  • 1. Data: 2013-11-15 19:00:06
    Temat: 5W40 kontra 5W30
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam
    syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza praca silnika
    na oleju syntetycznym 5W30?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2013-11-15 19:45:56
    Temat: Re: 5W40 kontra 5W30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości grup
    >Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale
    >zalewam syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza
    >praca silnika na oleju syntetycznym 5W30?

    Niby za rzadki jak juz sie silnik rozgrzeje, a szczegolnie w upalne
    lata na szybkiej autostradzie.

    Podejrzewam ze nic sie nie stanie, ale jak sie jednak stanie ...
    bedziesz sobie w brode plul.
    lej 40, skoro tak zalecaja.

    J.

  • 3. Data: 2013-11-15 20:03:42
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał

    > wlej 40, skoro tak zalecaja.

    Czyżbyś uważał, że producent silnika dobrał właściwy olej do
    swojego produktu ???
    To naprawdę odosobnione twierdzenie na PMSie.
    No chyba, że to żart..
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2013-11-16 09:02:27
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam
    > syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza praca silnika
    > na oleju syntetycznym 5W30?

    w codziennej, normalnej eksploatacji imho zadnej...
    chyba ze palujesz silnik na torze w ekstremalnych warunkach... a i tam
    pewnie roznice trudno zauwazalne

  • 5. Data: 2013-11-16 11:03:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 09:02:27 +0100, misiek napisał(a):

    > Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    >

    > w codziennej, normalnej eksploatacji imho zadnej...
    > chyba ze palujesz silnik na torze w ekstremalnych warunkach... a i tam
    > pewnie roznice trudno zauwazalne

    Tam już różnice jak najbardziej zauważalne, tzn. mierzalne.

    Jak już zjeżdżasz z tego toru i silnik chodzi na wolnych obrotach, to od
    letniej klasy lepkości bardzo zależy ciśnienie oleju.

    Na takim 5W30, po ostrzejszej jeździe, na wolnych obrotach ciśnienie lubi
    spaść bardzo nisko, bywa że się kontrolki ciśnienia zapalają.
    Oczywiście wszystko zależy też od konstrukcji - czy ma chłodnicę oleju,
    jaką itd...

  • 6. Data: 2013-11-16 11:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 20:03:42 +0100, Hinek napisał(a):
    > Użytkownik "J.F" napisał
    >>
    > Czyżbyś uważał, że producent silnika dobrał właściwy olej do
    > swojego produktu ???
    > To naprawdę odosobnione twierdzenie na PMSie.

    Nie, nie twierdze ze dobral najlepiej ... ale skoro czlowiek nie
    dysponuje flota pojazdow do testow ani laboratorium olejowym, to jak
    moze dobrac lepiej ?

    Poza tym zauwaz ze nie napisalem "nie lej 5W, skoro producent zaleca
    10W" :-)

    No i tak prawde mowiac ... producent powinien dobrac olej tak, aby
    silnik przejechal dlugo, ale nie za dlugo. 220 kkm moze byc w sam raz.

    No i teraz nacisk na spalanie, ekologie - producent moze tak dobrac
    aby dobrze wypasc, pieprzyc ze silnik 200kkm nie dociagnie, wazne aby
    gwarancje przetrwal.

    J.

  • 7. Data: 2013-11-16 12:37:09
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam
    > syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza praca silnika
    > na oleju syntetycznym 5W30?

    Właściwie żadnego. Chyba, że go katujesz albo podróżujesz w bardzo wysokich
    temperaturach.
    Pamiętaj, że nie wszystkie oleje 5W... to pełne syntetyki.