  • 21. Data: 2010-03-22 00:46:58
    Temat: Re: Układ rejestrujący wskazania wiatromierza
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-21 03:05, Arkadiusz Dymek pisze:

    > Czemu nieodżałowanego? Przecież on żyje.

    Brakuje go na codzień w telewizji. :)
    I nie mówię o reklamie marketu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2010-03-22 06:39:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Pomyłka, niestety tylko na 2kB max z tego samego typu. Może sa większe o
    > identycznym układzie elektrycznym, ale AT24Cxx Atmela to chyba tylko do
    > 2kB. Może niech się wypowie ktoś obeznany z eepromami na I2C.

    O 24C1024B słyszał? Jak mało to możesz połączyć takie 4 nadając im różne
    adresy za pomocą linii A0-A1 i masz 512KB.

  • 23. Data: 2010-03-22 06:39:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zaprojektować, a następnie wykonać wiatromierz wraz z układem
    > rejestrującym wartości w określonych interwałach czasowych. Już
    > tłumaczę, o co dokładnie mi chodzi.

    ATMEGA8, względnie ATMEGA16 (4-8 zł) i pamięć eeprom np. na magistrali I2C
    24C1024 (128K - jakieś 10 zł). No i może jeszcze 2 kwarce np. 16 MHz i 32768
    Hz.

  • 24. Data: 2010-03-22 09:14:20
    Od: p...@p...onet.pl

    > Jeżeli chodzi o mnie, to sam wpadłem na ten pomysł. Z Internetu zgapiłem
    > tylko patent z płytą CD oraz częścią napendu optycznego.

    znalazlem fotke starej wersji wiatromierza:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/img_
    2854_1_3951.jpg

    na stronie 290-tej
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125-8672.ht
    ml

    Teraz mam lepsza wersje. Te gorny drut ktory robi za piaste zamienilem na
    przewiercona sklejke polakierowana lakierem do parkietow.
    Pileczki podziurawilem w "dnie" i tamtedy przewloklem ramiona.

    Calosc polakierowalem lakierem parkietowym i tak sie kreci juz 2 lata i nie
    widac aby gnilo od deszczu i slonca.
    Moze zrobie druga aktualna fotke...

    A co do inicjalnego posta to albo sie zdecydujesz na proste tanie rozwiazanie
    albo bedziesz musial zaznajomic sie z mikrokontrolerami.
    Polecam zestaw atmega128 i ksiazke http://www.btc.pl/?id_prod=65500
    mozna ja sciagnac z kiosku ale naprawde polecam kupic. Bardzo dobra pozycja,
    przyklady dzialaja od razu a uklady sa przejrzyste i bardzo pozyteczne.
    Jak sobie takie cos zmontujesz to pobor pradu bedzie znikomy a pozytek ogromny.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 25. Data: 2010-03-22 20:52:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-22 07:39, Marcin Wasilewski pisze:

    > ATMEGA8, względnie ATMEGA16 (4-8 zł) i pamięć eeprom np. na magistrali I2C
    > 24C1024 (128K - jakieś 10 zł). No i może jeszcze 2 kwarce np. 16 MHz i 32768
    > Hz.

    Zamiast pamięci szeregowej EEPROM można zastosować pamięć Atmel
    DataFlash z szeregową magistralą SPI. Zaletą jest dużo większa pojemność
    (od 1 do 8 MB), a w miarę małe pamięci (AFAIR do 2MB) są w obudowie
    8-nóżkowej.

    Jeżeli potrzeba jeszcze więcej miejsca - pozostaje podłączenie karty SD
    (albo microSD). Obsłuży ją bezproblemowo ten sam mały Atmelek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2010-03-23 00:15:14
    Od: Piotr <z...@g...com.bez.tego>

    Dnia 22-03-2010 o 10:14:20 <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przyklady dzialaja od razu a uklady sa przejrzyste i bardzo pozyteczne.
    > Jak sobie takie cos zmontujesz to pobor pradu bedzie znikomy a pozytek

    Nawet licznik mamy taki sam :P Gdzie jest magnes na tym zdjęciu, co
    podesłałeś? Bo czujnik widać bez problemu.

    Co do zastosowania technologicznego, to wydaje mi się, że póki co będzie
    to zwykły licznik rowerowy. Niedługo chciałem zacząć pomiary, a nie ma
    czasu na naukę AVG. Czekają mnie jeszcze 3 książki do przeczytania i
    przyswojenia, więc za mikrokontrolery wezmę się po nich.

    W każdym razie dziękuję za wszelkie pomysły i sugestie. Jak tylko będę
    bardziej obeznany w temacie, zrobię profesjonalny logger dla wiatromierza.

    --
    Piotr AKA Zbój
    z...@g...com.bez.tego

  • 27. Data: 2010-03-23 08:11:41
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mozna wykorzystac do tego celu tarczke i optotranzystory ze starej myszki
    > komputerowej.

    prościej chyba wybebeszyc silnik z napędu cd
    i skorzystać z czujnika położenia jaki tam jest zaimplementowany
    a od razu masz załatwionę kwestie łożyskowania

  • 28. Data: 2010-03-23 08:20:21
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Dnia 22-03-2010 o 10:14:20 <p...@p...onet.pl> napisał(a):
    >

    > Nawet licznik mamy taki sam :P Gdzie jest magnes na tym zdjęciu, co
    > podesłałeś? Bo czujnik widać bez problemu.

    Magnes jest na pionowej osce na wysokosci czujnika. magnes neodymowy, wałeczek.
    Wywierciłem dziure tak aby magnes ciasno wchodzil. Podczas malowania dzirke
    zapaćkałem lakierem i magnes do niej wepchnąłem.

> [...]
    >
    > W każdym razie dziękuję za wszelkie pomysły i sugestie. Jak tylko będę
    > bardziej obeznany w temacie, zrobię profesjonalny logger dla wiatromierza.

    Powodzenia. Z mojej strony jeszcze dodam ze warto zrobic pomiary przed
    inwestycją. MEW-a domowej roboty jest dosyc droga (minimum 2kzl przy duzych
    zasobach czasu i złomu w szopie) a moce uzyskuje sie niewielkie.
    Jak sie postarasz i masz dobre warunki to ci sie oplaci ale jesli popelnisz
    jakis babol to ledwo wyjdziesz na zero (i to po paru latach) albo bedziesz mial
    srednio drogie hobby :).

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 29. Data: 2010-03-25 13:37:34
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Piotr pisze:
    > Chciałbym tak skalibrować wyżej opisany wiatromierz z jakimś
    > rejestratorem danych, aby pozostawiony na kilka miesięcy zbierał dane o
    > średnich dobowych prędkościach wiatru. Czy jest to wykonalne? Najlepiej
    > stosunkowo niewielkim kosztem.

    A to chodzi o jakieś bardzo specyficzne miejsce pomiarowe ? Nie da się
    skorzystać z danych choćby IMiGW ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2010-04-01 14:03:18
    Od: Piotr <z...@g...com.bez.tego>

    Dnia 25-03-2010 o 15:37:34 PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > A to chodzi o jakieś bardzo specyficzne miejsce pomiarowe ? Nie da się
    > skorzystać z danych choćby IMiGW ?

    Tak, chodzi o bardzo specyficzne miejsce.

    --
    Piotr AKA Zbój
    z...@g...com.bez.tego