  • 11. Data: 2011-12-17 11:37:53
    Temat: Re: UPS na 2-3 godziny pracy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 12:22:47 +0100, Bydlę napisał(a):

    > A laptop? Dociągają do 10 godzin na bateriach...

    Nie lubie laptopow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2011-12-17 12:20:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2011 12:34:54 +0100, januszek napisał(a):

    > Tak, jednak to co wypluwa z siebie taki generator jest tak paskudne, ze
    > po drodze potrzebny jest porzadny ups ;)

    Inwertorowy generator tez?

    Zreszta mam UPS.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2011-12-17 13:04:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisa?(a):

    > Inwertorowy generator tez?

    Byc moze ceny spadly bo w czasach kiedy sie tym interesowalem to takie
    generatory zaczynaly kosztowac od ok 2k zl :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 14. Data: 2011-12-17 13:42:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2011 14:04:59 +0100, januszek napisał(a):

    > Byc moze ceny spadly bo w czasach kiedy sie tym interesowalem to takie
    > generatory zaczynaly kosztowac od ok 2k zl :)

    http://allegro.pl/inwertorowy-generator-pradotworczy
    -2000-w-silent-i1984465360.html

    Co prawda mocy nominalnej nie podali, ale jesli maks. to 2 kW, to pewnie z
    polowe tego uciagnie. No i dwusuw, wiec bedzie kopcic, ale to sie tez da
    zalatwic (np. spiro + wentylator).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2011-12-17 14:17:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    t...
    > Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    > przecietnego peceta z monitorem?
    >
    > Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
    > akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    http://www.moeller.pl/ups
    Największy ma 11 kVA + możliwość dokupienia dodatkowych akumulatorów.

  • 16. Data: 2011-12-17 14:58:00
    Od: Zbychu <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl>

    A może takie rozwiązanie: akumulator samochodowy z przetwornicą i do
    tego podłączony UPS. Myślę że z przebiegu prostokątnego z przetwornicy
    UPS byłby w stanie zrobić pełny sinus, a czas pracy wzrósłby do
    kilkunastu godzin.

    Nie próbowałem, to tylko teoria.

    --
    Zbychu

  • 17. Data: 2011-12-17 15:02:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisa?(a):

> [...]

    > polowe tego uciagnie. No i dwusuw, wiec bedzie kopcic, ale to sie tez da

    To jest chińska zabawka udająca generator... Tu znajdziesz ostrzezenie
    przed produktami tej firmy, opublikowane przez policję austriacką:
    http://vbgv1.orf.at/stories/381002

    ps. dodają saperkę, chyba żebyś się mógł z rozpaczy okopać ;)

    j.

  • 18. Data: 2011-12-17 15:04:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 15:58:00 +0100, Zbychu napisał(a):

    > Nie próbowałem, to tylko teoria.

    ???

    12 Ah w zwyklym UPS-ie starcza na kilka minut, a 40-60 Ah z samochodowego
    akumulatora ma starczyc na kilkanascie godzin?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2011-12-17 15:06:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2011 16:02:12 +0100, januszek napisał(a):

    > To jest chińska zabawka udająca generator... Tu znajdziesz ostrzezenie
    > przed produktami tej firmy, opublikowane przez policję austriacką:
    > http://vbgv1.orf.at/stories/381002

    Wolalbym rzetelny test, a nie placze nadopiekunczej unijnej policji.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2011-12-17 16:03:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 16.12.2011 16:52, Maciek pisze:

    > Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    > przecietnego peceta z monitorem?
    najtańsze rozwiązanie to zakup sprawnego pustego upsa typu APC Smart
    1000 lub wiekszy. powinien kosztować 50 -100zł. Do niego mieszczą się
    dwa akumulatory 12V18 Ah. Vipowy są tanie, ale po pół roku mają połowę
    wspomnianej pojemności. Albo kup porządne żelki, albo jak masz możliwość
    kup 2 aku do malucha. znaczy 35Ah w norauto (w zesłym roku były po 99zł)
    W sieci znajdziesz programy do ewentualnej korekty urządzenia - zeby
    dobrze Cię informowało jak długo pociągnie na akumulatorach.
    Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając
    w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
    ToMasz