  • 1. Data: 2013-10-13 12:35:29
    Temat: UPS kontra komputer.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Mam starego kompa na zasilaczu ATX-230 PA i do tego UPS Lestar MDX-500.
    Wymieniłem komputer na nowy z zasilaczem Chieftec GPS-400AA-101A. Od samego
    początku korzystania z nowego kompa UPS Lestar wyłączał się natychmiast po
    zaniku napięcia sieci. Stary UPS, nowy komp - trudno.Po dłuższym czasie
    kupiłem wreszcie nowego UPSa Trust 1000 VA a ten niestety wytrzymuje
    zaledwie 57 sekund! Ładowany 2 razy po 10-12 godzin, bez poprawy. Zawsze 57
    sekund. Podłączyłem więc podejrzanego o zależenie się na półce sklepowej i
    gotowego do reklamacji Trusta (zaraz po tych 57s) do starego kompa i o dziwo
    utrzymał jeszcze zasilanie przez 20 minut! Wina zasilacza? Poradźcie coś, bo
    mam niby porządny zasilacz, 2 UPSy i nadal nie mam zabezpieczenia.

    neelix

  • 2. Data: 2013-10-13 14:08:31
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Wina zasilacza? Poradźcie coś, bo mam niby porządny zasilacz, 2 UPSy
    > i nadal nie mam zabezpieczenia.

    Masz zasilacz z aktywnym PFC i UPS dający trapez na wyjściu. Skutek
    jest taki, jak piszesz.

  • 3. Data: 2013-10-13 15:19:13
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-10-13 14:08, mappl wrote:

    > Masz zasilacz z aktywnym PFC i UPS dający trapez na wyjściu. Skutek jest
    > taki, jak piszesz.

    Jak zatem powienien byc opisany UPS, zeby wszystko bylo ok?
    Czy taki model pojdzie rowniez ze starszymi typami zasilaczy?

  • 4. Data: 2013-10-13 15:42:01
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mappl" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Masz zasilacz z aktywnym PFC i UPS dający trapez na wyjściu. Skutek jest
    > taki, jak piszesz.

    To po co produkują takie UPSy skoro nie dają sobie rady? UPS to dodatek do
    kompa a nie odwrotnie. Ostatni dużo nowszy od starego. Dać inny zasilacz?
    neelix

  • 5. Data: 2013-10-13 15:51:00
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > To po co produkują takie UPSy skoro nie dają sobie rady? UPS to dodatek do
    > kompa a nie odwrotnie. Ostatni dużo nowszy od starego. Dać inny zasilacz?

    ja tak przy okazji, dla porównania mi orvaldi 2000VA podtrzymuje 40 minut...
    zasilacz ze specjalnie wybranym pasywnym pfc...

  • 6. Data: 2013-10-13 15:53:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Mam starego kompa na zasilaczu ATX-230 PA i do tego UPS Lestar MDX-500.
    > Wymieniłem komputer na nowy z zasilaczem Chieftec GPS-400AA-101A.

    Kiepski zasilacz...

    > Od samego początku korzystania z nowego kompa UPS Lestar wyłączał się
    > natychmiast po zaniku napięcia sieci.

    Prawidłowo.

> [...]
    > minut! Wina zasilacza? Poradźcie coś, bo mam niby porządny zasilacz, 2 UPSy i

    Kupić prawdziwy UPS.

  • 7. Data: 2013-10-13 16:00:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 15:53, qwerty pisze:
    > Kupić prawdziwy UPS.

    Ja pier...
    Znaczy że weszła taka nowoczesność że nowy komp w sklepie nie
    współpracuje ze starszym sprawnym UPSem.
    Tego jeszcze nie grali :-(

    PS. Cho... jasna. Kupując następne graty mam sprawdzać kompatybilność
    jeszcze z UPS?

  • 8. Data: 2013-10-13 16:05:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    a.pl...
    > Ja pier...
    > Znaczy że weszła taka nowoczesność że nowy komp w sklepie nie współpracuje ze
    > starszym sprawnym UPSem.
    > Tego jeszcze nie grali :-(

    Nie. To producenci UPS oszukują klientów, bo nie dają sinus na wyjściu, tylko
    trapezy, kwadraty, trójkąty...
    Podłącz pod pseudo UPS jakieś elektroniczne urządzenie (chyba świetlówka
    kompaktowa się nada).

  • 9. Data: 2013-10-13 16:12:54
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Jak zatem powienien byc opisany UPS, zeby wszystko bylo ok?

    Jako dający na wyjściu sinusoidalny kształt napięcia. Często po prostu
    piszą "sinus".

    > Czy taki model pojdzie rowniez ze starszymi typami zasilaczy?

    Jak najbardziej.

  • 10. Data: 2013-10-13 16:21:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-10-13 16:12, Uncle Pete wrote:

    > Jako dający na wyjściu sinusoidalny kształt napięcia. Często po prostu
    > piszą "sinus".

    > Jak najbardziej.

    Dzieki za info. Jeszcze jedna prosba - jaki polecilibyscie ups ze
    sredniej polki? Nie che placic za firme ale jednoczesnie chcialbym sie
    trzymac z dala od najtanszej chinszczyzny. Byloby dobrze, gdyby ups sam
    z siebie nie bral zbyt duzo pradu.