lampeczek, swiatelek i mrugadelek i piszczałek) byla zona wolala nowe.

    Tylko, ze ja jezdze i mam tych samochodow kilka na rozne przypadlosci
    (rajdowka, terenowka, dupowoz, garbus, motocykl) a ona kupuje turbiny w
    cenie mojego samochodu ;)

    Prawda jest rowniez taka, ze szkoda mi kasy na nowy (nowszy 2-3 letni)
    samochod

    Śrump ma tą przewagę, że bez zalu wywozi sie go na złom.

  • 8. Data: 2013-11-16 18:03:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-16 17:51, Użytkownik MarcinJM napisał:

    > Prawda jest rowniez taka, ze szkoda mi kasy na nowy (nowszy 2-3 letni)
    > samochod
    >
    > Śrump ma tą przewagę, że bez zalu wywozi sie go na złom.

    Na złom tak często nie wywozisz ale jak gdzieś ktoś na parkingu
    lakier porysuje czy blachę wgniecie to człowiek wzrusza ramionami,
    wsiada, odpala i jedzie bez niepotrzebnych skoków ciśnienia i
    pomstowania na jełopa co nam taki fajny samochodzik uszkodził.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-11-16 18:37:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 17:42:36 +0100, MarcinJM napisał(a):
    > tak: 1000zl :)

    I starczy na .. dwa lata ?

    Zaraz ... klime ma ?

    J.

  • 10. Data: 2013-11-16 18:43:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:52:31 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > a Clio nie pamietam ktory rok, 1.5 dci

    Nieco się naprzeglądałem ostatnio różnych danych to mogę powiedzieć że:

    kangoo 1,5l dCi pali średnio 5l/100
    kangoo na benzynę o podobnej mocy pali średnio 7l/100

    Przy przebiegu rocznym 10 tys spali się rocznie za 1100zł więcej
    benzyniakiem. Ciężko tyle nadrobić w innym sektorze wydatków. A przebieg
    wziąłem minimalny...
    Ja tam kupuje diesla :)

    --
    Jacek