  • 41. Data: 2013-10-14 18:56:48
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Źle zgadujesz...

    > Jakie 220?

    > Nie ma 3V
    > Jest 12V, 5V, 3,3V (jest jeszcze -12V, ale nie jest wykorzystywany).

    Trochę się czepiasz tych napięć :) A -12V jest wykorzystywane w
    niektórych kartach pomiarowych i innych dedykowanych (np. systemy
    rejestracji rozmów telefonicznych)

    > I kto by chciał płacić za taki bajer w zasilaczu? To nie tylko złącze na
    > 12V...

    Ja bym zapłacił, zwłaszcza że niektóre zasilacze potrafią kosztować
    nawet tysiąc złotych (np. hotswapowe w serwerach). Nie sądzę by bardzo
    podniosłoby to koszt zasilacza.

    > Źle zgadujesz.

    A nie uważasz że zmniejszy się straty? Czy też spodziewasz się dużo
    mniejszego wzrostu?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2013-10-14 19:15:12
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:31, inny punkt siedzenia... pisze:

    > tak upsy znane z "łatwości" wymiany akumulatorów...

    Dla mnie to nie wada, bo jak często wymienia się akumulatory? Mają dobry
    soft do monitorowania, dobrą elektronikę (działa ze wszystkimi
    zasilaczami) i panel informacyjny o stanie urządzenia i zasilania.

    K.

    PS: W swoim UPS-ie akumulatorów jeszcze nie musiałem wymieniać, a mam go
    już kilka lat. W ciągu tego czasu były już zaniki napięcia i dłuższe
    przerwy w dostawie prądu, w czasie których UPS sprawował się znakomicie.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 43. Data: 2013-10-14 20:29:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Oddałem UPSa bez problemu. Wziąłem droższego 800VA (420W). Spróbowałem od
    razu. Niestety nie podtrzymał napięcia nawet sekundy. Pocieszam się, że nie
    był naładowany. Teraz jest ładowany na ful. Zielona kontrolka naładowania
    już świeci, ale jeszcze go ładuję. Dam mu jeszcze 1,5h. Jeśli nie będzie
    efektu to chyba zostawię na noc.

  • 44. Data: 2013-10-14 20:29:51
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > I kto by chciał płacić za taki bajer w zasilaczu? To nie tylko złącze na
    > 12V...

    Mysle, ze wszyscy ci, co teraz musza kupic UPSy. Ja bym z pewnoscia taki
    zasilacz wybral.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 45. Data: 2013-10-14 20:36:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-14 20:29, neelix pisze:
> [...]
    > naładowania już świeci, ale jeszcze go ładuję. Dam mu jeszcze 1,5h.
    > Jeśli nie będzie efektu to chyba zostawię na noc.

    Jakiej firmy i jaki to dokładnie model?

  • 46. Data: 2013-10-14 20:47:09
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 20:29:10 +0200, neelix napisał(a):

    > Niestety nie podtrzymał napięcia nawet sekundy. Pocieszam się, że nie
    > był naładowany.

    Glupszego procesu myslowego nie mogles wykombinowac?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 47. Data: 2013-10-14 20:56:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    > Jakiej firmy i jaki to dokładnie model?

    Tej samej -Trust. Obecnie innych nie mają. Model 17938. Instrukcja jest
    dziadowska. W poprzedniej była tabelka z mocami, czasami, napięciami. Na
    kartce w sklepie przeczytałem, że ma trzymać ok. 10'. Nie wiem skąd oni to
    wzięli, bo w instrukcji nie ma ani słowa. Lepszy UPS to koszt powyżej 500
    zł. Na razie chcę zakupu po minimalnych kosztach.

    neelix

  • 48. Data: 2013-10-14 20:56:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    > Trochę się czepiasz tych napięć :) A -12V jest wykorzystywane w niektórych
    > kartach pomiarowych i innych dedykowanych (np. systemy rejestracji rozmów
    > telefonicznych)

    Temu napisałem, że się nie używa (wykorzystuje go specyficzny sprzęt i zasilacze
    dają ok ~0,5A (a więc mało).

    > Ja bym zapłacił, zwłaszcza że niektóre zasilacze potrafią kosztować nawet
    > tysiąc złotych (np. hotswapowe w serwerach). Nie sądzę by bardzo podniosłoby
    > to koszt zasilacza.

    Rozumiem, że chcesz, aby podłączać bezpośrednio napięcie z akumulatora
    (13,5-13,8V)? To w środku zasilacza musi być zasilacz buforowy (obsługujące te
    napięcie).

    > A nie uważasz że zmniejszy się straty? Czy też spodziewasz się dużo mniejszego
    > wzrostu?

    Zmniejszy, ale czy ma sens? Prawo Ohma znasz?

  • 49. Data: 2013-10-14 20:58:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Glupszego procesu myslowego nie mogles wykombinowac?

    Nie. Został mi tylko zwrot. Pozwolisz, że się trochę połudzę?

    neelix

  • 50. Data: 2013-10-14 21:43:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam starego kompa na zasilaczu ATX-230 PA i do tego UPS Lestar MDX-500.
    > Wymieniłem komputer na nowy z zasilaczem Chieftec GPS-400AA-101A.

    Miałem ten zasilacz 5 lat na serwerze, potem przestał się włączać, "spuchł"
    kondensator elektrolityczny.
    Ale do rzeczy. Można go przerobić, żeby działał z każdym UPS'em, sposób
    znajdziesz na elektrodzie, wystarczy dolutować kondensator 200uF/400V w
    odpowiednie miejsce. U mnie z taką przeróbką działał z UPSem APC Back 700VA
    5 lat.
    Ogólnie to wina projektantów zasilaczy, którzy nie uwzględnili, że starsze
    UPSy mają przebieg różny od sinusoidalnego. ;-)
    Na szczęście układ aktywnego PFC można wyłączyć. ;-)