  • 1. Data: 2013-10-13 12:35:18
    Temat: Czy grzejący się modem może powodować zwiechy kompa?
    Od: Gajos <c...@t...com>

    Nie mam pojęcia co się dzieje, ale nagle ni z tego ni z owego zaczął mi
    się przywieszać mój PC-et. Pytam o modem, bo zbiegło się to dokładnie z
    momentem kiedy w UPC przeszedłem z 60 Mbitów na 120 Mbitów.

    Zwiechy są z cyklu tych, z którymi ostatnio miałem do czynienia może z
    15 lat temu... Nagle po prostu przestaje działać myszka i klawiatura tak
    że nic nie jestem wstanie zrobić i tylko reset na obudowie pozostaje.
    Żadnych błędów, niebieskich ekranów, po prostu PYK i wisi... Nawet jak
    miałem odpalonego Winampa i słuchałem muzy, to on nadal gdzieś tam w tle
    działał...

    Modem mam Thomsona (z Wi-Fi) U-TWG870U(EU), użytkownicy UPC pewnie
    wiedzą o czym mówię (w necie sporo negatywnych opinii o nim krąży).
    Pytanie czy to w ogóle możliwe aby modem powodował takie przywieszenia?
    Wcześniej w ogóle nie zwracałem na niego uwagi, bo i nie było takiej
    potrzeby. Teraz sprawdziłem, no i rzeczywiście potrafi się nieźle grzać,
    ale żeby wieszało to kompa? No rozumiem jeszcze, że sieć odetnie czy
    coś, ale takie zachowanie?

    A może to czysty przypadek i coś innego dziwnym zbiegiem okoliczności
    nawaliło? Od razu mówię, że odkurzyłem specjalnie kompa, itp. itd.
    Wentylację ma dobrą, przez kilka lat nie było mowy w ogóle o żadnych
    tego typu zwiechach. Z tego co kojarzę to wieszał mi się do tej pory w
    momencie korzystania z FireFoxa, a miałem jakieś problemy z wtyczką
    flashową Adobe Shockwave. Może to to?

    Z góry dzięki za pomoc,

    GJS

  • 2. Data: 2013-10-13 12:38:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-13 12:35, Gajos pisze:
> [...]
    > tego typu zwiechach. Z tego co kojarzę to wieszał mi się do tej pory w
    > momencie korzystania z FireFoxa, a miałem jakieś problemy z wtyczką
    Raczej bym stawiał na spuchnięte kondensatory w zasilaczu/na płycie, co
    losowo przy większym obciążeniu cpu (które flash lubi generować)
    powoduje zwis.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-10-13 13:16:10
    Od: Gajos <c...@t...com>

    W dniu 2013-10-13 12:38, BartekK pisze:

    > Raczej bym stawiał na spuchnięte kondensatory w zasilaczu/na płycie, co
    > losowo przy większym obciążeniu cpu (które flash lubi generować)
    > powoduje zwis.

    W 3 letnim, "normalnie" użytkowanym (żadnych podkręceń, nocnego
    ściągania torrentów, itp. itd.) sprzęcie?

    --
    GJS

  • 4. Data: 2013-10-13 16:01:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gajos" napisał w wiadomości grup
    > W 3 letnim, "normalnie" użytkowanym (żadnych podkręceń, nocnego ściągania
    > torrentów, itp. itd.) sprzęcie?

    Skoro go nie czyściłeś regularnie to co się dziwić?

  • 5. Data: 2013-10-13 21:59:20
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 13-10-2013 12:35, Gajos pisze:
    > Nie mam pojęcia co się dzieje, ale nagle ni z tego ni z owego zaczął mi
    > się przywieszać mój PC-et. Pytam o modem, bo zbiegło się to dokładnie z
    > momentem kiedy w UPC przeszedłem z 60 Mbitów na 120 Mbitów.

    Wszystko może. Ja już nie takie rzeczy widziałem. Było tak, że korki coś
    cały czas wywalało. No i rozebrałem jedno gniazdko, nic w nim dziwnego
    nie widziałem, ale dokręciłem i już nie wywala. Tak że ja się tylko
    kobiet boję, bo one są skłonne do wszystkiego. Golić mi się kazały nad
    kiblem, bo się kran zatykał. Wsypałem "Kreta", ale czy powodem zatykania
    się syfonu miały by być włosy z golenia?!

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2013-10-13 23:10:34
    Od: Gajos <c...@t...com>

    W dniu 2013-10-13 21:59, Zakonspirowany pisze:

> [...]
    > kiblem, bo się kran zatykał. Wsypałem "Kreta", ale czy powodem zatykania
    > się syfonu miały by być włosy z golenia?!

    Jak "wszystko może" to jak tu Panie zdiagnozować przyczyny takiego
    zachowania? :)

    PS. Tak wie, że zasilacz, wiem że kurz, wiem że przegrzewanie się, itp.
    itd. no nie mam kompa od wczoraj, ALE wg. mojej najlepszej wiedzy to
    wszystko powinno być OK, no żadnych innych oznak bowiem nie zauważyłem.
    Gry chodzą normalnie, filmy oglądam i się nic nie wiesza. Na razie
    odinstalowałem w cholerę wszystko od Adobe i będę monitorował postępy :)
    Bardziej chodziło mi czy z technicznego punktu widzenia modem może w
    ogóle wpływać na coś takiego jak zwiechy, toż to przecież podłączone
    jest "tylko" przez kabel sieciowy...

    --
    GJS

  • 7. Data: 2013-10-13 23:29:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-13 13:16, Gajos pisze:

    > W 3 letnim, "normalnie" użytkowanym (żadnych podkręceń, nocnego
    > ściągania torrentów, itp. itd.) sprzęcie?
    Jeśli zasilacz z serii "codegenopodobnych" jak ibox, L&C, biedny feel,
    czy inne pentagramy takeme itp - to wcale nic dziwnego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-10-14 17:53:48
    Od: Gajos <c...@t...com>

    W dniu 2013-10-13 23:29, BartekK pisze:

    > Jeśli zasilacz z serii "codegenopodobnych" jak ibox, L&C, biedny feel,
    > czy inne pentagramy takeme itp - to wcale nic dziwnego.

    Nope, wszystkie podzespoły markowe, dobrej jakości, dlatego nawet o tym
    nie wspominałem. Zasiłka OCZ ModXStream Pro 600W 80+.

    --
    GJS

  • 9. Data: 2013-10-14 18:57:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-14 17:53, Gajos pisze:

    > Nope, wszystkie podzespoły markowe, dobrej jakości, dlatego nawet o tym
    > nie wspominałem. Zasiłka OCZ ModXStream Pro 600W 80+.

    Akurat zasilacze OCZ to bez rewelacji - poza designem, kolorowymi
    wtyczkami, odpinanymi kablami w oplocie nylonowym, itp bajerami - to
    technicznie tak średnio, z 7 (?) miałem ze 4 padaczki - właśnie
    kondensatory, nawet po 2 latach... poza tym piszczenie, wentylator
    terkoczący itp.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-10-14 22:15:41
    Od: Gajos <c...@t...com>

    W dniu 2013-10-14 18:57, BartekK pisze:

> [...]
    > technicznie tak średnio, z 7 (?) miałem ze 4 padaczki - właśnie
    > kondensatory, nawet po 2 latach... poza tym piszczenie, wentylator

    OK, a jakie polecasz? Chieftec standardowo? Czy Be Quite'y teraz na topie?

    --
    GJS