  • 1. Data: 2011-12-16 15:52:26
    Temat: UPS na 2-3 godziny pracy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    przecietnego peceta z monitorem?

    Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
    akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-12-16 16:16:07
    Temat: Re: UPS na 2-3 godziny pracy
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    APC Smart 1000 starcza na godzinę przeciętnemu E4500 z 2GB ram i monitorem
    22 cale.
    3 godziny to już UPS z możliwością podłączenia zewnętrznego pakietu
    akumulatorów. Chyba lepiej agregat prądotwórczy.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-12-16 18:16:41
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Irokez* wrote in <news:4eeb6ec9$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>:
> [...]
    > 3 godziny to już UPS z możliwością podłączenia zewnętrznego pakietu
    > akumulatorów. Chyba lepiej agregat prądotwórczy.

    Hmmm... ja mam P3T i monitor 21 cali i Back-UPS 550 starcza mi na 7 minut :)

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 4. Data: 2011-12-16 18:41:33
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Maciek:

> [...]

    > akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    Najlepiej wybrać jakiś markowy używany UPS o mocy odpowiadającej potrzebom
    i dokupić do niego odpowiednią ilość akumulatorów. Będą się dłużej ładowały,
    ale się naładują.

    Jako że akumulatory żelowe są dwukrotnie droższe od samochodowych, można też
    zrobić tak, żeby kupić UPS zapewniający podtrzymanie przez powiedzmy 30 minut
    i akumulator samochodowy na resztę czasu. I wtedy jak komputer zacznie być
    zasilany z UPS-a dołączyć do układu akumulator samochodowy, pamiętając, aby
    od razu go odłączyć, kiedy powróci napięcie sieci. A akumulator samochodowy
    ładować jakimś zwykłym prostownikiem.

  • 5. Data: 2011-12-16 22:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2011 16:52:26 +0100, Maciek napisał(a):
    > Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    > przecietnego peceta z monitorem?
    > Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
    > akumulatorem samochodowym.

    Czeste te przerwy ? akumulatory rozruchowe nie lubia glebokiego
    rozladowania.

    > Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    UPSy z dodatkowymi akumulatorami sa, a i dolaczenie dodatkowych do malego
    nie jest specjalnym problemem ... o ile nie jest zbyt inteligentny.
    Dobrze go przewymiarowac, bo te male to moga byc i w elektronice
    dostosowane do 15 minut pracy pelna moca .. ale jakby co to sa i
    przetwornice roznej mocy.

    http://www.eta.com.pl/?pl,produkty,_UPSY,_ID_KAT_PRO
    D=04

    J.

  • 6. Data: 2011-12-17 10:38:28
    Od: sumar <s...@o...eu>

    J.F.:

> [...]
    > Dobrze go przewymiarowac, bo te male to moga byc i w elektronice
    > dostosowane do 15 minut pracy pelna moca .. ale jakby co to sa i

    Lepiej coś takiego: http://u.42.pl/2HrO

    Podejrzewam, że nawet połowa z tych 840W nie będzie potrzebna, więc będzie
    trzymać dłużej, a jako że jest tak mocny, może pracować dłuższy czas, bo
    co to za pobór powiedzmy 300W dla UPS 840W. Tylko trzeba będzie sprawdzić
    ile trzyma na tych 2x12Ah i odpowiednio dokupić. Do UPS-ów ETA można
    spokojnie dokładać akumulatory. Mój główny komputer jest zabezpieczony
    UPS-em ETA 520, który oryginalnie ma tylko 1 akumulator 7Ah. Ja dołożyłem
    jeszcze 4 takie (bo przypadkiem mi wpadły w ręce) i dokupiłem jeden 12Ah.
    I mój komputer z monitorem 17" LCD przy pełnym obciążeniu długo trzyma.
    Nie wiem ile dokładnie, bo jeszcze nie było aż tak długiej przerwy w
    dostawie prądu. Ale 2 godziny na pewno.

  • 7. Data: 2011-12-17 10:55:42
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 16/12/2011 15:52, Maciek wrote:

> [...]
    > akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    Co oznacza `przecietny pecet`?
    http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.c
    fm?base_sku=sua1000i
    (na dole wykres).

    Tu masz przykład 1000VA APC, przy 100W pociągnie może 1.5h...
    Znając życie, jednak Twój komputer z monitorem pociągnie troszkę więcej
    i zejdzie do 40minut.
    Mieszanie akumulatorami? Możesz pewnie dołączać akumulatory, jednak
    może mieszkasz w domku? Generator mały i tyle.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2011-12-17 11:17:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 10:55:42 +0000, DooMiniK napisał(a):

    > Generator mały i tyle.

    No wlasnie, chyba jednak stanie na agregacie, bo koszt kilku akumulatorow
    60-70 Ah to dobrze ponad tysiac zlotych, a prosty generator mozna miec za
    mniej.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2011-12-17 11:22:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-16 15:52:26 +0000, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    > przecietnego peceta z monitorem?

    A laptop? Dociągają do 10 godzin na bateriach...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-12-17 11:34:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisa?(a):

    > No wlasnie, chyba jednak stanie na agregacie, bo koszt kilku akumulatorow
    > 60-70 Ah to dobrze ponad tysiac zlotych, a prosty generator mozna miec za
    > mniej.

    Tak, jednak to co wypluwa z siebie taki generator jest tak paskudne, ze
    po drodze potrzebny jest porzadny ups ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"